پرسپولیس نیوز :طبق آخرین رایزنی‌های انجام گرفته دربی سرخابی‌ها ۲۵ تیرماه سال جاری در یکی از ورزشگاه بیله‌فیلد یا دوسلدورف برگزار می‌شود.

پیش از شروع فصل هفدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هفته گذشته یک خبر منتشر شد و توجه بسیاری از علاقمندان به فوتبال در کشور را به خود جلب کرد؛ خبری مبنی بر برگزاری مسابقه استقلال و پرسپولیس موسوم به دربی سرخابی‌ها در مونیخ، این خبر به علاقمندان قرمز و آبی پیام داد که دربی زودهنگام در راه است اما این بار در اروپا.

دربی که به نظر می‌رسد علاوه بر هیجان فوتبالی‌اش، اولویت سودهی دارد و جنبه تجاری چشم نواز است؛ چراکه هنوز هر دو تیم در شرایط بدنی مطلوبی قرار ندارند اما گویا مدیران دو باشگاه با این تصمیم موافقت کرده‌اند چون می‌خواهند پیش از شروع فصل برای خود درآمدزایی هم داشته‌اند.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس علاوه بر داخل ایران، در خارج از کشور نیز هواداران زیادی دارند، از همین‌رو آنها با برگزاری مسابقه در آلمان و با دریافت مبالغ بلیت فروشی، تبلیغات و حق پخش تلویزیونی می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند و بر همین اساس مدیریت سرخابی‌ها، مربیان خود را مجاب کرده‌اند با انجام این سفر و برگزاری دربی زودهنگام آن هم در آلمان موافقت کنند و حالا نیز گفته می‌شود هم برانکو موافقت است و هم منصوریان.

پیش از این قرار بود که مسابقه در مونیخ آلمان برگزار شود، اما به دلیل آنکه ورزشگاه مطلوبی برای برگزاری این دربی پیدا نشد، مسئول برگزارکننده به سراغ شهرهای دیگر آلمان رفتند.

طبق توافقات انجام گرفته تاکنون ورزشگاه آرمینیا آره‌نا در شهر آرمینیا بیله‌فیلد با گنجایش ۳۰ هزار نفر نهایی شده است.

علاوه‌بر آرمینیا آره‌نا، مسئولان برگزار کننده این دربی با مدیران ورزشگاه دوسلدورف نیز به توافق رسیده‌اند.

ورزشگاه دوسلدورف یکی از مجهزترین ورزشگاه‌های حال حاضر آلمان است که ۵۴ هزار نفر گنجایش دارد اما در زمینه برگزاری دربی سرخابی‌ها در این شهر هنوز ایرانی‌ها منتظر پاسخ پلیس شهر هستند.

گفته می‌شود روادید کادرفنی و بازیکنان و همراهان استقلال و پرسپولیس پنج‌شنبه هفته جاری صادر خواهد شد و طی آخرین تصمیم‌گیری‌ها قرار است پرسپولیسی‌ها از کیف اوکراین راهی آلمان شوند.

پیش از این قرار بود که دربی سرخابی‌‌ها در روز ۲۳ تیرماه در آلمان برگزار شود اما طی آخرین تصمیم‌گیری‌ها این دیدار در روز یک‌شنبه ۲۵ تیر ساعت ۲۲ به وقت تهران انجام خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)