پنجشنبه 24 بهمن (16:45)

مرجع خبری پرسپولیس : ورزشگاه پیر آزادی فردا شاهد شصت و ششمین دربی حساس پایتخت خواهد بود .

ورزشگاه آزادی شاید تاریخ ورزش یک ملت باشد . ورزشگاه پیر تهران فردا شاهد دربی 66 پایتخت خواهد بود با هیجاناتی که سال به سال و روز به روز به حجم آن ها اضافه می شود . کری خوانی های قدیمی هواداران و بازیکنان دو تیم و این اواخر بحث حضور داور ایرانی در داربی پایتخت سبب حساس تر شدن دربی 66 پایتخت شده است . فردا چشم یک ملت به ورزشگاه پیر تهران و ساق های بازیکنان سرخابی خواهد بود به امید اینکه این بار مساوی حاصل 90 دقیقه دلهره و نگرانی نباشد . فردا در حالی سرخابی ها پا به چمن سبز ورزشگاه آزادی خواهند گذاشت که بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران روز آرامی را برای دربی پایتخت پیش بینی نمی کنند .
در آخرین ثانیه های دیشب خبری به دستمان رسید مبنی بر اینکه ” شورای تامین استان تهران در نامه ای به مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال مسئولیت و عواقب احتمالی داربی را با حضور داور ایرانی نپذیرفته ” . این در حالی است که دیروز محمد علی آبادی در پاسخ به درخواست مدیر عامل تیم آبی پوش پایتخت برای استفاده از داور خارجی گفته بود ” همین داور ایرانی خوب است !” . کارشناسان داوری در مصاحبه های گوناگون واکنش های بعضا تندی به انتخاب ” محسن ترکی ” نشان داده اند به طوریکه یکی از کارشناسان داوری که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : ”  محسن ترکی علاقه وافری به استفاده از کارت های رنگی اش دارد و استفاده بیش از اندازه از کارت زرد و قرمز سبب می شود روز خوبی برای قضاوت دربی پایتخت متصور نباشم ” .

در این حال فرمانده عملیات تیپ امام خمینی ورزشگاه آزادی تهران دیروز از استقرار 12 هزار پلیس ضد شورش و تعداد زیادی نیروهای امنیتی برای دربی سرخابی ها خبر داده بود . این در حالیست که ایشان پیش از این در نامه ای به فدراسیون فوتبال عواقب احتمالی حضور داور ایرانی در این مسابقه را گوشزد کرده بود و افزوده بود ” برای ما افتخار است که داور ایرانی در این بازی حساس سوت بزند اما حفظ امنیت ورزشگاه و حفاظت از جان تماشاگران وظیفه اصلی ما است ” .
در حالی که قضاوت داور ایرانی بعد از 14 سال (آخرین بار در سال 73) در دربی پایتخت بازتاب های گوناگونی داشته دو تیم سرخابی هم این روزها حاشیه های زیادی در اطراف خود دارند . شایعه دوپینگی بودن بازیکنان استقلال در چند روز گذشته نقل محافل خبری و روزنامه ها بود تا جایی که امیر قلعه نوعی دست آخر با حالت برانگیخته در این خصوص گفت ” بازیکنان استقلال با ساندیس و موز دوپینگ می کنند ! ” . با این وجود هنوز صحبت های در خصوص غیر عادی بودن روند صعودی صدر نشین لیگ مطرح می شود و در کنار آن قضیه پیشنهادات استقلالی ها به بازیکنان حریف که دست آخر دامن گیر ابراهیم توره سنگالی شده است این روزها حرف و حدیث های گوناگونی را در پی داشته . با این حال به نظر می رسد قضیه ابراهیم توره و استقلالی ها تنها یک جنجال رسانه ای در آستانه دربی حساس پایتخت باشد .
از سوی دیگر ارتش سرخ پایتخت این روزها با حضور نلو وینگادا جان تازه ای گرفته و مسئولان و مربیان این تیم با اطمینان از پیروزی تیم سرخپوش پایتخت در دربی خبر می دهند . این در حالیست که رسانه های گروهی در چند روز گذشته از سناریوی مدیران برای شانه خالی کردن از مسئولیت شکست احتمالی با حضور وینگادا پرتغالی نوشتند و مدعی شدند در صورت شکست این تیم هیچکس مسئولیت پاسخگویی به هواداران را به گردن نخواهد گرفت . طبعا هیچدام از هواداران پرسپولیس از وینگادا که پیش از این مسابقه حساس تنها 4 روز در تمرینات تیم حاضر بوده توقع پاسخگویی نخواهند داشت !
 اگر پرسپولیس ببازد :

سرخ ها خوب می دانند شکست خوردن در دربی روز جمعه به مصابح پایان لیگ خواهد بود ! در صورتی که سرخ ها روز جمعه بازنده از زمین مسابقه خارج شوند باید پذیرفت که دیگر هیچ شانسی برای دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود نخواهند داشت . تیم پر هزینه پرسپولیس باید با حداکثر توان در پی موفقیت در دربی پایتخت باشد زیرا در صورت پیروزی در داربی این تیم به عنوان جدی ترین مدعی به کورس قهرمانی لیگ باز خواهد گشت . نگاهی به برنامه بازی های باقی مانده لیگ برتر نشان می دهد از آن جا که سرخها پس از داربی هم خود با حریفانشان برای قهرمانی (صبا- پرسپولیس و سپاهان – پرسپولیس ) دیدار مستقیم دارند و هم استقلال باید به مصاف تیم های مدعی برود پیروزی در داربی می تواند به منزله بازگشت پر شکوه ارتش سرخ به رقابت برای کسب عنوان قهرمانی باشد آن هم به عنوان جدی ترین مدعی و مدافع عنوان قهرمانی !

اگر استقلال ببازد :

شکست استقلال در دربی روز جمعه همان کابوسی خواهد بود که انتظار این تیم را می کشد . تیم آماده امیر قلعه نوعی که این روزها به صغیر و کبیر رحم نمی کند در صورت شکست در بازی روز جمعه ناخواسته وارد بحرانی فراتر از حد تصور خواهد شد ضمن اینکه سایه سنگین رقیبانش روح و روان این تیم را خواهد آزرد . تجربه ثابت کرد شکست در داربی می تواند هفته ها سایه سنگین بحران و ناکامی را در پی داشته باشد تا جایی که هیچ نشانی از تیم آماده قبل از داربی باقی نماند . قلعه نوعی و تیمش قصد دارند خلاف این موضوع را اثبات کنند که همیشه تیمی که شرایط سخت تری داشته ” تیم پیروز داربی خواهد بود ” ! در حالی که سرخها قصد اثبات این فرضیه را دارند .

فردا دیگ جوشان آزادی ما را می خواند ! منتظر شما هستیم

اختصاصی // پویا نوایی – امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری بلامانع است .
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)