پرسپولیس نیوز : گفته می‌شود که لئوناردو پادوانی بازیکنی که مورد علاقه فرکی بوده و با تسویه‌حساب احمدی، جایگزین این بازیکن در سپاهان شد، مصدوم است و نمی‌تواند به میدان برود.

ممکن است دلیل قانع کننده و شاید درستی برای غیبت پادوانی در بازی‌های سپاهان باشد، رسول خوروش درباره این بازیکن می‌گوید: «پادوانی از روزهای گذشته در تمرینات تیم سپاهان حاضر بوده و مصدومیت این بازیکن بهبود پیدا کرده است. با توجه به اعلام پزشکان،‌این بازیکن مشکلی برای بازی مقابل پرسپولیس ندارد، هر چند که هنوز مشخص نیست در این بازی به میدان برود یا خیر. با این حال، کادر فنی تیم درباره حضور یا عدم حضور او در دیدار مقابل پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کنند.»
اما با وجود صحبت‌های رسول خوروش این سوالات پیش می‌آید: اول اینکه آیا واقعا پادوانی در دیدار با پرسپولیس به میدان خواهد رفت؟ و سوال بعدی اینکه اگر قبول کنیم پادوانی مصدوم است، چرا فرکی تا به امروز از وجود دیگر بازیکن خارجی‌اش یعنی لوسیانو پریرا مندز استفاده نکرده است؟ جواب این دو سوال یکی است، نه تنها در دیدار با پرسپولیس بلکه به احتمال قوی در تمام بازی‌های نیم‌فصل اول پریرا و پادوانی نمی‌توانند برای سپاهان به میدان بروند. اما اصل ماجرا چیست؟ و چرا این دو بازیکن نمی‌توانند برای سپاهان به میدان بروند؟
قضیه از این قرار است که پریرا و پادوانی مجوز بازی برای این تیم اصفهانی را ندارند و شرایطی مشابه شرایط بازیکن استقلال یعنی پروپژیچ دارند و ITC برای آنها صادر نشده است. احتمالا اوضاع بدتر شده و این سوال پیش می‌آید که این دو بازیکن سال‌های قبل هم برای سپاهان و سایر تیم‌ها بازی کردند و نیازی به ITC ندارند؟ داستان از این قرار است که یک باشگاه دست چندمی در برزیل با این بازیکن قرارداد امضا کرده و این بازیکنان به صورت قرضی در سایر تیم‌ها مثل نفت،‌ سپاهان، فولاد و… بازی می‌کنند و به همین خاطر برای اینکه آنها بتوانند برای تیمی غیر از تیم برزیلی به میدان بروند، هر ساله باید برای آنها رضایتنامه و ITC صادر شود، سال گذشته هم برای اینکه پریرا برای سپاهان به میدان برود، همین روند طی شده بود. اما اتفاقی که امسال رخ داده این است که باشگاه سپاهان برای گرفتن رضایت این دو بازیکن و صادر شدن ITC آنها غفلت کرده و زمان نقل و انتقالات به پایان رسیده است.
حالا که مسوولان سپاهان متوجه این موضوع شدند، در تلاش هستند با گرفتن وکیل و نامه‌نگاری به فیفا و AFC از وجود این دو بازیکن بهره بگیرند. اما ظاهرا هیچ راهی وجود ندارد و تا پایان نیم‌فصل این دو بازیکن نمی‌توانند برای سپاهان به میدان بروند که در این صورت سپاهان چند باره ضرر خواهد کرد.
از یک طرف جای دو بازیکن در لیست سپاهان تا نیم‌فصل با توجه به ثبت شدن قرارداد این دو بازیکن اشغال خواهد شد، از طرف دیگر سپاهان نمی‌تواند از وجود این دو بازیکن استفاده کند و فرکی به مشکل خواهد خورد. همچنین سپاهان از نظر مالی هم ضرر خواهد کرد، چرا که این باشگاه پرداختی‌هایی به باشگاه برزیلی و این بازیکن داشته که حداقل پول داده شده به باشگاه برزیلی قابل برگشت نخواهد بود. مهرزاد خلیلیان مدیرعامل سابق سپاهان در این باره می‌گوید: «من از روزی که از سپاهان جدا شدم صحبت نکردم و درباره این موضوع هم سکوت می‌کنم. الان سپاهان مسوول دیگری دارد و بهتر است در این باره و موضوعات دیگر مسوولان فعلی جوابگو باشند.»
هر چند حرف‌های خلیلیان درست به نظر می‌رسد اما این اتفاق زمان مدیریت ایشان و شاید چند روزی که از باشگاه دور و قهر بوده، رخ داده است. در هر صورت تفاوتی در اصل موضوع نمی‌کند و سپاهان از وجود این دو بازیکن تا پایان نیم‌فصل محروم خواهد بود. این دسته‌گلی است که سپاهان به آب داده است، کمی شبیه دسته‌گل استقلال در ماجرای پروپژیچ!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)