4 ماه پيش گفته بودم كه چه اتفاقي در AFC مي‌افتد
مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس گفت: اگر كاپيتان تيم را من انتخاب مي‌كردم واويلا مي‌شد.

 

علي دايي در گفت‌وگويي در خصوص اردوي تركيه، پيروزي تيم ملي مقابل عراق،‌ حضورش در انتخاب بهترين بازيكن جهان و ساير مسائل مربوط به پرسپوليس صحبت كرد.

 

* نظرتان درباره اردوي تركيه چيست؟
برنامه‌هاي خاصي را دنبال خواهيم كرد تا به هدف خود برسيم. هدف آخر ما اين است كه قبل از شروع نيم فصل دوم به يك هماهنگي تاكتيكي بسيار خوب و روحيه بالا برسيم تا انشاءالله نتايج بهتري نسبت به نيم فصل اول بگيريم.

 

* در اردوي تركيه به اين هدف رسيديد؟
تمرينات بسيار پرفشاري و خوبي انجام داديم و در كنارش دو بازي تداركاتي را در نظر گرفتيم كه به هماهنگي تيمي و تاكتيكي ما بسيار كمك كرد. اين اردو از بهترين اردوهايي بود كه من تا الان در آن شركت كرده بودم.


* در دو بازي مقابل اينتراخت و آنتاليا اسپور چند درصد به خواسته‌هاي خودتان رسيديد؟
ما دو مسابقه بسيار سخت و با تيم‌هاي خوب را پشت سر گذاشتيم. بچه‌ها در اين دو بازي بسيار خوب كار كردند مخصوصا در بازي اول مقابل اينتراخت و نيمه دوم در ديدار مقابل آنتاليا اسپور اما همانطور كه گفتم اين بازي‌ها فقط جنبه تداركاتي دارد. نقاط ضعف و قوت خودمان را شناختيم و بيشتر در جريان اتفاقات تيم از لحاظ تاكتيكي قرار خواهيم گرفت. روي تاكتيك‌هايي كه در نيم فصل دوم داريم. به دنبال اين هستيم تا در اردوي امارات به آمادگي مطلوب‌تري برسيم تا خيال‌مان راحت شود.

 

* نظرتان در خصوص حضور در زوريخ و انتخاب مسي به عنوان بهترين بازيكن جهان براي دومين سال پياپي چيست؟
مثل سال‌هاي قبل به اين برنامه دعوت شدم. البته ما راي‌هاي خودمان را قبل از اين برنامه داده بوديم چون طبق قانون راي‌ها از قبل جمع‌آوري مي‌شود. فقط اين مراسم با مراسم‌هاي ديگر يك فرق داشت چون فرانس فوتبال هم در آن نقش داشت اما سال‌هاي گذشته اين كار را فقط فيفا انجام مي‌داد.

 

* در كل مراسم را چگونه ديديد؟ ديداري با شخص خاصي داشتيد؟
مثل هميشه اكثر بزرگان فوتبال دنيا در اين مراسم جمع بودند چه آنهايي كه فوتبال را كنار گذاشتند و چه آنهايي كه در حال حاضر بازي مي‌كنند.

 

* در خصوص نظر اداره ماليات مبني بر پرداخت ماليات شما به مبلغ 166 ميليون تومان از سوي فدراسيون فوتبال صحبت كنيد…
سؤال خوبي بود. شما مي‌دانيد كه اين پول را نبايد به من بدهند. با توجه به مداركي كه بود، اداره ماليات بعد از 4 ماه و برگزاري دو جلسه حضوري بين من، وكيلم و نمايندگان فدراسيون به اين نتيجه رسيد كه فدراسيون بايد ماليات من را بدهد. از روز اول گفته بودم كه فقط به دنبال احقاق حقم هستم و دوست ندارم فردي بيايد حق من را بخورد. به همين دليل پيگيري كردم و خدا را شكر به نتيجه رسيدم.

 

* ديدار ايران و عراق را ديديد؟
خير. متاسفانه در هواپيما و در حال برگشتن از زوريخ بودم. به همين دليل نتوانستم بازي را تماشا كنم.


* از نتيجه‌ كه خبر داريد؟
بله و به من اجازه بدهيد كه به مردم شريف ايران،‌ كادر فني و بازيكنان اين پيروزي را تبريك بگويم. انشاءالله اين پيروزي‌ها ادامه داشته باشد و بچه‌ها بتوانند در جام ملت‌ها موفق باشند و به آنچه حق‌شان است برسند تا دل ايراني‌ها را خوشحال كنند.


*در خصوص بحث كاپيتاني صحبت كنيد. چرا اين موضوع اينقدر ادامه پيدا مي‌كند و گفته‌ مي‌شود امكان تقلب هم در اين راي‌گيري وجود دارد؟
اول بايد بگويم كه واقعا متاسفم. خدا را شكر در يك محيط بسيار خوب و در حضور همگان اين راي‌گيري انجام شد. تمام راي‌هايي كه گرفته شد در باشگاه پرسپوليس موجود است. من به آقاي رسايي راي‌ها را تقديم كردم كه اين راي‌ها در باشگاه بماند و حرف و حديثي پيش نيايد.

 

* آيا اين كار درست بود؟
به نظر من كار بسيار قشنگي بود اما نمي‌دانم چرا اينقدر حرف و حديث دنبالش است. بچه‌ها خودشان كاپيتان خودشان را انتخاب كردند. متاسفم براي كساني كه يك روز مي‌آيند از كاپيتان‌هاي ما بد مي‌نويسند و مخالف آنها هستند و در رسانه ملي و روزنامه‌ها بد مي‌گويند و بد مي‌نويسند. مثلا مي‌گويند فلاني شرايط كاپيتاني ندارد و هزار حرف و حديث ديگر. الان هم كه راي‌گيري مي‌كنيم و كاپيتان‌ها عوض مي‌شوند و بچه‌ها خودشان كاپيتان مورد علاقه خود را انتخاب مي‌كنند آقايان يك چيز ديگر مي‌نويسند. واقعا من چه حرفي بايد بزنم. من در قبال اين كار هيچ حرفي نمي‌توانم بزنم. خدا را شكر همه شاهد بودند كه چگونه انتخابات برگزار شد.


* اما برخي‌ها شايد برعكس شما نظر داشته باشند؟
هر كدام از آقايان فكر مي‌كنند كوچكترين اتفاقي افتاده مي‌توانند بيايند باشگاه از آقاي رسايي قائم مقام باشگاه فرم را بگيرند و نگاه كنند. خدا را شكر كاري كرده‌ايم كه هيچ كدام از بچه‌ها اسم خودشان را ننويسند كه خداي ناكرده فردا گلايه‌اي از فردي نشود و حرف و حديث پيش نيايد كه چه فردي به چه كسي راي داده است. اين حق طبيعي من بود كه چه طور كاپيتان پرسپوليس را انتخاب كنم. اگر خودم مستقيم انتخاب مي‌كردم شايد طور ديگري مي‌شد.

 

* منظورتان چيست؟
اگر كاپيتان پرسپوليس را انتخاب مي‌كردم واويلا بود. با اينكه حق طبيعي من بود و به هيچ كس ربطي ندارد يكسري حرف و حديث‌ پيش مي‌آمد. متاسفانه در مملكت ما همين است و اين حرف‌ها هميشه است. شما الان در دنيا نگاه كنيد چه طور كاپيتان يك تيم انتخاب مي‌شود. در كشور ما سر يك مسئله كوچك كه درست هم است، كارهايي انجام مي‌دهند كه ما بايد در قبال اين كارها باهوش باشيم. بايد اين كار را در تركيه تمام و كاپيتان را مشخص مي‌كرديم كه چنين كار قشنگي را انجام داديم و ديگر تمام شد.

 

* نظر شما در مورد تورنمنت امارات چيست؟
به نظرم شرايط اردو و تورنمنت امارات بهتر از تركيه است. تيم‌هايي كه در اين مسابقات شركت مي‌كنند در حد تورنمنت تركيه و شايد بالاتر باشند. اين بازي‌ها بسيار سخت و محكي جدي براي ما است كه مي‌تواند به ما كمك‌هاي زيادي كند.


* از حريفانتان شناخت داريد؟
بله. تا حدود زيادي حريفان‌مان را در تورنمنت امارات مي‌شناسيم. سعي خواهيم كرد با برنامه‌ريزي كه انجام مي‌دهيم مجددا بازيكنان را مورد ارزيابي قرار دهيم تا دل هواداران را در نيم فصل دوم شاد كنيم.


* نظر شما درباره انتخابات AFC و نگرفتن كرسي توسط ايران چيست؟
من راجع به اين مسائل حرف نمي‌زنم. مصاحبه من را چند ماه قبل بخوانيد كه متاسفانه بعد از آن جبهه‌گيري‌هايي شد. موقعي كه مي‌دانيم چه اتفاقي بيفتد و به خاطر آن 4 ماه قبل نظرمان را اعلام مي‌كنيم‌،‌ الان بايد چه بگويم.


* مي‌شود واضح‌تر صحبت كنيد؟
وقتي من 4 ماه قبل حرفي مي‌زنم كه مي‌خواهد چه اتفاقي بيفتد خود همكاران شما جبهه‌گيري مي‌كنند. الان هم من امروز را پيش‌بيني مي‌كردم. خيلي‌ها آمدند حرف زدند اما گوشي شنوا وجود ندارد و هر كس دوست دارد كار خودش را انجام ‌دهد. من هم مي‌گويم انشاءالله موفق باشند و بتوانند فوتبال ما را به يك جاي برسانند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)