پرسپولیس نیوز: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی باشگاه‌هایی را که با مربیان‌شان قرارداد دارند، دچار مشکل نمی‌کند.

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای  وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: طبیعی است تا زمانی که قرارداد نهایی و امضا نشود منطق می‌گوید که نامی مطرح نشود. فدراسیون فوتبال مسئولیت این کار را دارد و آقای تاج یکی از اقدامات جدی‌اش این است که تکلیف سرمربی را هرچه زودتر مشخص کند. مسئولان فدراسیون مذاکرات و صحبت‌هایی داشته‌اند و من فکر می‌کنم به‌زودی قطعی و اعلام شود. وزارت ورزش نقش حمایتی و نظارتی دارد. با توجه به اینکه مدت زیادی آقای کی‌روش سرمربی تیم ملی بود و انتظاراتی در مردم به وجود آمده، طبیعی است که سرمربی آینده تیم ملی شرایطش به گونه‌ای باشد که رضایت مردم جلب شود و کسی جایگزین شود که دغدغه جام جهانی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: الان در کشور گمانه‌زنی‌ها و بحث‌های مختلفی وجود دارد. آن‌قدر که من اطلاع دارم تلاش فدراسیون فوتبال این است و سعی می‌کند باشگاه‌هایی که با مربیان‌شان قرارداد دارند را دچار مشکل نکند و ثبات باشگاه‌ها را به‌هم نزند و باشگاهی هم که با مربی‌اش قرارداد دارد سعی می‌کند مربی‌اش را نگه دارد. فدراسیون فوتبال هم رایزنی‌هایش را ادامه می‌دهد و در نهایت پس از انتخاب، نام سرمربی اعلام خواهد شد.

داورزنی درباره حاشیه‌های بازی پرسپولیس – سپاهان خاطر نشان کرد: به هر ترتیب هر رفتار ناشایست از هر جایگاهی باشد، درست نیست. اتفاقی که افتاد شایسته مردم عزیزمان نیست. همان‌طور در جلسه‌ای که با آقای تاج و باشگاه‌ها داشتیم رفتار تماشاگران را باید در غالب رفتار حرفه‌ای باشد. باشگاه‌ها ملزم هستند که رفتار تماشاگران‌شان را مدیریت کنند و این کار در تمام دنیا انجام می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره این موضوع که چه تمهیداتی برای بازی تراکتورسازی و پرسپولیس در نظر گرفته شده است، گفت: هم با شورای تأمین استان، استاندار محترم، مسئولان باشگاه تراکتورسازی و پرسپولیس صحبت شده است و تمهیدات لازم صورت گرفته که این اتفاقات تکرار نشود. به هر ترتیب تلاش دوستان ما در باشگاه تراکتورسازی و دوستان‌مان در تبریز این‌طور است که بازی به خوبی برگزار شود. هواداران تبریزی هم خیلی خوب هستند و تراکتورسازی یکی از تیم‌های پرطرفدار ایران است. پرسپولیس هم تیمی است که نیاز ندارد هوادار از تهران ببرد.

وی درباره این موضوع که  از باشگاه پرسپولیس خواسته شده است هواداری به تبریز نبرد، تصریح کرد: با توجه به شرایط ضرورت اینکه از تهران هوادار ببرند نیست، بحث در کنترل هواداران بوده است. هم باشگاه تراکتورسازی و هم پرسپولیس طرفداران خاص خودشان را دارند. هم تراکتورسازی در تهران هوادار دارد و هم پرسپولیس در تبریز هوادار دارد. براساس قانون سهمیه مناسب در نظر گرفته می‌شود. مسئولان تراکتورسازی و مسئولان امنیتی استان و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در تلاش هستند که بازی به خوبی انجام شود و اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد، صورت نگیرد.

داورزنی درباره میزان خسارت به وجود آمده  پس از بازی پرسپولیس و سپاهان عنوان کرد: طبق آماری که شرکت توسعه اعلام کرده است صندلی‌هایی که شکسته شده و تخریب‌هایی که صورت گرفته بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان بوده است و تلاش شرکت توسعه و تجهیز این است که از طرف فدراسیون فوتبال مطالبه کند و براساس بررسی‌هایی که انجام می‌شود و  رأیی که از سوی کمیته انضباطی و کمیته اخلاق اعلام می‌شود طبیعی است کسانی که مقصر هستند خسارت را باید پرداخت کنند. همان‌قدر که تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، ذوب‌آهن، سپاهان و… برای تیم‌های‌شان هزینه می‌کنند باید برای تربیت خوب لیدرها و کنترل تماشاگران‌شان هم هزینه کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره تعلیق وینفرد شفر گفت: نکته‌ای که باید اشاره کنیم این است که یک باشگاه به جمع‌بندی می‌رسد که با یک مربی کار کند یا نه یک بحث است. باشگاه این اختیار را دارد که با یک مربی ادامه دهد یا نه، هواداران هم علاقه دارند که مسیر تیم روبه‌رشد باشد و از باشگاه نتیجه می‌خواهد. مسئولان باشگاه در تلاش هستند که قرارداد سال آینده شفر را با تفاهم حل کنند. روند قرارداد شفر سه‌ساله بوده است. در سال اول یک رقم بوده و سال دوم هم اضافه می‌شود و در سال سوم قراداد جدید بسته شده است و باشگاه باید پاسخگو باشد و باید تلاش کند که زیان‌ وارد شده را به حداقل برساند.  الان سیاست اعضای هیئت مدیره باشگاه این است که نتایج تیم را بررسی کنند و تصمیم درست بگیرند و تا پایان فصل را به گونه‌ای بگذرانند که آسیب نبینند.

وی درباره این موضوع که فرهاد مجیدی برای قبول سرمربیگری موقت استقلال هماهنگی با وزارت ورزش داشته است، گفت: اینکه وزارت ورزش بخواهد اجازه بدهد یا نه، یا دخالت داشته باشد یا نه، این‌طور نیست. باشگاه در انتخاب مربی و کادرفنی اختیار خودش را دارد. ما یک نظارت اجمالی داریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)