پرسپولیس نیوز: معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام ابعاد اتفاقات دیدار فینال جام حذفی بررسی و گزارش در اختیار نهادهای ذیربط قرار گرفته و در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

محمدرضا داورزنی بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: از زمان استارت این فدراسیون در سال ۸۴ زحمات زیادی برای آن کشیده شده و این فدراسیون شرایطی را فراهم کرده است تا قشر خاصی از جامعه که دچار بیماری‌های خاص هستند درگیر آن شوند. در سال ۸۴ و تاسیس این فدراسیون مسابقات آن با حضور ۸۳ یا ۸۴ نفر ورزشکار برگزار می‌شد اما در حال حاضر و با فعالیت‌های فدراسیون در مسابقات آنها ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ شرکت کننده حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: اعتقاد دارم باید نام این فدراسیون را فدراسیون امید به زندگی گذاشت چرا که قشر زیادی از جامعه که درگیر بیمارهای خاصی مانند ام‌اس، پیوند اعضا و هموفیلی هستند را تحت پوشش قرار داده و شرایطی را فراهم کرده که این بیماران در روحیات خود دچار تغییراتی شوند و همین موضوع نیز رضایت خانواده‌های آنان را فراهم کرده است. بابت این اتفاق باید از زحمات هیئت‌های استانی تشکر کرد که با فعالیت‌های خود روز به روز باعث رشد بیشتر این فدراسیون شده‌اند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تبریک انتخاب مجدد فاطمه هاشمی به ریاست فدراسیون ورزش بیماران خاص اظهار داشت: مجددا باید به خانم هاشمی تبریک بگویم ایشان در مجمع امروز این فدراسیون از ۳۸ رای ممکن موفق به کسب هر ۳۸ رای شدند و امیدوارم در ۴ سال پیش‌رو نیز در فعالیت خود موفق باشند. هاشمی در ۴ سال گذشته زحمات زیادی برای فدراسیون کشیده بود و امروز نیز با ارائه گزارش عملکردشان مشخص شد که عملکرد قابل قبولی داشته است.

داورزنی در خصوص بررسی اتفاقات دیدار فینال جام حذفی فوتبال گفت: بلافاصله بعد از اتفاقات جام حذفی و درست فردای مسابقه به همراه رئیس کمیته انضباطی، رئیس کمیته اخلاق، مدیرکل حراست وزارت ورزش و مدیر کل امور باشگاه‌های وزارت به اهواز رفتیم و جلساتی را با دوستانی که درگیر این دیدار بودند برگزار کردیم. در نهایت گزارش اتفاق‌های این مسابقه را با وجود تعطیلی ۱۴ خردادماه به نهادهای ذیربط ارائه کردیم. تلاش کردیم این گزارش همه اخبار و اتفاقات این دیدار را در بر بگیرد.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه شاک شورای امنیت کشور در برگزاری یک مسابقه فوتبال، نهادها و دستگاه‌های مختلف وظایفی را برعهده دارند که قسمتی از این وظایف متوجه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، میزبان و اداره کل ورزش استان‌ها است. نهادهای دیگر از جمله آتش‌نشانی، اورژانس نیز در برگزار مسابقات دخیل هستند. قسمت عمده مسئولیت که برای حفظ امنیت، نظم و کنترل تماشاچیان و نظم برای ورود و خروج تماشاگران است برعهده نیروی انتظامی است. در بررسی انجام شده مشخص شد که ورزشگاه فولاد از ظرفیت ۳۰ هزار نفر برخوردار است و این در حالی است که در خوزستان استادیوم غدیر با ظرفیت ۵۰ هزار نفر نیز وجود داشته است اگر چه استادیوم غدیر مشکلاتی در شرایط پیرامونی خود مانند وجود سنگ‌ریزه در اطراف ورزشگاه دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در این بررسی‌ها تلاش شد تا مشخص شود دلیل انتخاب ورزشگاه فولاد چه بوده است. طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ ۱۹ هزار بلیت برای این مسابقه به فروش رفته و ۲ هزار بلیت نیز در اختیار نهادهای امنیتی قرار گرفته بود تا آنها شرایط استقرار نیروهای خود را فراهم کنند، اما موضوعی که اتفاق افتاده حضور ۳۵ تا ۳۶ هزار تماشاگر در ورزشگاه بوده و این در حالی است که ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر خارج از بلیت‌فروشی از طریق در و دیوار و عبور از نرده وارد ورزشگاه شدند. قرار است در چند روز آینده با توجه به ارائه گزارش نهادهای ذیربط نتیجه بررسی‌ها مشخص شود و در اختیار مردم عزیز ایران قرار گیرد.

داورزنی در خصوص احتمال برخورد با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بر اساس قانون در برگزاری مسابقات هر دستگاهی مسئولیت و وظیفه خود را دارد و باید به اندازه وظیفه خود پاسخگو باشد. در این خصوص باید اجازه بدهیم تا بررسی‌ها به صورت کامل انجام و نتیجه آن اعلام شود.

وی در خصوص تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری عنوان کرد: همچنان منتظر تاییدیه نهادهای امنیتی در خصوص کاندیداها هستیم و احساس می‌کنم این موضوع تا پایان این هفته مشخص شود. با مشخص شدن تاییدیه افراد تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد مجمع انتخاباتی این فدراسیون‌ها را در دهه اول تیرماه یا حداکثر ۱۴ یا ۱۵ تیرماه برگزار کنیم تا تکلیف این دو فدراسیون مشخص و آنها برنامه‌های خود را در مسیر المپیک ۲۰۲۰ پیگیری کنند. همچنین باید قهرمانی تیم نوجوانان وزنه‌برداری کشورمان که از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است را تبریک بگویم و امیدوارم روند موفقیت این نتایج ادامه داشته باشد.

داروزنی در خصوص اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حضور دبیر فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان دبیر مجمع این فدراسیون گفت: دبیر فدراسیون با دبیر مجمع انتخاباتی فرق می‌کند و ما تلاش می‌کنیم فردی را به عنوان دبیر فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب کنیم که شائبه حمایت از کاندیدای خاصی مطرح نباشد و شرایط بی‌طرفی را نیز رعایت کرده باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)