مرجع خبری پرسپولیس(19:30)/ چهارشنبه 11 دیرحمان رضايي گفت:‌ اگر جزو بهترين‌هاي ليگ باشم، بدون شك به تيم ملي هم راه خواهم يافت.

pnnc – پرسپوليس بازي بدي را مقابل ملوان ارائه كرد.

ما نتوانستيم از موقعيت‌هاي‌مان در برابر ملوان استفاده كنيم و با وجود تلاش بازيكنان و فرصت‌هايي كه به دست آورديم در نهايت بازي را واگذار كرديم. با اين حال هيچ‌گاه نااميد نيستيم چرا كه بازي‌هاي زياد ديگري تا پايان فصل باقي مانده است و اگر بتوانيم در بازي‌هاي آينده بهتر كار كنيم و نتيجه بگيريم مي‌توانيم قهرمان ليگ برتر شويم.

pnnc –آيا عامل موفقيتي يك تيم را صرفا داشتن بازيكن صاحب نام مي‌دانيد؟

حضور بازيكنان متعدد حرفه‌اي در يك تيم‌ مي‌تواند از عوامل موفقيت باشد اما بيشتر از آن داشتن يك تيم خوب است كه مهمترين عامل موفقيت به شمار مي‌رود. اينكه يك تيم تنها بخواهد به سه يا چهار بازيكن حرفه‌يي‌اش متكي باشد، صرف كسب موفقيت نيست. در يك تيم خوب و موفق بايد درك و تفاهم متقابل ميان بازيكنان با يكديگر و همچنين مربيان با آنها وجود داشته باشد؛ بايد صميمت در ميان آنها به حدي باشد كه ضعف‌ها و كمبودهاي يكديگر را جبران كنند؛ اين‌ها دقيقا وضعيتي است كه اكنون پرسپوليس دارد و من با اتكا به آنها مي‌گويم پرسپوليس در حال حاضر يك تيم واقعي است؛ اين مساله در بسياري از تيم‌هاي ديگر وجود ندارد.

pnnc – چرا همواره فوتبال ايران در خط دفاعي مشكل دارد؟

متاسفانه در فوتبال ايران از نظر دفاعي خوب كار نمي‌شود. اين ضعف باعث مي‌شود كه وقتي تيم شما با حريفان قدرتمندي به خصوص تيم‌هاي بين‌المللي مواجه مي‌شود، ضعف خط دفاعي بر اثر گل‌ خوردن تيم، بيشتر به چشم آيد. معتقدم اين مشكل در فوتبال ايران بايد ريشه‌اي حل شود و اگر واقعا بطور جدي به آن بپردازيم مي‌شود در مدت 4 سال، آن را از بين برد.

يكي ديگر در نكات قابل توجه در اين زمينه ميزان آمادگي جسماني بازيكنان است؛ به طور مثال يك مدافع بايد حدود 100 دقيقه تمركز كامل را روي روند بازي داشته باشد اما ممكن است بر اثر ضعف آمادگي جسماني و خستگي زياد، تمركز لازم را از دست داده و در مواقعي به خصوص اواخر بازي‌ها، اشتباهاتي داشته باشد. معمولا بيشتر مسابقات در پايان نيمه اول نتايج مساوي داشته يا برتري يكي بر ديگري خيلي محسوس نيست، اما به مرور و زماني كه لحظات پاياني بازي سپري مي‌شود، تنها بر اثر اشتباه بازيكنان، تيم‌ها گل مي‌خورند.

نكته ديگر اين است كه در ايران همه مي‌گويند در وهله اول گل بزنيم و هيچ كسي از گل نخوردن حرفي نمي‌زند؛ در حالي كه بهتر است يك تيم در ابتدا سعي كند گل نخورد و سپس به فكر گل‌زني باشد؛ تسلط روي چنين شيوه‌اي در فوتبال واقعا كار زيادي مي‌خواهد و به راحتي انجام‌پذير نيست.

pnnc – قطبي زماني كه در پرسپوليس بود صحبت از تمرين روي شيوه دفاع فضايي مي‌كرد به نوعي كه مدافعين بايد توجه بيشتري به پوشش فضاها داشته باشند، اين در حالي است كه بيشتر تيم‌هاي ايراني به دفاع خطي اعتقاد بيشتري دارند؛ شما اين تفكر را قبول داريد؟

من اعتقاد زيادي به دفاع فضايي ندارم؛ فكر مي‌كنم در اروپا مدافعين تيم‌هاي بيشتر سعي مي‌كنند مهاجمان حريف را كنترل كنند؛ يك اصل در فوتبال وجود دارد كه مي‌گويد “هميشه خطر جايي است كه توپ نيست” لذا بايد آن فضا را هم پوشش داد؛ اما بايد توجه كنيم كه توپ در هنگام حمله حريف زير پاي مهاجم يا هافبك حريف است، حال اگر شما بتوانيد او را به خوبي كنترل كنيد و فرصت ندهيد تا مثلا پاس دهد يا بچرخد و يار ديگرش را پيدا كند، حمله او را خنثي كرده‌ايد.

pnnc – به گفته كارشناسان يكي از مشكلات بازيكنان ما در زمينه‌ي نگرش بازيكنان است.

معتقدم دفاع خوب دفاعي است كه در مقاطع مختلف بازي از جمله هنگام حمله كردن تيم و زماني كه نياز به تغييرات است، سازماندهي‌اش را از دست ندهد و محكم بايستد. البته يك اصل مي‌گويد در زمان دفاع تيمي، بايد حداقل 6 يا 7 بازيكن در عقب تيم‌ باشند و حتي برخي معتقدند يك مهاجم و نهايتا دو مهاجم در جلوي تيم بمانند و بقيه بايد در كار دفاع شركت كنند. مسلما نبايد دفاع را صرفا وظيفه مدافعين تيم بدانيم. فكر مي‌كنم هميشه تيمي محكم‌تر و موفق‌تر است كه فاصله بين خطوط آن كم بوده و كل تيم در مواقع مختلف به عقب و تا حدودي به جلو حركت كنند؛ اين رويكرد باعث مي‌شود، انرژي كمتري هم از تمامي بازيكنان گرفته شود.

pnnc – آيا توجهي به حضور در تيم ملي داريد و اصلا تا چه حد دليل حضورتان در پرسپوليس، راهيابي به تيم ملي بود؟

من در درجه اول تمام توجه‌ام را معطوف به شرايط بازي در تيم پرسپوليس كرده‌ و زياد به تيم ملي فكر نمي‌كنم چرا كه معتقدم اگر در پرسپوليس جزو بهترين‌هاي ليگ باشم، بدون شك به تيم ملي هم راه خواهم يافت. مثل هر بازيكني دوست دارم در تيم ملي بازي كنم و شايد يكي از دلايل حضورم در پرسپوليس هم همين بود.

pnnc- ليگ ايران را در چه سطحي مي‌بينيد؟

فكر مي‌كنم ليگ ما در حال حاضر سطح خوبي دارد اما متاسفانه حاشيه‌هاي آن بيشتر از وضعيت كيفي آن است. به وضوح مي‌بينم كه كيفيت‌ بازي‌ها اسير حاشيه‌هاي مختلف و سطح فني آن بسيار پايين‌تر از مسايل حاشيه‌اي است؛ البته همه مي‌دانند كه اين حاشيه‌ها در فوتبال ما زياد است كه ايجاب مي‌كند به فوتبال مملكت‌مان برسيم. مسابقات سال قبل را خيلي پيگيري نمي‌كردم اما امسال رقابت‌هاي نسبتا خوبي بين تيم‌ها مي‌بينم و نتايج نشان مي‌دهد يك تيم به راحتي نمي‌تواند پيش‌بيني كند در يك مسابقه پيروز است يا بازنده

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)