شنبه 29 فروردین(13:00)

مرجع خبری پرسپولیس : دستگيري برخي خبرنگاران ورزشي به اتهام تباني با قطبي

اين خبرنگاران كه با فشار رسانه‌اي قصد داشتند افشين قطبي مربي سابق پرسپوليس را به عنوان سرمربي تيم ملي معرفي كنند پس از هفته‌ها تلاش نيروهاي مسئول به دام افتاده و دستگير شدند

اين خبرنگاران كه با دلالي بازيكن اقدام به ايجاد مافيايي براي رد و بدل كردن بازيكن و نيز فشار بر تيم‌ها، بازيكنان و مربيان غير همسو با خود مي‌كردند پس از ماه‌ها تلاش نيروهاي مسئول به دام افتاده و دستگير شدند.
اما دليل مراجع قضايي براي برخورد با باند دستگيرشدگان، تنها دلالي نبود. دستگاه اطلاعاتي كه گفته مي‌شود به درخواست تعدادي از مديران تيم‌هاي فوتبال به موضوع كسب درآمد نامشروع اين باند مشكوك شده بودند، ورود يافتند
با تحقيقات ويژه خود حالا موارد اتهامي چون شرط بندي، قراردادهاي صوري و تغيير نتايج مسابقات فوتبال را در پرونده متهمان قرار داده‌اند كه هركدام‌شان جرم محسوب مي‌شوند و چون اين درآمد حاصل از كسب نامشروع بيت‌المال بوده، اين عمل مجرمانه تشديد مي شود.
اعتراف بازداشت شدگان هم اين حقيقت را تائيد مي‌كند كه آنها توان اعمال فشار به تيم‌ها و تعيين نتيجه مسابقات را داشته‌اند و اين يعني ليگ و همه هيجانش نه بر اساس شايستگي تيم‌ها كه در بسياري از مواقع در مسير كسب سودي بيشتر از سوي واسطه‌ها رقم مي‌خورده است.
جريان فاسدي كه تنها در مرحله اول واسطه‌ها و عوامل رسانه‌ا‌ي‌اش بازداشت شده‌اند و هنوز پرونده مفتوح است تا

 در مرحله بعدي آنها كه باعث مي‌شدند به سادگي بودجه بيت‌المال در اختيار واسطه‌ها قرار بگيرند، بازداشت شوند.
بر همين اساس يكي از مسائل مبهم و حائز اهميت اين دستگيري اطلاع از نام و اسامي افرادي بود كه اين خبرنگاران ورزشي نويس را هدايت مي كردند.
بنا بر اظهارات يك منبع آگاه؛ پس از دستگيري اين خبرنگاران مشخص شد اعضاي اين باند قصد داشتند افشين قطبي مربي سابق پرسپوليس را به عنوان سرمربي تيم ملي معرفي كنند! و در قبال آن يك سوم قرارداد وي را به خود اختصاص دهند!
در ضمن چند تن از آنان با هدايت دو تن از سرمربيان فوتبال كشور كه سابقه حضور در ليگ‌هاي برتر و تيم‌هاي سطح اول كشور را دارند فعاليت‌هاي خود را انجام مي‌دادند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)