مرجع خبری پرسپولیس : اظهارات علی دایی مبنی بر اینکه اعلام چنین حکمی از سوی شورای استیناف قابل پیش بینی بوده و سرمربی پرسپولیس می دانست که در نهایت این پرونده به ضرر وی پایان خواهد رسید، باعث شد تا پیگیری این ماجرا از سوی مقامات فیفا رنگ و بوی جدی تری را به خود گیرد.

 

در شرایطی که علی دایی حتی به طلب 450 میلیونی کمیته انضباطی در خصوص مطالباتش از فدراسیون فوتبال تعیین کرده بود، اعتراض داشت، کمیته استیناف طی حکمی یک طرفه حقی را برای سرمربی تیم پرسپولیس قائل نشد، تا علی دایی عملا برای رسیدن به حق و حقوقش از نهادهای داخلی قطع امید کند.

 

علی دایی که قبل از این نیز چنین رویه ای را متصور بود پیش از این تهدید به ارجاع این پرونده به فیفا کرده بود، تصمیمی که قطعا با توجه به اوضاع پیش آمده آخرین راه و شاید تنها راه برای وی به شمار می رود.

 

 

در فاصله 24 ساعت از اعلام حکم شکایت علی دایی از از فدراسیون فوتبال توسط شورای استیناف، واکنش علی کفاشیان در این خصوص جالب توجه است. علی کفاشیان که بی شک بعد از اعلام این رای خوشحال ترین فرد فوتبال ایران بود، با اظهار نظر عجولانه و البته توام با تفکر خود به این فرضیه صحه گذاشت.

 

رئیس فدراسیون فوتبال که به نظر از صدور چنین حکمی مطمئن بود، با خونسردی کامل در خصوص حکم استیناف گفت: «بر خلاف آنچه تصور می شد، رضایت من مهم نیست، بحث مقررات است، به هر حال کمیته استیناف از چند قاضی تشکیل شده و آن ها حکم را اعلام می کنند، ما هم چاره ای جز احترام به حکم نداریم»

 

علی کفاشیان که گفته می شود پیش از اعلام حکم هم از برائت فدراسیون در این پرونده با خبر بوده است در واکنش به چنین شایعه ای می گوید: «شورای استیناف همانند کمیته انضباطی کاملا مستقل است (!) همانطور که قبلا گفتم چند قاضی می نشینند و با بررسی جوانب پرونده، حکم خود را اعلام می کنند. در این پرونده نیز چنین روندی طی شده و فدراسیون فوتبال در این پرونده هیچ اعلام نظری نداشته است و در واقع این شورای استیناف بود که رای خود را اعلام کرده است.»

 

در طرف مقابل، اظهارات علی دایی مبنی بر اینکه اعلام چنین حکمی از سوی شورای استیناف قابل پیش بینی بوده و سرمربی پرسپولیس می دانست که در نهایت این پرونده به ضرر وی به پایان خواهد رسید، باعث شد تا پیگیری این ماجرا از سوی مقامات فیفا رنگ و بوی جدی تری بگیرد.

 

اتفاقی که به هیچ عنوان به صلاح فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال نیست، هر چند، چندی پیش یکی از مقامات فدراسیون اعلام کرده است که اصولا مقامات فیفا در مسائل داخلی اینچنینی دخالت نمی کنند ، اما وکیل مدافع علی دایی نظر متفاوتی دارد.

 

عسگری پیش بین که حسابی از حکم فدراسیون جا خورده بود پس از انتقاد از این موضوع می گوید: «ارجاع پرونده علی دایی که چهره ای بین المللی محسوب می شود به فیفا، قطعا بازخورد مثبتی برای او خواهد داشت و طبیعی است که مقامات فیفا برای چهره های شناخته شده فوتبال جهان، نگرش متفاوتی داشته باشند. از این رو این فرصت را از دست نمی دهیم و از طریق فیفا به حق و حقوق علی دایی رسیدگی خواهیم کرد»

 

رئیس فدراسیون فوتبال که ارجاع پرونده دایی به فیفا را چندان مفید و سودمند نمی داند، در مورد پیگیری قطعی این پرونده از سوی فیفا گفت: «من نمی توانم جلوی دایی را بگیرم و او را از تصمیمی که گرفته منصرف کنم، دایی حقش را می خواهد و برای رسیدن به آن قصد دارد از طریق فیفا اقدام کند. هرچند معتقدم این امر تاثیری در حکم جاری شده نخواهد داشت.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)