پرسپولیس نیوز: دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که کمیته اجرایی این کنفدراسیون در فروردین ماه سال ۹۹ درباره میزبانی نمایندگان ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رسانه‌های عربی با وجود تغییر متن بیانیه AFC در خصوص میزبانی تیم‌های ایرانی همچنان بر عدم قطعیت این موضوع از نظر کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید دارند. با وجود تغییر متن بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از اعتراض ایران، در رسانه‌های منطقه تنها این موضوع بازتاب داشته که بازی‌های دور رفت لیگ قهرمانان آسیا در ایران برگزار نمی‌شود و وضعیت میزبانی در دیدارهای برگشت پس از بررسی شرایط امنیتی مشخص خواهد شد.

معتز الشامی خبرنگار روزنامه الاتحاد امارات در شماره امروز این روزنامه نوشته است: کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته که مسابقات دور رفت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا خارج از این کشور برگزار شود. بر این اساس کمیته اجرایی AFC هر ۳ بازی دور رفت را بازی خارج از خانه برای تیم‌های ایرانی محاسبه می‌کند و در انتظار بررسی وضعیت خواهد بود خصوصا بعد از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ که تحت نظر فیفا برگزار خواهد شد تا در صورت کسب اطمینان از ثبات وضعیت در ایران یا عدم ثبات، کنفدراسیون در خصوص بازی‌های باقیمانده در اواخر ماه مارس (فروردین ماه) تصمیم‌گیری کند.

در ادامه این مطلب نوشته شده که داتو ویندسور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه اختصاصی با روزنامه الاتحاد در خصوص انتقال بازی‌های تیم‌های باشگاهی یا ملی ایرانی به خارج از این کشور گفته است: «این تصمیم در خصوص انتقال مسابقات تیم‌های باشگاهی یا ملی موقت است به منظور اطمیمان یافتن از رفع هر گونه مشکل احتمالی که سلامت باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی را تهدید می‌کند. دیدارهای ۳ هفته اول لیگ قهرمانان خارج از خانه برگزار می‌شود تا در اواخر ماه مارس وضعیت در آنجا (ایران) ثبات پیدا کند و بر اساس گزارش های کمیته مسابقات در این خصوص تصمیم‌گیری شود. سپس این گزارش به کمیته اجرایی ارائه خواهد شد تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.»

دبیرکل AFC در خصوص انتقال مسابقات تیم‌های ایرانی به امارات در مرحله پلی‌آف گفت: «این تصمیم در زمان بسیار کوتاه و فشرده‌ای گرفته شد با این وجود شاهد پاسخگویی سریع از جانب اماراتی‌ها بودیم و برگزاری مسابقات در سطح بسیار خوب و حرفه‌ای با کمک فدراسیون فوتبال امارات صورت گرفت. جا دارد از حمایت و همراهی فدراسیون فوتبال امارات که نشان دهنده رابطه نزدیک ما با این فدراسیون است تشکر کنم. امارات یکی از کشورهای محوری قاره است.»

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی از بررسی مجدد شرایط میزبانی ایران خبر داده که نمایندگان ایران پس از سفر یک روزه به مالزی از تضمین AFC بابت برگزاری بازی‌های دور برگشت در ایران خبر دادند و ایمیل کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره هم منتشر شد. با این وجود همان روز و همچنین روز گذشته سایت AFC از بررسی شرایط امنیتی در ایران خبر داد اما در هر دو بار بیانیه خود را اصلاح و بخش مربوط به بررسی شرایط امنیتی ایران را حذف کرد.

با این حال اظهارات جدید دبیرکل AFC نشان می‌دهد که ماجرا دارای ابعاد پیچید‌ه‌ای است چرا که بر اساس این صحبت هیچ تغییری در تصمیمات AFC روی نداده و کمیته اجرایی و مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بررسی نتایج و شرایط امنیتی نسبت به تصمیم‌گیری در خصوص میزبانی بازی‌های برگشت اقدام می‌کند.

دبیرکل AFC همچنین از همکاری نزدیک و دوستان با فدراسیون فوتبال امارات سخن می‌گوید تا بیش از گذشته نقش لابی عربی در این رفتار عجیب مشخص شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)