پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فلسفه تیم ما این است که بتوانیم بازی را کنترل کرده و از نقاط ضعف لخویا استفاده کنیم.

حمید درخشان در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس و لخویا اظهار داشت: با یک بازی متفاوت روبرو هستیم. حریف ما یک تیم خوب است که بازیکنان گرانقیمتی دارد و به بسیاری از آنها تابعیت قطری داده‌اند.

وی افزود: با این حال شناخت خوبی از لخویا داریم. 2،3 روز گذشته نقاط قوت و ضعف این تیم را آنالیز کرده‌ایم و امیدواریم بازی خوبی مقابل آنها انجام دهیم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه شرایط تیمش بسیار خوب است، گفت: یکی دو بازیکن مصدوم داریم اما می‌دانیم که شرایط این بازی با بازی‌های لیگ متفاوت است و باید برای گرفتن نتیجه خوب به میدان برویم.

درخشان ادامه داد: بازی با لخویا یک بازی برون‌مرزی است و ما باید از تمام امکانات‌مان و به خصوص هواداران‌مان استفاده کنیم تا در نهایت برنده باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به جدایی پزشک پرسپولیس برای جایگزینی او چه برنامه‌ای وجود دارد، اظهار داشت: این تصمیم را باید باشگاه بگیرد و حتما پزشک جدیدی جایگزین خواهد شد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا تیمش تمرکز لازم را برای بازی با لخویا دارد، خاطر نشان کرد: انشاءالله که این طور باشد چون در چند هفته گذشته فشار زیادی روی پرسپولیس بود و ما سعی کردیم در 2،3 روز گذشته تمرکزمان را روی بازی با لخویا بگذاریم تا بتوانیم نتیجه بگیریم. نکته مهم این است که بازیکنان‌مان از حساسیت بازی خبر دارند و فردا با تمرکز به میدان خواهند رفت.

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در بازی فردا مقابل لخویا دفاعی بازی خواهد کرد یا هجومی، گفت: لخویا تیمی نیست که فکر کنید ما بتوانیم از دقیقه یک روی دروازه‌اش حمله کنیم. ما با یک تیم ضعیف روبرو نیستیم بلکه حریف‌مان بسیار با تجربه است که بازیکنان خوب و خارجی با تابعیت قطری دارد. ما باید فکورانه و حساب شده بازی کنیم. باز هم تاکید می‌کنم که اصلا این طور نیست که فکر کنید می‌توانیم 90 دقیقه روی دروازه این تیم حمله کنیم. آنها تیم خوبی هستند و ما باید برای شروع، ادامه و پایان بازی ارزیابی داشته باشیم.

وی در مورد تیم لخویا تصریح کرد: این تیم در هر 3 خط خوب است. آنها خط هافبک قدرتمندی دارند، ضمن اینکه یک بازیکن سرعتی در خط حمله دارند. ما تمام نقاط قوت این تیم را داریم و قصد داریم با استفاده از بازیکنان باتجربه این تیم را کنترل کنیم.

سرمربی پرسپولیس افزود: فلسفه تیم ما این است که بتوانیم بازی را کنترل کرده و از نقاط ضعف لخویا استفاده کنیم.

درخشان  گفت: شرایط بازی در آسیا با لیگ برتر تفاوت دارد. اینجا تیم‌ها یک بازی دارند و دیگر دفاعی بازی نمی‌کنند. همه تیم‌ها به دنبال انجام بهترین بازی هستند و ما هم تلاش می‌کنیم تا بهترین بازی خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: طبیعتا لخویا شیوه‌ها و تاکتیک‌های خود را خواهد داشت و این در مورد تمامی تیم‌های آسیایی صدق می‌کند. چرا که آنها از بازیکنان باکیفیتی برخوردار هستند و حضور بازیکنان خارجی کیفیت فوتبال آنها را بسیار بالا برده است.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا استفاده از نوری در نزدیکی خط حمله بهتر از استفاده به عنوان هافبک دفاعی نیست، گفت: با این نظر چندان موافق نیستم. نوری در 2 بازی که به عنوان هافبک دفاعی بود بسیار خوب کار کرد و به نظرم در بازی با پدیده این بازیکن بسیار به ما کمک کرد و از فشاری که روی دروازه ما بود کم کرد. متاسفانه در بازی با صبا نتوانستیم از این شرایط استفاده کنیم.

درخشان ادامه داد: نوری به دلیل تجربه و توانایی که دارد حتی در بخش دفاعی هم می‌تواند تیم را به سمت جلو هدایت کند و طراحی خوبی برای خط حمله انجام دهد. من چندان اعتقاد ندارم که جلو یا عقب‌تر بودن او در روند حرکتی ما تاثیری داشته باشد.

وی در مورد اینکه در خط حمله از تادئو استفاده خواهد کرد یا بازیکنانی چون طارمی و عباس‌زاده را به کار خواهد گرفت تاکید کرد: فکر کنم شرایط تادئو برای این بازی مناسب نیست و من به همین جوان‌ها فرصت خواهم داد. تمایل چندانی ندارم که ترکیب تیم را جابجا کنم و از 80 درصد ترکیب دیدارهای گذشته استفاده خواهم کرد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی فشرده لخویا در خط هافبک برنامه‌ای دارد و اینکه امکان تغییر سیستم بازی پرسپولیس در بازی با لخویا وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: حتما در سیستم بازی تغییر خواهیم داشت و با یک سیستم بازی نمی‌کنیم تا آنجا که من می‌دانم لخویا بیشتر با سیستم 3-3-4 بازی کرده هر چند ما هم سیستم بازی‌مان را متناسب با حریف‌مان انتخاب خواهیم کرد تا در حمله و دفاع موفق باشیم. در مجموع لخویا بسیار متفاوت بازی می‌کند و نمی‌شود سیستم این تیم را کاملا حدس زد.

درخشان ادامه داد: ما باید فردا از تمام داشته‌های‌مان استفاده کنیم و در طول بازی هم مانند چند بازی گذشته تغییر سیستم داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس آخرین تمرین خود را پیش از بازی با لخویا در ورزشگاه آزادی برگزار نکرد، عنوان کرد: معمولا تیم‌هایی که میهمان هستند و با ورزشگاه میزبان آشنایی ندارند این کار را انجام می‌دهند. ما که با آزادی غریبه نیستیم و هر هفته در این زمین بازی می‌کنیم و آنجا مثل خانه ماست.

سرمربی پرسپولیس در پایان خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: از هواداران خواهش می‌کنم فردا ما را تنها نگذارند و کمک کنند تا از بازی با لخویا با سربلندی بیرون بیاییم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)