پرسپولیس نیوز :بحث دستمزد داوران در لیگ برتر هفدهم یکی از مهم‌ترین چالش‌های فوتبال در فصل آینده است.
دستمزد داوران در ۷ سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته و اکنون هر داور برای قضاوت در هر بازی لیگ برتری حدود ۶۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کند این در حالی است که فراز کمالوند سرمربی تیم صنعت نفت آبادان در جلسه‌ هم اندیشی مربیان در لیگ برتر به اسدی دبیر فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد که هر باشگاه ۱۰۰ میلیون تومان برای پرداخت دستمزد داوری به سازمان لیگ بدهد و به این ترتیب بودجه ای یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای دستمزد داوری در ابتدای فصل در سازمان لیگ وجود خواهد داشت.

بر اساس این بودجه، دستمزد هر داور وسط برای قضاوت در لیگ برتر رقمی در حدود ۱۵ میلیون تومان تعیین شود. در آنصورت اگر داوری اشتباه کند و ۴ هفته از قضاوت در لیگ برتر محروم شود ۶۰ میلیون تومان از نظر مالی متضرر خواهد شد و همین انگیزه مالی باعث می‌شود که داوران بیش از گذشته در قضاوت‌شان وسواس و دقت به خرج بدهند.

از سویی دیگر برخی از مربیان مثل رضا مهاجری سرمربی تیم پدیده معتقد است که تیم‌ها نباید دستمزد داوران را از محل بودجه خود بدهند در آنصورت ممکن است با هر سوت اشتباهی که به صدا دربیاید مربیان و اهالی باشگاه از داوران انتقاد کنند و بگویند پولشان را ما می‌دهیم و اشتباه‌شان را داوران مرتکب می‌شوند!

در حال حاضر هنوز هنوز مشخص نیست که مسئولان ارشد فوتبال با کدام یک از این دو پیشنهاد موافقند اینکه دستمزد داوران همانند سال‌های قبل باشد یا اینکه باشگاه‌ها دستمزد داوران را برای ایجاد انگیزه بیشتر در داوران و قضاوت‌های بهتر بپردازند.

هرچند راه میانه ای هم وجود دارد و اینکه برخی از پشکسوتان داوری مدعی‌اند می‌توانند با جذب اسپانسر دستمزد داوران را در حد معقولی افزایش بدهند به شرطی که در کار آنها دخالتی نشود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)