مرجع خبری پرسپولیسدر روز ششم مسابقات ليگ دهم، سرانجام بغض فوتبال باشگاهي ايران شكست و علاقه‌مندان توانستند شاهد مسابقاتي جذاب با گل‌هاي فراوان و تماشاگران پرشمار باشند.

 

بازگشت تبريزي‌ها و آباداني‌ها به ليگ، شور و حساسيت خاصي به مسابقات اين هفته داد. در كنار اين مساله، ردوبدل شدن گل‌هاي زياد در بازي‌هاي قم و قزوين، تا حدودي فقر گل در ليگ برتر را پوشش داد.

 

 از مهم‌ترين نكات اين هفته،‌ بازگشت پرسپوليس تهران به صدر جدول بعد از بيش از 800 روز بود. قهرمان ليگ هفتم كه مدت‌ها با بالانشيني در فوتبال برتر كشورمان بيگانه بود، سرانجام با پيروزي بر شاهين بر فراز جدول تكيه زد.

 

 

ديگر اتفاق جالب روز ششم پيروزي همزمان راه‌آهن و پيكان بود؛ دو تيمي كه از ابتداي فصل تاكنون هيچ مسابقه‌اي را با پيروزي پشت سر نگذاشته بودند و تنها با يك امتياز در قعر جدول به سر مي‌بردند.

 

 افسوس كه ليگ در آستانه رسيدن به مراحل جذابش، به زودي با تعطيلي يك ماهه ديگري روبه‌رو مي‌شود؛ وقفه‌اي كه مي‌تواند دوباره همه چيز را به نزديكي‌هاي نقطه صفر برگرداند.

 

 

برنده‌ها
1)علي دايي -‌ چهارمين پيروزي پي‌درپي پرسپوليس در ليگ برتر، باعث صدرنشيني سرخپوشان بعد از مدت‌ها ركود و ناكامي شد. علي دايي برنده بزرگ اين روزهاي ليگ برتر است، چون در شرايطي كه در چند جبهه انرژي گذاشته بود، از يك سو با مايلي‌كهن در جنگ بود و از سوي ديگر داستان دعواي حقوقي‌اش با فدراسيون را دنبال مي‌كرد، توانست با تيمش صددرصد امتيازات چهار هفته اخير را بگيرد و صدر جدول را پس از مدت‌ها از چنگ اصفهاني‌ها در بياورد. در اين پروسه البته نمي‌توان آسان بودن قرعه پرسپوليس در بازي‌هاي ابتدايي فصل را هم ناديده انگاشت.

2) راه‌آهن – پيروزي غافلگيركننده راه‌آهن بر سايپا، باعث بازگشت اميد به كالبد تيم كربكندي شد. سرمربي اصفهاني راه‌آهن كه روي لبه تيغ قرار گرفته بود، با اين پيروزي فعلا جان سالم به در برده است، به ويژه اينكه لوكوموتيورانان در اين مسابقه خيلي هم خوب بازي كردند و كاملا سوار بر مسابقه بودند.

3) محمد احمدزاده- حالا كارگردان فيلم مستند زندگي ممي، مي‌تواند سرانجام يك سكانس شيرين هم در مجموعه‌اش بگنجاند. فيلم زندگي مربي پيكان داشت به يك تراژدي تمام عيار تبديل مي‌شد كه سرانجام اين پيروزي توانست ورق را برگرداند. ناگفته نماند از خوش‌اقبالي ممي هم نبايد بي‌تفاوت گذشت؛ آنجا كه او در بهترين شرايط ممكن(!) به پست استيل‌آذين‌ خورد.

4) هادي اصغري- اين ديگر بايد آخر بدشانسي يك فوتباليست باشد كه بعد از مدت‌ها هت‌تريك مي‌كند، اما تيمش بازي را نمي‌برد! سه گل مهاجم سلماسي صباي قم به شهرداري تبريز در جريان بازي، براي تحقق پيروزي تيم ياوري كافي نبود. با اين حال جناب سرهنگ بايد از نمايش مهاجم بي‌حاشيه‌اش راضي باشد.

5) هواداران نفت و تراكتورسازي – فوتبال بدون آنها اهميتي ندارد، شهرش مهم نيست، مهم اين است كه فوتبال بايد تماشاگر داشته باشد.

بازگشت باشكوه آذري‌ها و جنوبي‌ها به ورزشگاه در هفته ششم باعث رقم خوردن دو پيروزي بسيار ارزشمند براي تراكتورسازي و نفت شد. اي كاش آنها ديگر هيچ وقت محروم نشوند.

 

بازنده‌ها
1) استيل‌آذين- شكست باورنكردني استيل‌آذين‌ در مقابل پيكان بحران‌زده، مشكلات اين تيم را دو چندان كرد. در شرايطي كه تيم قزويني از ابتداي فصل – هيچكدام از مسابقه‌هايش را با پيروزي پشت سر نگذاشته‌ بود، استيلي‌ها اميدوار بودند با كسب پيروزي بتوانند به شرايط خودشان در صدر جدول سروسامان بدهند.

 

 با اين حال مسابقه سرنوشتي غيرمنتظره داشت و تيم پرحاشيه اين روزهاي پايتخت، متحمل شكستي سنگين در برابر پيكان شد.پس از اين شكست، برخي‌ها باخت استيل‌آذين‌ را به كودتاي بازيكنان اين تيم در حمايت از جادوگر تعبير كردند، گرچه اين موضوع به طور طبيعي تكذيب شد. هدايتي كه ميلياردها تومان خرج تيم فوتبالش كرده، اين روزها شرايط عجيبي را در تيمش مي‌بيند كه همه چيز را به هم ريخته است؟ شرايطي كه بيش از هر چيز ديگري مرهون سوءمديريت موجود در اين باشگاه است.

2) محمود ياوري- سرمربي صباي قم در كمال ناباوري با تساوي پرگل 4-4 مقابل ميهمان تبريزي‌اش متوقف شد. در شرايطي كه از سرهنگ كاركشته فوتبال ايران انتظار مي‌رود در نيمه مربيان بهترين تصميمات را اتخاذ كند، او پيروزي با دو گل اختلاف را با تساوي عوض كرد تا هفته شيرين تبريزي‌ها تكميل شود.

3) ايمان مبعلي-نمايش‌هاي ضعيف او هنوز به پايان نرسيده است. بازي‌هاي دور از انتظار ايمان، حالا نشان مي‌دهد تعريف و تمجيدهاي هميشگي آنان از كيفيت بالاي ليگ امارات(!) تا چه اندازه صحيح و دقيق بوده است. مبعلي كه هفته بدي را گذراند و حتي مورد سرقت مسلحانه هم قرار گرفت، كماكان از شرايطش ناراضي است و بعيد است اوضاع براي او به اين زودي‌ها بهتر شود.

4) محمد مايلي‌كهن- حتي شكست غيرمنتظره برابر راه‌آهن هم او را مجاب نكرد به حملاتش عليه ديگران ادامه بدهد! او حالا به يك تيم يك امتيازي در خانه‌اش باخته و اين مساله تقصير مزدك ميرزايي يا هيچكس ديگري نيست!

5) منصور ابراهيم‌زاده- پيروزي بر نفت آبادان را نتوانست حفظ كند و به همين راحتي صدر جدول را از دست داد. شايد او خوش‌اقبال‌تر مي‌بود، اگر اين مسابقه هم در آبادان بدون تماشاگر برگزار مي‌شد!

 

روزنامه گل

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)