پرسپولیس نیوز :  هیچکدام از مسئولان مربوط به برگزاری دیدار استقلال اهواز و پرسپولیس، مسئولیت اتفاقات تلخ ورزشگاه تختی اهواز را قبول نکردند.

 برگزاری دیدار پر حاشیه استقلال اهواز و پرسپولیس از هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال که با سنگ پرانی هواداران استقلال اهواز، دیر برگزار شدن بازی، ریختن هواداران به داخل زمین، شکسته شدن سر تعداد زیادی از هواداران و… همراه بود، باعث شد برنامه دوشنبه شب نود پر حاشیه‌تر دنبال شود.

این برنامه ابتدا با پخش سؤال نظرسنجی برنامه آغاز شد که از بینندگان در خصوص قهرمان لیگ پانزدهم سؤال شده بود. گزینه‌های این نظرسنجی استقلال تهران، استقلال خوزستان، پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز و نفت تهران بودند که در نهایت 73.2 درصد رأی دهندگان اعتقاد به قهرمانی پرسپولیس داشتند. پخش گزارشی از دوران فوتبالی مهرداد اولادی که هفته گذشته دارفانی را وداع گفت و همچنین مراسم تدفین او، بخش بعدی برنامه نود بود.

پس از پخش آیتم‌های مختلف برنامه و پخش بازی‌های لیگ برتر و بررسی مسائل داور آنها، نوبت به بازی پرحاشیه استقلال اهواز و پرسپولیس رسید. برای بررسی اتفاقات این بازی ابتدا گزارش‌هایی از وضعیت پرحاشیه این دیدار پخش شد که مسائل پیش از بازی و حین برگزاری مسابقه را به تصویر کشید تا نوبت به غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان، اسماعیل ارزانی، فرماندار اهواز و رئیس شواری تأمین استان، سیاوش بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال اهواز، مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ و علی طرفی، رئیس حراست اداره کل ورزش‌وجوانان استان خوزستان برسد تا روی خط برنامه آمده و در خصوص اتفاقات بازی صحبت کنند.

ابتدا بهروان در خصوص این اتفاقات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: 10 روز قبل از مسابقه نامه زده بودیم و چون پیش‌بینی می‌کردیم تماشاگران زیادی برای این مسابقه به ورزشگاه بروند، درخواست کردیم بازی استقلال اهواز و پرسپولیس به ورزشگاه غدیر منتقل شود. مسئولیت برگزاری مسابقه و انتخاب ورزشگاه میزبان، به عهده هیئت فوتبال استان و باشگاه‌های میزبان است و ما خواسته بودیم بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود، اما از شورای تأمین استان به ما نامه فرستادند که بازی در تختی برگزار خواهد شد و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. باز باید خدا را شکر کرد که اتفاقات بدتری رخ نداد و باید از مردم بابت این اتفاقات عذرخواهی کنیم. وقتی در ورزشگاه 15 هزار نفری حدود 30 هزار نفر تماشاگر حاضر می‌شوند، این اتفاقات هم رخ می‌دهد.

پس از صحبت‌های ابتدایی بهروان، طالقانی روی خط برنامه آمد و با بیان اینکه حق تیم میزبان است خودش ورزشگاهش را انتخاب کند، اظهار داشت: سازمان لیگ مسئول برگزاری مسابقات است و شورای تأمین استان نیز پذیرفت این بازی را برگزار کند. سازمان لیگ باید به ما فشار می‌آورد که ورزشگاه را تغییر دهیم و همانطور که برای بازی استقلال اهواز و استقلال تهران نامه زدند که ورزشگاه را تغییر بدهیم، باید تحکم می‌کردند که ما هم ورزشگاه را تغییر بدهیم.

بهروان پس از این صحبت‌ها اعلام کرد که برای تغییر ورزشگاه نامه زده بودند و دیگر چطور باید فشار می‌آوردند که رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان صحبت‌های او را قطع کرد و گفت: مسئول این اتفاقات سازمان لیگ است و باید به ما تحکم می‌کرد که ورزشگاه را تغییر دهیم. اگر به ما می‌گفتند که بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود، ما این کار را انجام می‌دادیم. با این حال از مردم عذرخواهی می‌کنیم که چنین اتفاقاتی افتاد، چون ما راضی نبودیم که سنگی پرتاب شده و کسی زخمی شود، اما مسئولیت اینکه بازی در تختی برگزار شود، با ما نبود.

پس از پایان صحبت‌های طالقانی بار دیگر غلامرضا بهروان در خصوص این اتفاقات صحبت کرد و اظهار داشت: آن زمان که بازی استقلال اهواز و استقلال تهران بود، حساسیت به این شکل نبود. شرایط جدول این بار بازی را حساس کرده بود و آن زمان به دلیل نور ورزشگاه درخواست کرده بودیم ورزشگاه تغییر کند و این بار هم برای حساسیت بازی این درخواست را داشتیم. برای این کار نامه هم نوشتیم، اما اینکه سازمان لیگ را مقصر اتفاقات بدانند درست نیست، چون ما فقط مجری هستیم و مسئول امنیت نیروی انتظامی و شورای تأمین است.

اسماعیل ارزانی، فرماندار و رئیس شورای تأمین اهواز سومین نفری بود که برای اتفاقات دیدار استقلال اهواز و پرسپولیس روی خط آمد و پس از عذرخواهی گفت: ما جلساتی با مسئولان باشگاه استقلال اهواز، حراست اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئولان ذی ربط داشتیم. همانطور که قوانین می‌گوید تیم‌ها می‌توانند خودشان ورزشگاه میزبان را انتخاب کنند، اما ما نامه‌ای ندیدیم که درخواست شده باشد محل برگزاری این بازی تغییر کند.

فرماندار اهواز پس از انجام این صحبت‌ها مقصر اتفاقات را مسئولان برگزاری بازی دانست که بیش از حد بلیت فروخته و در عین ناباوری مجری برنامه و به جای عذرخواهی، سنگ اندازی هواداران را هم امری عادی در تمام ورزشگاه‌های کشور دانست  تا در نهایت بدون پذیرفتن اتفاقات تلخ اهواز به تماسش پایان دهد.

در حالی که جدل تلفنی فرماندار اهواز و رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به پایان رسیده بود، نوبت به سیاوش بختیاری‌زاده رسید. در حالی که در تصاویر کاملاَ مشخص بود تمام حاضران در ورزشگاه از جمله بازیکنان پرسپولیس، بازیکنان استقلال اهواز، هواداران خوزستانی و سایر هواداران از سنگ پرانی‌ها در امان نبودند، اما سرمربی استقلال اهواز در صحبت‌های خود شرایط را به گونه دیگری اعلام کرد. بختیاری‌زاده گفت: همانطور که مردم خوزستان در خشک شدن آب رودخانه کارون مظلوم واقع شدند، این بار هم در پخش تصاویر مظلوم واقع شدند. تصاویری که پخش شد دردناک بود، اما در ورزشگاه همه سنگ خوردند.

علی طرفی، رئیس حراست اداره کل ورزش‌وجوانان استان خوزستان نیز روی خط برنامه آمد و گفت: بابت اتفاقات باید از تمام مردم ایران عذرخواهی کرد، اما باید بگویم شب قبل از بازی استقلال اهواز و پرسپولیس مهدی تاج حدود ساعت 23:30 با من تماس گرفت و اعلام کرد که هر چیزی که مسئولان شورای تأمین استان می‌گویند را قبول کن. اگر آقای تاج روی خط برنامه بیاید و این موضوع را تأیید نکند، بنده از سمت خودم استعفا می‌دهد.

مهدی تاج هم که روی خط برنامه آمده بود با تأیید برقراری این تماس اظهار داشت: من ساعت 12:30 شب (30 دقیقه بامداد) و فراتر از مسئولیتم با آقای خبیر، معاون سیاسی-امنیتی استانداری خوزستان تماس گرفتم و گفتم که راضی نیستیم بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود و خواهش کردم بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود.

غلامرضا بهروان نیز اعلام کرد که در گزارش بازی این مسئله آمده است که ناظر بازی درخواست کرده بازی لغو شده و با یک روز تأخیر در ورزشگاه غدیر اهواز و بدون حضور تماشاگران برگزار شود که مسئولان استانی مخالفت کرده‌اند. این مسئله واکنش طرفی را نیز به همراه داشت و او اعلام کرد که اصلاَ چنین درخواستی صورت نگرفته که بهروان بار دیگر اعلام کرد سهیل مهدی در گزارش بازی خود این موضوع را یادداشت کرده است.

بار دیگر مهدی تاج در خصوص اتفاقات بازی صحبت کرد و اظهار داشت: چند بار با طالقانی و خبیر تماس داشتم و حتی نامه نگاری کردیم که این نامه‌ها موجود است. خواسته بودیم بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود. این مسئله هم که من گفته‌ام هر چیزی شورای تأمین گفت باید پذیرفته شود، در آیین نامه مسابقات است و هر چیزی که شورای تأمین بگوید مکلف به انجام آن هستیم.

در نهایت هیچکدام از افرادی که روی خط برنامه آمدند مسئولیت اتفاقات تلخ ورزشگاه تختی اهواز را قبول نکردند که عادل فردوسی‌پور با اشاره به این مسئله گفت: شاید انجمن سنگ و کلوخ اهواز! باید بیانیه بنویسد و از مردم عذرخواهی کند که سنگ زیادی وارد ورزشگاه شده است.

در تحلیل‌های داوری مسابقات هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر هم بیشتر تصمیمات داوران تأیید شد، اما میرزابیگی، کارشناس داوری برنامه اعلام کرد که گل فولاد خوزستان به استقلال که از سوی کمک داور آفساید اعلام شد، صحیح بوده و این کارشناس گل سوم راه‌آهن به پدیده که توسط مهرداد محمدی به ثمر رسید را هم مردود اعلام کرد و معتقد بود این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.

پخش دیدارهای لیگ دسته اول و بررسی جدول این مسابقات هم بخش پایانی برنامه بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)