مرجع خبری پرسپولیس :  برنامه شب گذشته 90 که به اتفاقات دیدار پرسپولیس و داماش پرداخت شاهد درگیری‌های لفظی بین اهالی فوتبال بود.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ برنامه 90 دوشنبه شب ابتدا بدون صدا و با مشکل آغاز شد و به همین دلیل دقایقی قطع و سپس عادل فردوسی پور مجبور به عذر خواهی به خاطر مشکل فنی شد.

 

 

نظر سنجی 90 به انتخاب بهترین گل سال 90 اختصاص داشت که گل حسین بادامکی به ملوان با 41 درصد آرا به عنوان بهترین گل سال و گل حنیف عمران زاده به شهرداری یاسوج به عنوان دومین گل سال انتخاب شد.

 

 

* محسن قهرمانی: با اشک قضاوت کردم

محسن قهرمانی که بر اساس رای کمیته داوران دو ماه از قضاوت محروم شده روی خط آمد. او در مورد جمله ای که در دربی گیلان به بازیکنان ملوان گفته بود مبنی بر اینکه تا تماشاگران به من فحش می دهند خطا نمی گیرم ، اظهار داشت: کار خودم را توجیه نمی کنم. حرفی زده ام که نباید می زدم اما در آن مسابقه تماشاگران دو تیم ملوان و داماش بارها از خجالت هم درآمدند و از دقیقه 60 به بعد علیه من فحاشی کردند. ای کاش آن فحاشی ها را ضبط می کردید.

وی اضافه کرد: قصد مظلوم نمایی ندارم. از من یک چهره خشمگین در میادین ورزشی ترسیم شده اما پشت این چهره خشمگین دل دارم و خانواده. من در دربی گیلان در دقایقی با اشک قضاوت کردم. محمد همرنگ شاهد است که با اشک از زمین مسابقه بیرون آمدم.

قهرمانی گفت : در دربی گیلان لجبازی نکردم ولی کارم را هم توجیه نمی کنم. می خواهم بدانم همانطور که رای دیدار پرسپولیس و داماش را به سرعت صادر کردند چرا رای دیدار دربی گیلان را صادر نمی کنند؟ من محروم شدم و این محرومیت را می پذیرم و مشکلی هم با کمیته داوران ندارم.

این داور در مورد قضاوتش در مسابقه راه آهن و مس کرمان گفت: جواب حرف های قاسمپور سرمربی مس را نمی دهم. افکار عمومی در این زمینه قضاوت کنند. من با محسن خلیلی در ابتدای بازی سلام و علیک کردم و دو تیم در نیمه اول بدون مشکل بازی کردند و مشکل فنی خاصی هم از نظر داوری در زمین نبود اما بعد از حضور دو تیم در رختکن بازیکنان مس عصبی شدند.

وی در مورد اینکه چرا دربی گیلان را به خاطر فحاشی تعطیل نکرده گفت: شرایط بازی در شهرستان ها با تهران قابل قیاس نیست. اگر دربی گیلان را در دقیقه 60 تعطیل می کردم به من می گفتند چرا بازی را تعطیل کردم و محروم می شدم اکنون هم که بازی را تعطیل نکردم بازهم محروم شدم.

وی در مورد نحوه قضاوتش گفت: در ابتدای فصل لبخند می زدم به من گیر می دادید و می گفتید خنده هایت مصنوعی است. اخم می کنم بازهم به من گیر می دهید! 8 سال دیگر می توانم قضاوت کنم و در خدمت جامعه داوری باشم.

 

* همسر قایقران استخدام نشده است

بخشی از مراسم سالگرد درگذشت سیروس قایقران کاپیتان پیشین تیم ملی هم پخش شد و عادل فردوسی پور گفت همسر محروم قایقران که فرزند  و همسرش را از دست داده با وجود اینکه لیسانس تربیت بدنی دارد هنوز استخدام نشده و مسئولان در این زمینه همکاری کنند. در اواسط برنامه از طرف استانداری گیلان با برنامه تماس گرفته شد و گفتند کار استخدام همسر قایقران درست می شود.

 

* درگیری حسن زاده با فردوسی پور به جای پاسخ به ایراد قانونی!

علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان به بخشش رودریگو توزی و تعلیق محرومیت یک جلسه ای بازیکن تراکتورسازی اعتراض کرد و گفت: باشگاه تراکتورسازی روز 20 اسفند درخواست تعلیق می کند. 20 اسفند جلسه کمیته انضباطی تشکیل و روز 20 اسفند محرومیت او تعلیق می شود که چنین سرعتی در کمیته انضباطی بی نظیر است.

وی ادامه داد: یک جلسه محرومیت در هیچ جای دنیا بخشیده نمی شود و از نظر قانونی قابل بخشش نیست. قانون این حق را به من می دهد که به فیفا و ای اف سی شکایت کنم. ضمن اینکه بخشش این بازیکن باعث شد داوران قصد اعتصاب کنند.

حسن زاده رئیس کمیته انضباطی وقتی روی خط آمد به جای پاسخ به این ایراد قانونی مدیرعامل سپاهان با عادل فردوسی پور مجری برنامه 90 درگیری لفظی پیدا کرد و او را به جوسازی و شیطنت علیه کمیته انضباطی متهم کرد و گفت: شما 20 دقیقه بعد از صدور رای دیدار پرسپولیس و داماش به جای خسته نباشید به کمیته انضباطی می گویید کارشناسان به این رای ایراد می گیرند.

حسن زاده در مورد صادر نشدن رای دربی گیلان گفت: 15 روز فروردین تعطیل است و توقع ندارید که ما روز اول و دوم فروردین یا سیزده به در رای بدهیم.

رئیس کمیته انضباطی همچنین از تیتراژ برنامه 90 ایراد گرفت و گفت تیتراژ برنامه شما زد و خورد است و حرکات خوب بازیکنان مثل نماز خواندن را نمایش نمی دهید که عادل فردوسی پور هم گفت که شما انگار برنامه 90 نگاه نمی کنید.

حسن زاده گفت: من فقط به دو دلیل پشت خط برنامه 90 می آیم اول به احترام هواداران فوتبال و دوم برای اینکه علیه کمیته انضباطی جو سازی نشود و گرنه موبایلم را خاموش می‌کنم و با شما صحبت نمی‌کنم.

فردوسی پور گفت شاید بخشش آن بازیکن تراکتورسازی به مصلحت بوده که حسن زاده گفت اصلا چنین چیزی نیست.

در پایان این بخش رحیمی مدیرعامل سپاهان گفت که بنگر محروم شده و من می خواهم که او بخشیده شود که فردوسی پور گفت باید زیاد تماس بگیرید، تکرر در تماس موثر است!

 

*برخورد بد سرپرست استقلال با گزارشگر برنامه 90

منصور پورحیدری با گزارشگر برنامه 90 که قصد داشت از حرکت خوب آرش برهانی گزارش تهیه کند برخورد ناپسند و زشتی انجام داد و گفت شما دروغ می گویید. برهانی وقتی نزد یک ورزشکار قطع نخاعی که تماشاگر ویژه بازی استقلال و مس سرچشمه بود، رفت گزارشگر برنامه قصد داشت در این باره با بازیکن آبی پوشان صحبت کند که چنین برخوردی از سوی سرپرست استقلال انجام شد.

 

*رفیعی: در دیدار پرسپولیس و داماش خوب قضاوت کردم

محمود رفیعی داور دیدار جنجالی پرسپولیس و داماش گیلان در برنامه 90 گفت: من از تلویزیون گلایه دارم که 20 دقیقه فحاشی به داور را پخش کردند. از خود شما آقای فردوسی پور هم گلایه دارم. از کمیته انضباطی فدراسیون هم گله دارم. من مربی نساجی را به دلیل توهین اخراج کردم این مربی دو جلسه محروم شد اما چطور بازیکنی که به من فحش ناموسی داده فقط یک جلسه محروم می شود؟

وی ادامه داد: از علی کریمی تشکر می کنم. در پایان آن بازی حسین عسگری به من گفت انتظار بیشتری از شما در قضاوت داشتم و مشکل شما از جایی آغاز شد که در دقیقه یک به بازیکنان اخطار ندادی و گل داماش هم آفساید بود و خطای روی بازیکن پرسپولیس قبل از اخراج نصرتی را هم ندیدی. با این حال من می گویم در این مسابقه خوب قضاوت کردم.

رفیعی درباره محرومیت 4 جلسه‌ای از سوی کمیته داوران گفت: محرومیتم به خاطر مصاحبه ام بود و چون دیگر نمی خواستم دیگر قضاوت نکنم مصاحبه کردم. بعد از بازی اعلام کردم دیگر سوت نمی زنم و از داوری خداحافظی کردم.

 

* گل آفساید داماش و اخراج اشتباه نصرتی

در بخش گفت و گوی ویژه محمد فنایی، حسین عسگری دبیر دپارتمان داوری کمیته داوران و هوشنگ نصیرزاده حضور داشتند تا در مورد نحوه قضاوت رفیعی صحبت کنند. هر سه نفر بر سر این مسئله توافق داشتند که نباید قطع و تعطیلی بازی به دلیل فحاشی به داور باب شود هرچند فحاشی امری ناپسند است.

حسین عسگری هم اعلام کرد رفیعی به خاطر نحوه قضاوتش محروم شد نه مصاحبه اش و در لیگ برتر این فصل به جز فغانی تمام داوران به دلیل اشتباه تاثیرگذار در بار اول دو جلسه و در مرتبه دوم 4 جلسه محروم شده اند.

در مورد پنالتی پرسپولیس بین فنایی و عسگری اختلاف نظر وجود داشت و فنایی معتقد بود پنالتی نبوده و علی کریمی بزرگنمایی کرده اما عسگری معتقد بود پنالتی درست بوده است اما در بقیه موارد مثل اخراج درست زارع، گل آفساید داماش و اخراج اشتباه نصرتی اختلاف نظری وجود نداشت. البته در یک صحنه هم فنایی اعتقاد داشت برخورد توپ به دست بازیکن داماش پنالتی بوده ولی عسگری این موضوع را قبول نداشت.

 

*جدل و بحث شخصی عسگری و نصیرزاده به جای بحث کارشناسی

حسین عسگری و هوشنگ نصیرزاده به جای بحث کارشناسی به مسایل حاشیه ای پرداختند. نصیرزاده مدعی بود که عسگری بازی های پخش مستقیم را به داورانی که دوستش هستند می دهد و بهترین ها را برای همه بازی ها انتخاب نمی کند و گفت که بی عدالتی عمر افراد را در حوزه کاری کم می کند.

نصیرزاده همچنین گفت که اعضای دپارتمان داوری به خودشان نظارت می دهند اما داوران بازنشسته ای مثل افشاریان و مرادی و… را زیاد به کار نمی گیرند. عسگری هم اطلاعات نصیرزاده را غلط دانست و اعلام کرد آمار در این زمینه برخلاف گفته های نصیرزاده است.

صحبت های غیاثی درباره عدم حضور نمایندگان داوری ایران در جام جهانی 2014 نیز که مهر ماه سال گذشته انجام شده بود پخش و موجب خوشحالی نصیرزاده شد!

در ادامه عسگری عنوان کرد که نصیرزاده اصلا کارشناس داوری نیست زیرا در لیگ دسته سه هم قضاوت و در هیچ کلاس داوری شرکت نکرده است. او گفت: من بدم، عنایت بد است، نظری و غیاثی هم بد هستند؛ اگر نصیرزاده این همه توانایی دارد چرا هیچ رئیس کمیته داورانی از او استفاده نکرده است؟

نصیرزاده هم گفت که در کلاس داوری او مدرس حسین عسگری بوده و اکنون هم کمیته داوران برای اینکه رضایت آیت الهی را جلب کند به داوران شیرازی بیشتر قضاوت می دهد اما فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران خواهد شد و با آمدن گروه جدید دیگر شاهد ناهنجاری کمتری در داوری خواهیم بود. عسگری نیز اعلام کرد نصیرزاده صلاحیت اظهار نظر درباره داوران را ندارد چون کارشناس نیست و منتقد است.

 

* عصبانیت رویانیان از حسن زاده و معاونش!

رئیس کمیته انضباطی در واکنش به اعتراض رویانیان در مورد رای مبنی بر کاهش دو امتیاز از پرسپولیس بدون اینکه از این باشگاه توضیحی خواسته شود گفت: در این زمینه به باشگاه پرسپولیس حق می دهم آنها می توانند به رای اعتراض کنند و پرونده به کمیته استیناف برود.

رئیس کمیته انضباطی همچنین گفت که مسئولان باشگاه پرسپولیس چرا ادله خود را در مورد تبانی در فوتسال به کمیته انضباطی فدراسیون ارایه نداده اند و قرار بود ظرف 48 ساعت این اتفاق بیفتد اما 10 روز طول کشیده و در نهایت قرار است سه شنبه ادله خود را مبنی بر اثبات تبانی بدهند که رویانیان گفت لزومی ندارد این کار انجام شود و باشگاه پرسپولیس خودش با متخلفین برخورد می کند زیرا آنها با پرسپولیس قرارداد دارند و معاونش هم اشتباه کرده که گفته ادله را به کمیته انضباطی فدراسیون ارایه خواهد کرد.

رویانیان از رای صادره کمیته انضباطی در مورد باشگاه پرسپولیس بسیار عصبانی بود و گفت که این رای به دست های پشت پرده در فدراسیون فوتبال ارتباط دارد.

رویانیان با حسن زاده درگیری لفظی پیدا کرد تا پس از درگیری های فردوسی پور و حسن زاده و عسگری و نصیرزاده شاهد هت‌تریک درگیری‌ها در برنامه شب گذشته 90 باشیم!

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)