پرسپولیس نیوز: «بیژن ذوالفقار نسب» مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور فوتبالی گفت: بسیار بعید می دانم بتوانیم ورزشگاه های فوتبال را درمدت زمان کوتاه برای برگزاری لیگ برتر آماده کنیم.

این روزها یکی از مسائلی که اهالی فوتبال را بیش از بیش نگران کرده، زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر است. پیش از این مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دهم مردادماه را زمان شروع رقابت های این لیگ در فصل نوزدهم اعلام کرده بودند.
اما این روزها و با توجه به اتفاقات ناگوار در فینال جام حذفی فصل گذشته که در ورزشگاه فولاد آرنا اتفاق افتاد، مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ بهانه لازم را بدست آورده و برگزاری لیگ نوزدهم را در هاله ای از ابهام قرار داده اند.
براساس آنچه که مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ تصمیم گرفته اند، برای برگزاری رقابت های فصل جاری ابتدا باید ورزشگاه های کشور به قدر کافی تجهیز شوند تا مجوز برگزاری این رقابت ها صادر شود؛ موضوعی که تحقق آن به آسانی امکان پذیر نخواهد بود.
بیژن ذوالفقار نسب در این ارتباط با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی فوتبال ایران وضعیت انضباط همگانی در رابطه با برگزاری مسابقات لیگ بوده افزود: متاسفانه در این زمینه هیچ گونه عزمی برای رفع این همه بی انضباطی در لیگ نمی بینم.
وی با اشاره به اینکه ساختار ورزشگاه های ایران قدیمی، کهنه و غیر استاندارد است، اظهار داشت: اصلاح این ساختار به تصمیم فدارسیون فوتبال، سازمان لیگ یا هر نهاد دیگری که در ورزش ایران تاثیر گذار است، باز می گردد.
به گفته مربی اسبق تیم ملی، چنانچه مدیران مسئول نتوانند در تشکیلات برگزاری مسابقات لیگ برتر تغییرات اساسی ایجاد، کنند فوتبال غیر استاندارد ایران بزودی از قافله بین المللی جدا و به تنهایی باید به کار خود ادامه دهد.
وی در عین حال گفت: در خوش بینانه ترین حالت چنانچه عزمی برای تغییر ساختار کهنه ورزشگاه باشد، معتقدم باید به مدیران مسئول فرصت کافی داده شود تا اصلاح لازم صورت گیرد.
مشاور وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خوشبختانه در سال هایی قرار داریم که مسابقات بین الملل حساسی پیش روی تیم ملی نیست و اگر قرار است کاری صورت گیرد و برای آن نیاز به تاخیر در زمان برگزاری مسابقات لیگ است، باید آن را پذیرفته و اصلاحات را به انجام برسانیم.
ذوالفقار نسب در پاسخ به این سوال که برای اصلاح این امور چه مقدار به دستگاه های اجرایی باید زمان داده شود، عنوان کرد: به طور حتم تعطیلات لیگ برتر نمی تواند چند سال به طول بیانجامد و لیگ نداشته باشیم. مسئولان باید در مدت زمان کوتاه که بیش از دو تا سه ماه نخواهد بود، نسبت به رفع مشکلات اقدام و هر چه سریع تر ورزشگاه ها را مهیای برگزاری نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر کنند.
وی افزود: از سوی دیگر مسئولان دستگاه های اجرایی باید از این فرصت طلایی به نحو مطلوب بهره برداری کرده و ورزشگاه ها را آماده برگزاری مسابقات کنند این در حالی است که مسئولان سازمان لیگ نیز باید با طراحی برنامه ویژه و فشرده زمان از دست رفته در برگزاری مسابقات را جبران کنند.
مشاوروزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا در مدت زمان کوتاه می توانیم مشکلات ساختاری ورزشگاه ها رابرطرف کنیم، تصریح کرد: برطرف شدن مشکلات ورزشگاه ها به ۲ شاخص توان مالی و توانی فنی وابسته است و از آنجا که ما در هر ۲ شاخص در بدترین وضعیت قرار داریم بعید می دانم در مدت کوتاه بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)