مرجع خبری پرسپولیس : درحالي که همچنان وضعيت پرسپوليس به عنوان يک مدعي هميشگي مشخص نيست، ساير باشگاه ها به صورت جدي مشغول فعاليت هستند. سپاهان اصفهان با انتخاب امير قلعه نويي و خريدهايي مطمئن هم نيمکت و هم کادر بازيکنان خود را به بهترين شکل ممکن تقويت کرده است. استقلال تهران هم پس از ناکامي در جذب يک مربي درجه اول سرانجام به همان صمد مرفاوي بسنده کرده اما در عوض اميررضا واعظي آشتياني سفت و سخت به دنبال جبران مافات است. توافق اوليه با رضا عنايتي و تلاش براي راضي کردن مجتبي جباري به ماندن در استقلال اقداماتي هستند که مديرعامل اين باشگاه حساب ويژه يي روي آنها باز کرده است. از سايپاي کرج هم نبايد غافل شد. آنها تا به اين جاي کار موفق ترين باشگاه در ميان تيم هاي ليگ برتر بوده اند و با جذب تعداد زيادي بازيکن وضعيت مطلوبي دارند.

در اين بين تنها پرسپوليس است که به دليل مشخص نبودن وضعيت مديرعامل و هيات مديره باشگاه شرايط خوبي را پشت سر نمي گذارد. توافقات اوليه با برخي از بازيکنان جديد نيز درست به همين دليل دچار ابهام شده چرا که بسياري از اين نفرات با عباس انصاري فرد به توافق رسيده اند اما وقتي وضعيت خود او به طور روشن مشخص نيست طبيعتاً دل بستن به قول و قرارهاي او هم کار چندان دورانديشانه يي به نظر نمي رسد. پس از بازگشت حبيب کاشاني به ترکيب هيات مديره بود که شايعات بسياري پيرامون پرسپوليس شکل گرفت. به عقيده بسياري کاشاني تنها براي مديرعاملي به پرسپوليس بازگشته است؛ خبري که البته پس از انتشار به سرعت تکذيب شد.

اما خبرهاي رسيده حاکي از اين است که مديرعاملي کاشاني تنها به دليل دوشغله شدن او پس از انتخابش به عنوان مديرعامل پرسپوليس دچار ترديد شده است. نيمکت پرسپوليس هم دقيقاً به همين وضعيت دچار است. پس از آنکه نلو وينگاداي پرتغالي به طور رسمي از اين تيم جدا شد و ايران را ترک کرد، بسيار بعيد خواهد بود مسوولان باشگاه بتوانند گزينه خارجي جديدي براي هدايت تيم شان در فصل آينده ظرف مدت کوتاه باقي مانده پيدا کنند.

اين مساله احتمال انتخاب يک مربي داخلي را افزايش مي دهد. در اين بين و با توجه

 به حضور حبيب کاشاني در هيات مديره به نظر مي رسد حميد استيلي نسبت به ساير گزينه ها از شانس بيشتري برخوردار است. آمد و رفت هاي اخير استيلي به دفتر باشگاه دليل ديگري براي جدي گرفتن شايعات پيرامون اوست. به هر حال تجربه ثابت کرده است در فوتبال ايران دست کم گرفتن شايعه ها دقيقاً به اندازه جدي گرفتن شان کار چندان عاقلانه يي نيست. بسياري از اتفاقات فوتبال ما درست از دل همين شايعات بيرون مي آيند. براي قضاوت در مورد اين مساله تنها کافي است سري به صندوقچه خاطرات مان در همين سال هاي اخير بزنيم.

استقلال تهران؛ بازگشت آقاي گل

بحث بازگشت رضا عنايتي به استقلال از ميانه هاي فصل پيش مطرح شد. اختلاف ريشه يي اين بازيکن با مسوولان و مربي النصر امارات از يک طرف و عملکرد ضعيف عنايتي در ليگ امارات از سوي ديگر احتمال ماندن او را در اين کشور به شدت کاهش داده است به طوري که طرفين نيز ديگر تمايل چنداني براي ادامه همکاري ندارند.

به همين دليل رضا عنايتي در طول تعطيلات بار و بنديلش را جمع کرد و پس از ورود به ايران پاي ميز مذاکره با استقلالي ها نشست. شنيده ها حاکي از اين است که اتفاقاً مذاکرات استقلال و عنايتي به توافقات اوليه و در عين حال مثبتي ختم شده تا اين بازيکن دوباره چمدان هايش را ببندد و راهي امارات شود. منتها اين بار چمدان هاي عنايتي سبک بسته شده است تا او پس از انجام امور شخصي و تسويه حساب با باشگاه النصر امارات حداکثر تا پايان هفته جاري مراحل اداري را پشت سر بگذارد. هواداران استقلال به احتمال فراوان از ابتداي هفته آينده مي توانند شاهد شرکت عنايتي در تمرينات اين تيم باشند.

سپاهان اصفهان؛ به دنبال شماره يک تيم ملي

آرامش و ثبات اين روزهاي زردپوشان اصفهان بدون شک مديون مديريت متداوم محمدرضا ساکت است. او پس از ثبت قرارداد با امير قلعه نويي دست به چند خريد مهم زد. آنها همچنين خيلي زودتر از ساير تيم ها دور جديد تمرينات شان را آغاز کرده اند. امير قلعه نويي در پايان نخستين جلسه تمريني تيمش به خبرنگاران مي گويد؛ «شرايط تيم سپاهان را خيلي خوب مي بينم و اميدوارم اين تيم به همراه بازيکنان مطرحش در آينده هواداراني به مراتب بيشتر داشته باشد. بعد از اتفاقات به وجود آمده در استقلال به اين نتيجه رسيدم که سپاهان به دليل قابليت هاي بالاي مديريتي و اجرايي تنها تيمي است که مي توانم در آن به خوبي کار کنم.» قلعه نويي همچنين در ادامه از تشکيل اردوي آماده سازي سپاهان در ترکيه خبر مي دهد و شرايط و امکانات مناسب ترکيه را دليل اين انتخاب عنوان مي کند. اردوي آماده سازي سپاهان در ترکيه قرار است از هفتم تير ماه آغاز شود. اما مهم ترين موضوع پيرامون سپاهان در روزهاي اخير احتمال پيوستن سيدمهدي رحمتي دروازه بان شماره يک تيم ملي کشورمان به زردپوشان اصفهاني است. اين مساله وقتي اهميت بيشتري پيدا مي کند که بدانيم پرسوليسي ها هم دندان هايشان را براي شکار رحمتي تيز کرده اند. قلعه نويي در اين مورد مي گويد؛ «اميدوارم با رحمتي به توافق برسيم. ما با اين بازيکن مذاکره کرده ايم و به شدت به دنبال به خدمت گرفتن او هستيم.» در ليست خريد امير قلعه نويي همچنين نام سيدجلال حسيني و ستار زارع نيز ديده مي شود. سيدجلال حسيني مدافع ملي پوش فصل پيش سايپا که در زمان حضور قلعه نويي در تيم ملي همواره جايگاه ثابتي در ترکيب داشت علاوه بر سپاهان، يک پيشنهاد جدي هم از جانب پرسپوليس دارد و ظاهراً همين مساله او را براي انتخاب تيم آينده اش دچار ترديد کرده است. با اين حال سپاهاني ها مدعي هستند در مذاکره با اين بازيکن رضايت او را براي پيوستن به سپاهان جلب کرده اند.

راه آهن؛ تارتار همچنان روي نيمکت

در حالي که مسوولان راه آهن همچنان اصرار دارند ظرف 10 روز آينده در مورد وضعيت سرمربي جديدشان تصميم گيري خواهند کرد، اين تيم از روز شنبه دور جديد تمريناتش را زير نظر مهدي تارتار شروع کرده است. همچنين از اين باشگاه خبر مي رسد فرشيد کريمي دروازه بان فصل گذشته داماش گيلان به عنوان سهميه ليگ يکي به راه آهن پيوسته است. پيش از کريمي، مجيد باجلان از ذوب آهن اصفهان، محسن زاهدي و حسين کوشکي از پيام خراسان نيز با راه آهن قرارداد امضا کرده بودند. از بين بازيکنان فصل پيش اين تيم هم رضا نورمحمدي، ابراهيم کريمي و حسين پاشايي قرارداد خود را با راه آهن تمديد کرده اند. مسوولان اين تيم همچنين به دنبال برپايي اردويي خارجي هستند که به احتمال زياد اين اردو همچون اردوي سپاهان در ترکيه برگزار خواهد شد.

مس کرمان؛ بازگشت سامره به کرمان

تيم صنعت مس کرمان عصر روز يکشنبه دور جديد تمرينات آماده سازي خود را براي حضور در فصل آينده و رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا آغاز کرد. اين تمرين به مدت 90 دقيقه در محل استاديوم سليمي کياي شهر کرمان و زير نظر پرويز مظلومي برگزار شد. علي سامره، فرزاد حسين خاني، ادينهو، پائولو زالدرون، مصطفي سيفي، مجتبي انصافي، حميد غني زاده، روح الله بيگدلي، فراز فاطمي، آرمان شهدادنژاد و پاشا خليلي از نفراتي بودند که در نخستين تمرين مس حاضر بودند. علي سامره که بعد از چند سال بازي در امارات به ايران بازگشته و فصل آينده با پيراهن مس به ميدان خواهد رفت، در مورد اين انتقال مي گويد؛ «معتقدم تيم صنعت مس طي دو سال گذشته به يک ثبات حرفه يي دست يافته و در حال حاضر با امکانات خوب، مديريت و کادر فني مجرب خود از بهترين تيم هاي باشگاهي ما به شمار مي آيد و از انتخاب اين تيم بسيار خوشحالم.» مديرعامل مس نيز با ابراز رضايت از روند يارگيري اين تيم در مورد حضور رحمتي و آشوبي مي گويد؛ «مذاکرات رضايت بخشي با اين دو بازيکن داشته ايم و بسيار اميدواريم بتوانيم آنها را حفظ کنيم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)