مرجع خبری پرسپولیس : با همه کم و کاستی ها، حالا در آستانه دیدار افتتاحیه لیگ نهم، انتخاب ترکیب اصلی بزرگترین دغدغه کرانچار خواهد بود .

4-2-3-1 جدید به سبک کرانچار ؟

ترکیب اصلی و 11 نفره پرسپولیس برای اولین دیدار این تیم در بازی افتتاحیه لیگ نهم در کرمان ، موضوع اصلی و سوژه روز قهرمان لیگ هفتم می باشد.  در حالی که کادرفنی پرسپولیس بسیار دیرتر از موعد مقرر تکمیل شد و زلاتکو کرانچار سرمربی کروات پرسپولیس هنوز شناخت کامل و لازم را نسبت به مردانش پیدا نکرده است ، اکنون گمانه زنی های بسیاری پیرامون 11 بازیکن اصلی پرسپولیس برای دیدار با مس کرمان شکل گرفته است. در ارتباط با سیستم و متد تاکتیکی پرسپولیس اینطور که از تمرینات برمی آید، 1-3-2-4 سال گذشته در اندیشه های سرمربی کروات پرسپولیس برای سیستم بازی این تیم در نظر گرفته شده است. در یک نگاه کلی این سیستم مد روز به اصطلاح بین المللی، از نظر چیدمان بر روی یک ماکت کاغذی در حالت کلی به یک شکل ثابت است اما این شرح وظایف بازیکنان در منطقه های مختلف است که تفاوت دیدگاه مربیان معتقد به این روش را مشخص می سازد . زلاتکو کرانچار که گفته است قصد دارد حمله را در دستور کار اصلی مردانش بگنجاند و باید منتظر ماند و دید که در قالب متد تاکتیکی 1-3-2-4 چه شرح وظایفی را برای مردانش خواهد گذارد تا پرسپولیسی هجومی را در کرمان بینیم.

 تردید در مورد دفاع میانی

 در ارتباط با 4 نفر اصلی خط دفاع پرسپولیس ، چیدمان های مختلفی را می توان ارنج کرد. در این رابطه اما تردید اصلی در مورد دفاع میانی می باشد جایی که نفراتی همچون شیث رضایی، نبی اله باقری ها، سپهر حیدری و مجتبی شیری حضور دارند که از این جمع 4 نفره فقط 2 نفر می توانند در ترکیب ابتدایی حضور داشته باشند. در این میان همانطور که از نحوه تمرینات بر می آید، حضور شیث رضایی و مجتبی شیری در دفاع میانی محتمل تر به نظر می رسد. در دو سمت چپ و راست هم گزینه های اصلی جلال اکری و علیرضا محمد می باشند. البته با تمام این اوصاف باید منتظر ماند و دید که خط دفاع پرسپولیس را کرانچار با کدام بازیکنان ارنج می کند.

 خط میانی نقطه قوت پر مهره پرسپولیس

در خط میانی پرسپولیس حضور بازیکنان  پر تعداد از جمله دردسرهای شیرین کرانچار می باشد. در واقع تعداد زیاد بازیکن با تخصص بازی در منطقه میانی یک نقطه قوت برای پرسپولیس می باشد . در این خط و در منطقه ابتدایی کریم باقری در جلوی خط دفاع یک هافبک کنترلر می باشد که وظیفه پوشش منطقه میان قوس هجده قدم تا ابتدای نیمه زمین را بر عهده دارد. میثم بائو گزینه کنار دست کریم می باشد که با آزادی عمل بیشتر نقش یک بازیساز را ایفا می کند. مثلث تهاجمی پرسپولیس را احتمالا بادامکی، علی عسگر و مهدی شیری تشکیل می دهند  که البته بازیکنانی نظیر منصوری و محمد پروین نیز در این منطقه می توانند به میدان بروند. حضور عادل کلاه کج و حوار ملا محمد احتمال تغییرات در آینده را در خط میانی بیشتر می کند گرچه هنوز باید پیرامون حضور قطعی این دو بازیکن به انتظار نشست!

 نقش تاثیرگذار مهاجم هدف

اینطور که از نحوه تمرینات پرسپولیس بر می آید و باتوجه به غیبت آرفی و عدم آمادگی کامل محسن خلیلی ، از میان هادی نوروزی و مجتبی زارعی ، یک نفر در نقش مهاجم نوک بازی خواهد کرد. زارع که سال گذشته و در جریان جام حذفی خود را به عنوان یک پدیده مطرح کرد، اکنون از انگیزه های بالایی برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس برخوردار است. البته در حین بازی ممکن است نفراتی همچون محسن خلیلی و یا حتی اکبر صغیری هم می توانند به عنوان بازیکن جانشین در خط حمله به میدان بیایند. در خط حمله پرسپولیس به مانند خط میانی همان دردسر شیرین برای کرانچار دیده می شود و حضور 5 بازیکن با پست تخصصی مهاجم که از این جمع فقط یک نفر می تواند وارد زمین شود ، انتخاب را برای سرمربی کروات سخت می کند !

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)