پرسپولیس نیوز : بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، کادرفنی جدید تیم ملی فشار روحی و روانی را از روی بازیکنان برداشته است.

بیژن ذوالفقارنسب درباره پیروزی ۵ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه اظهار داشت: این یک بازی دوستانه با حریفی بود که شناخت خیلی خوبی از آن داشتیم و اتفاقاً آن تیم نیز به خوبی ما را می شناخت. سوریه همواره در بازی‌های قبلی یک نوع بازی فیزیکی و قدرتی را مقابل ما به نمایش می‌گذاشت و به قول کشتی‌گیرها تیم «سخت ببازی» است. این تیم با وجود نداشتن برنامه تیمی، همیشه برای ما مشکل‌ساز بوده است، اما تیم ملی این بار بازی خیلی خوبی مقابل سوریه انجام داد و به نظرم دلیل آن هم مسائل روحی و روانی بود.

وی افزود: کادر فنی که در این بازی روی نیمکت ما نشسته بود، استرس و فشار روانی را روی تیم نگذاشته بود و بچه‌ها بدون هیچ فشاری بازی کردند. تیم ما بر خلاف بازی‌های گذشته خیلی خوب از فضاهای خالی حریف استفاده کرد و حرکت‌های ترکیبی خوبی انجام دادیم و بچه‌ها بدون فشار وظایف خود را انجام دادند. در کار دفاعی هم علی‌رغم ناهماهنگی‌های که وجود داشت، عملکرد نسبتاً خوبی داشتیم.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: توانایی و برتری فوتبال ما نسبت به سوریه همین نتیجه‌ای است که رقم خورد. ما نباید به این برتری پنج گله توجه کنیم، چون حتی در رنکینگ جهانی هم تیم‌مان اختلاف زیادی نسبت به سوریه دارد، اما در این بازی به اعتقاد من بازیکنان ما کاملاً ریلکس بودند و از توانایی‌های فردی خود به خوبی استفاده کردند. ضمن اینکه دویدن‌های بی‌مورد و غیرضروری هم در تیم ایران کمتر دیده شد. به نظرم این سطح کیفی در تیم ملی به دو دلیل رقم خورد، اول به خاطر توصیه‌ها و برخوردی است که کادرفنی با بازیکنان داشت و سپس این خود بازیکنان بودند که وظایف‌شان را به خوبی در زمین پیاده کردند.

«شاید دیدار هفته آینده مقابل کره‌ جنوبی بتواند عیار تیم ایران و ویلموتس را بیشتر مشخص کند.»، ذوالفقارنسب در واکنش به طرح این موضوع عنوان کرد: بله من هم کاملاً با این موضوع موافقم. شاید در بازی با کره نتیجه طور دیگری رقم بخورد. این تیم مثل سوریه بازی نمی‌کند و قطعاً بازی متفاوتی برای کشورمان خواهد بود. به طور کلی اعتقاد دارم عیار کامل تیم ملی پس از پنج شش بازی دوستانه و رسمی مشخص خواهد شد. ضمن اینکه سبک بازی ویلموتس مالکانه و تهاجمی است و اعتماد خوبی به بازیکنانش دارد.

وی ادامه داد: ویلموتس رابطه ورزشی خوبی هم با بازیکنان برقرار می‌کند و فکر می‌کنم ما قابلیت ارائه بازی‌های بهتری را هم داریم. فقط در خط دفاع ما تنها بازیکنی که می‌توانیم روی آن اتکا کنیم، پورعلی‌گنجی است و باید بازیکنان دیگرمان خیلی تلاش کنند تا یک خط دفاع توانمند برای سبک بازی ویلموتس داشته باشیم. من باز هم تأکید می‌کنم وظایفی که ویلموتس به هافبک‌ها و بازیکنان تهاجمی می‌دهد کاملاً متفاوت با کی‌روش است. در زمان کی‌روش کار دفاعی ظرافت فوتبال ما را از بین برده بود، اما الان دفاع‌های کناری باید شدیداً در کارهای هجومی و دفاعی به تیم کمک کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)