پرسپولیس نیوز: کارشناس فوتبال ایران ضمن انتقاد از کسانی که صعود پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان حتمی تلقی می‌کنند، گفت: اگر این تفکر به اردوی تیم سرایت پیدا کند مرگ زودرس سرخپوشان در آسیا رقم خواهد خورد.

بیژن ذوالفقارنسب در خصوص بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل بولیوی با بیان مطلب فوق، گفت: بازی های تدارکاتی به سه بخش تقسیم می شود. قسمت اول آغاز تمرینات است تا افرادی که مناسب تفکرات کادرفنی هستند به تیم ملی دعوت شوند. در همین بخش باید با تیم هایی بازی کنیم که هم‌سبک رقبایمان هستند. معمولا تیم های قوی را انتخاب نمی کنند تا بازیکنان خودی راحت بازی کنند و کسانی که برای نخستین بار به اردو می آیند استرس نگیرند و بازی خودشان را به نمایش بگذارند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: شاید این بازی ها در کوتاه مدت خوب باشد اما اکثر بازیکنانی که دیشب بازی کردند افرادی بودند که در جام جهانی نیز حضور داشتند. پس نیازی به کسب تجربه نبود. بنابراین فکر می کنم می توانستیم تیم بهتری را دعوت کنیم. شاید هزینه بیشتری توسط فدراسیون فوتبال پرداخت می شد اما محک جدی تری می خوردیم. بولیوی تیمی در سطح درجه سوم آمریکای جنوبی است که تاثیری در روند کاری تیم ملی نخواهد گذاشت.

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه با تفکرات کارلوس کی‌روش می توانیم به قهرمانی در جام ملت های آسیا امیدوار باشیم؟ تصریح کرد: ایشان تفکرات خاص خودش را دارد. فکر می کنم تمام ایرانی ها او را شناخته اند. به هر حال باید بگویم چنین دیدارهایی هیچ دستاوردی برای تیم ملی نخواهد داشت و کادرفنی باید فکری اساسی تر داشته باشد.​

ذوالفقارنسب ادامه داد: باید منتظر بمانیم تا ببینیم ادامه این راه به کجا ختم می شود.  ایران همیشه یکی از چهار گزینه نهایی قهرمانی بوده است. در تمام دوره ها غیر از دوره قبلی که با همین آقای کی روش زود حذف شدیم مدعی بودیم.

وی در واکنش به صحبت های سرمربی تیم ملی که اعلام کرد نمی داند چگونه احترام خاص مردم و برخی منتقدانش را دریافت کند، افزود: لازم نیست ایشان کاری کند. فقط کافی است کی روش استانداردهای بین المللی را در رفتارش حفظ کند. آن‌وقت خواهد دید مثل تمام مربیان خارجی که به ایران آمدند استحقاق تعریف و تمجید پیدا خواهد کرد.

ذوالفقارنسب که سابقه بازی در پرسپولیس و وعضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را در کارنامه دارد درباره این تیم هم صحبت کرد و گفت: خوشبختانه مدیریت فنی خوبی در پرسپولیس حاکم است. همین موضوع هم باعث شده تا اتحاد بین بازیکنان این تیم در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرد و آنها تلاش زیادی برای موفقیت انجام دهند.

وی درباره اهمیت بازی برگشت پرسپولیس و السد قطر افزود: برخی افراد تصور می کنند چون پرسپولیس در بازی رفت پیروز شده است قطعا به فینال می رسد. در صورتی که چنین تفکری مثل مرگ زودرس پرسپولیس در بازی های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا است.  امیدوارم چنین تفکری به اردوی بازیکنان سرایت پیدا نکند. اینکه پرسپولیس بخواهد اینگونه رفتار کند غرور کاذب ایجاد می کند و قطعا مشکل‌ساز خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)