مرجع خبری پرسپولیس : «نه بابا اين خبر رو ولش کن، بنويس کريمي پرسپوليسيه. دايي اوکي داده». مسوولان پرسپوليس هنوز اميد داشتند که شماره 8 تيمشان را برتن جادوگر ببينند. حتي وقتي که خبر امضاي قرارداد علي کريمي و شالکه 04 منتشر شد باز خيلي‌ها اين خبر را باور نمي‌کردند. اما فقط 48 ساعت بعد علي کريمي در آلمان بود و پيراهن آبي بر تن جادوگر ديگر جايي براي ترديد نگذاشت.

 

مگر نه اينکه مدير ذوب‌آهن نمي‌خواستش و دايي براي گرفتنش اين دست و آن دست مي‌کرد؟ يک دفعه چطور شد؟ اصلا کريمي چرا هواي رفتن به سرش زد؟ چه شد که جادوگر ناگهان شماره 10 يکي از معروف‌ترين تيم‌هاي بوندس‌ليگا را به تن کرد؟

از پروين تا دايي
سه‌شنبه 18 آبان – ساعت 17 – ورزشگاه دستگردي :«علي دايي بزرگ‌ترين بازيکن تاريخ فوتبال ايران است؛ اگر او نتواند حرف بزند پس چه کسي مي‌تواند حرف بزند؟» علي کريمي با دوربين واحد مرکزي خبر مصاحبه مي‌کرد و علي پروين با دوربين شبکه خبر. پروين يا به روي خودش نياورد يا واقعا حرف‌هاي بازيکن تيمش را نشنيد. اما استفاده از لقب بزرگ‌ترين فوتباليست براي دايي تاريخ ايران تکاني به دور‌وبري‌هاي پروين داد. نگاه خيره مرد کت شلواري با چشمان ورقلنبيده‌اش به کريمي چيزي را تغيير نداد، حتي مدل ايستادن شماره 8 را. ستاره استيل‌آذين تمام نماي اختلاف نظرش با سلطان را به نمايش گذاشته بود؛ مخصوصا که در جمله‌هاي بعدي‌اش هم انتقادات غيرمستقيمي به پروين کرد. کريمي همه‌کاره استيل‌آذين بود؛ از بازيکناني که براي تيم جمع کرد تا پيراهني که انتخاب کرد و مديرعاملي(آجورلو) که باعث اخراجش شد. اما حالا همه‌کاره جديد آمده بود. جادوگر مي‌خواست برود.

نکونام 2ميليون يورو
دوشنبه 29 آذر – مذاکرات مديران شالکه و اوساسونا :جواب شالکه منفي است. تنها 6ماه از قرارداد نکونام با اوساسونا باقي مانده است و در تعطيلات ژانويه مي‌تواند مذاکراتي داشته باشد. فيليکس ماگات به دنبال يک هافبک دفاعي براي تيمش مي‌گردد. او دوست نزديک محمودرضا فاضلي است و قبل از اين هم کريمي را به وسيله او به بايرن برده است. مذاکرات دو باشگاه آلماني و اسپانيايي کليد مي‌خورد. جواد نکونام براي امضاي قرارداد مبلغ يک ميليون يورو درخواست کرده و البته اوساسونا هم روي رضايتنامه 6ماهه‌اش قيمت يک ميليون يورويي مي‌گذارد. باشگاه آلماني توان خريد چنين بازيکني را ندارد و مذاکرات منتفي مي‌شود اما ايجنت ايراني يک پيشنهاد ديگر براي ماگات دارد؛ علي کريمي. مديران آلماني دو دليل محکم دارند که کريمي را نخواهند. حالا هر چقدر هم که ماگات از کمبود بازيکن واسطه بين خط هافبک و خط حمله‌اش گله کند.

پاسپورت بدون برگه
شنبه 11 دي – صبح – زمان‌ و مکان دقيق نامعلوم.:«برگه‌هاي پاسم تموم شده». اين جواب کوتاه، سرپرست تيم را از گرفتن جواب درست و حسابي نااميد مي‌کند. تيم استيل‌آذين برنامه سفر به ترکيه دارد. علي کريمي که حتما بايد باشد اما کسي نمي‌تواند پاسپورتي از شماره 8 بگيرد. خبر به سلطان مي‌رسد و قرار مي‌شود کارهاي ستاره را آخر همه انجام بدهند. 3 روز بعد اما تلويزيون همه چيز را به هم مي‌ريزد. همه بخش‌هاي خبري پر شده از درخشش علي کريمي: «کريمي….. اَي ي ي ي……. اين پسره…. فک کرده… بگين بندازنش بيرون…» پروين مي‌گويد. شماره 8، استاديوم الاهلي را ترکاند اينقدر اين ميلاني‌ها را دريبل کرد. آن وسط چند آلماني هم نشسته بودند که حسابي از بازي لذت بردند. حالا ديگر نه تيم درب و داغان علي کريمي مهم بود و نه اينکه ممکن است او حاشيه‌سازي کند و نه حتي اينکه سنش اينقدر زياد است. کريمي حسابي در دل نماينده باشگاه شالکه جا باز کرد. مذاکرات فاضلي جواب داده بود و مديران شالکه براي ديدن بازي او نماينده فرستاده بودند. استيل‌آذين ديگر براي شماره 8 مهم نبود اينقدر که در جواب اخراجش بگويد: «به نظر باشگاه احترام مي‌گذارم» و «اگر من را نمي‌خواهند رضايتنامه‌ام را بدهند.»

قرارداد يک ميليارد توماني
دوشنبه 19 دي – ساعت 16 – باشگاه استيل‌آذين :قرارداد يک ميليارد توماني فسخ مي‌شود. ستاره استيل‌آذين که نزديک به 400 ميليون تومان از اول فصل دريافت کرده قبول مي‌کند در ازاي گرفتن رضايتنامه مابقي قراردادش را ببخشد. او در باشگاه مي‌گويد که از باشگاه خارجي پيشنهاد دارد اما کسي باورش نمي‌شود. همه فکر مي‌کنند کريمي مي‌خواسته هدايتي را دور بزند. سرپرست باشگاه با دلسوزي در مصاحبه‌اي اعلام مي‌کند که کريمي گفته پيشنهاد اروپايي دارد و ابراز اميدواري مي‌کند که در امارات حداقل باشگاهي کريمي را بخواهد. سخنگوي باشگاه استيل‌آذين البته اولين مقام رسمي است که شايعه پيوستن کريمي را به پرسپوليس سر زبان‌ها مي‌اندازد. او که فکر مي‌کند دست کريمي را رو کرده در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها اعلام مي‌کند که همه مي‌توانند منتظر پيوستن قرارداد کريمي با پرسپوليس باشند. اتفاقي که از حرف‌هاي اخير دايي و کريمي مي‌شد پيش‌بيني‌شان کرد. علي دايي در ماجراي اخراج کريمي به خاطر روزه‌خواري حسابي از او حمايت کرده بود. زماني هم که فدراسيون فوتبال دايي را ممنوع‌المصاحبه کرده بود، کريمي از خجالت کميته انضباطي درمي‌آمد. همه مي‌دانستند دليل اين رفتار کريمي چيست: «از بازي‌هاي بدون تماشاگر کلافه شده. دوست دارد جلوي تماشاگران بازي کند و دوست دارد مقابل پرسپوليسي‌ها از فوتبال خداحافظي کند» اين جمله دوست علي کريمي اما هيچ وقت دليل پرسپوليسي شدن او نشد. شايد به خاطر پيشنهاد شالکه، شايد هم به خاطر دايي.

بمب نترکيد
سه‌شنبه 20 دي – زمان و مکان نامعلوم :جواب علي کريمي مثل دفعه قبل «نه» است. بمب نمي‌ترکد. علي فتح الله زاده عادت دارد بمب بترکاند. او با واسطه‌هايي که مي‌فرستد سعي در جذب علي کريمي براي استقلال دارد. اما دومين تلاش فتح‌الله‌زاده براي جذب کريمي ناکام مي‌ماند. نزديک به 10 سال قبل شايعه شده بود مديرآبي‌ها براي جذب کريمي و کاويانپور 100 ميليون تومان مي‌پردازد. هر چند استقلالي‌ها آن زمان تکذيب کردند، اما بعدا علي کريمي در مصاحبه‌اي در دفاع از هاشمي‌نسب گفت که اگر رفتن به استقلال اين همه حاشيه نداشت پيشنهاد آنها را قبول مي‌کرده. اين دفعه هم شرايط مثل همان دفعه شد. مديران استقلال هم يواش يواش همه چيز را تکذيب کردند. در اين ميان از پرسپوليس هيچ خبري نبود. پرسپوليس ستاره‌اش را نمي‌خواست؟

ببخشيد، بعدا ايشاالله
پنج‌شنبه 22 دي – ساعت 14 – خبرگزاري‌ها :«از آقاي مايلي‌کهن و باشگاه سايپا تشکر مي‌کنم، اما زمان نقل و انتقالات ليگ برتر تمام شده است، اميدوارم اين تيم موفق باشد.» مايلي‌کهن تنها سرمربي‌اي بود که از علي کريمي در مورد مذاکراتش جواب مي‌شنود، در شرايطي که کريمي بعد از گرفتن رضايتنامه از چندين تيم ليگ برتري پيشنهاد دارد. حميد استيلي سرمربي شاهين اولين تماس‌گيرنده است. اما باشگاه جنوبي توانايي پرداختن مبلغ قرارداد کريمي را ندارد. از طرفی کریمی که از انتقال به آلمان و پرسپولیس هم مطئن نیست دنبال پیدا کردن یک تیم بزرگ است و با ابراهیم زاده هم تماس گرفته و چراغ سبز مربی اصفهانی را گرفته. قاعدتا آنها در پرداخت مبلغ هيچ مشکلي ندارند. از هيچ بابت ديگري هم هيچ مشکلي ندارشتند تا اینکه دلیلی مدیرعامل ذوب آهن با تصمیم ابراهیم زاده برای این انتقال به دلیل حاشیه های کریمی مخالفت کرد. با این وضع کریمی همچنان منتظر قرمزهاي پايتخت است؟ فعلا که هيچ پيشنهاد رسمي‌اي به او نشده است.

الو… يه کاري بکنيد
جمعه 23 دي – صبح – مکالمه تلفني :«باور کنيد دوست داره بياد پرسپوليس… شما مطمئن باشيد هيچ مشکلي هم با علي دايي نداره و حاشيه هم درست نمي‌کنه.» يک دوست مشترک مدعي است که اولين تماس را برقرار کرده. او به سرپرست پرسپوليس رسانده که علي کريمي دوست دارد به پرسپوليس بيايد. حالا يا دلش سوخته يا اينکه از طرف کريمي ماموريت داشته‌ بماند. اما اولين تماس احتمالا به يک همچين شکلي برقرار مي‌شود. حبيب کاشاني به علي دايي زنگ مي‌زند و قرار مي‌شود که علي دايي در عرض 24 ساعت نظرش را در مورد جذب يا عدم جذب علي کريمي اعلام کند. دايي مي‌رود که نظرش را اعلام کند.

آقاي انگيزه
يکشنبه 25 دي – 10 صبح – ورزشگاه انقلاب :سيم هدفون آي پاد سفيدش مثل تابلوي ورود ممنوع است. کريمي مي‌دود و البته اگر کسي هم از طرفدارانش آن طرف‌ها باشد جرات نمي‌کند نزديک برود. سرش پايين است و اين هم يعني يک تابلوي ورود ممنوع ديگر. اما وقتي سرش را بالا مي‌گيرد مجبور است با لبخند به ابراز احساسات پاسخ بدهد که البته همه به سر تکان دادن شروع و ختم مي‌شوند.

کريمي صبح‌ها در ورزشگاه انقلاب است بعد از ظهرها در سالن بدنسازي با مربي سابقش. اين وسط همه از انگيزه‌هاي کريمي تعجب کرده‌اند. انگيزه‌هايي که از يک تماس تلفني با فاضلي ايجاد شده است: «بدنت را آماده نگه دار. اگر قرار باشد در بوندس‌ليگا بازي کني بايد آماده باشي» تصور همه اين است که کريمي براي انجام 6 بازي در جام باشگاه‌هاي آسيا براي پرسپوليس اين‌طور خودش را آماده کرده و مي‌خواهد انفجاري صورت بدهد. در پرسپوليس هم برنامه‌ريزي مي‌کنند براي مصدوم کردن يک بازيکن. اگر يک بازيکن مصدوم شود فهرست پرسپوليس خالي مي‌شود و پرسپوليس مي‌تواند علي کريمي را در ليگ استفاده کند.

دايي يا کاشاني مساله اين است
پنج‌شنبه 30 دي – پرسپوليس از اردوي دوبي برگشته. هنوز آن 24 ساعت دايي تمام نشده. يکي از مسوولان بلندمرتبه باشگاه با دايي تماس مي‌گيرد . بعد از بن بست ذوب آهن عملا کريمي مانده و پرسپوليس. ظاهرا سرمربي مي‌خواهد همه چيز از طريق خودش انجام شود و به مذاکرات انجام شده اعتراض دارد. شايد هم دوست ندارد کريمي را جذب کند. شايد هم مي‌داند کريمي به آلمان مي‌رود. سرپرست پرسپوليس در مصاحبه با شبکه خبر اعلام مي‌کند که اگر قرار به جذب کريمي باشد اين اتفاق از طريق سرمربي رخ مي‌دهد. دوستان مشترک دايي و کريمي هم با هم حرف مي‌زنند تا دايي مطمئن شود همه چيز تحت کنترل است، اما باز هم هيچ خبري از مذاکره نمي‌شود.

فضاي رمانتيک
دوشنبه 4 بهمن – خبرگزاري‌ها :دايي اولين چراغ را روشن مي‌کند. او در مصاحبه‌اي اعلام مي‌کند که تيمش به علي کريمي نياز دارد و به‌زودي با او حرف مي‌زند. کريمي اول در مصاحبه‌اي اعلام مي‌کند که به دايي احترام مي‌گذارد و بعد روز دهم بهمن در مصاحبه‌اي رمانتيک اعلام مي‌کند که از اختلافاتش با دايي متاسف است. او مي‌گويد که گذشتن اين همه سال به کدورت بين او و دايي خيلي حيف بوده است. هر چند گفتن اين حرف‌ها از کريمي کلا بعيد است، اما به هر حال اگر کسي هم جاي کريمي حرف زده باشد حتما از طرف خودش ماموريت داشته. چون کريمي اين حرف‌ها را تکذيب نمي‌کند. همه چيز از نظر همه فراهم است. علي دايي به مسوولان خبر مي‌دهد که کريمي را پرسپوليسي بدانند. قرار مي‌شود اين خبر در جلسه کميته فني 11بهمن اعلام شود.

امضاي قرارداد
يکشنبه 10 بهمن – دفتر مدير برنامه‌هاي کريمي: فاضلي قرارداد را جلوي کريمي مي‌گذارد. بندها را با يکديگر چک مي‌کنند. کريمي شرطي در قرارداد گذاشته که هميشه در بين 18 بازيکن باشد. اين شرط در مقابل شروط سختگيرانه شالکه چيزي نيست، اما غرور کريمي را حفظ مي‌کند. شماره 8 قرارداد را امضا مي‌کند و عکس امضايش را براي شالکه مي‌فرستد. خبر به روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها مي‌رسد. البته به شرط اينکه نام باشگاه را نبرند. 11بهمن همه خبرگزاري‌ها از ترکيدن يک بمب خبر مي‌دهند. ساعت يک بعد از ظهر به وقت تهران باشگاه شالکه هم قرارداد را امضا مي‌کند. بعد از اين امضا، مسوولان باشگاه پرسپوليس تشکيل جلسه مي‌دهند و با حضور کريمي موافقت مي‌کنند آنها هنوز هم اميدوارند.

عاليجناب آبي پوش

سه شنبه 12 بهمن –4بعد ازظهر (آلمان)- تمرينات شالکه :بمب در ايران منفجر شده .علي کريمي هم به آلمان رسيده. هنوز همه شوکه اند.خبرگزاري رويترز به دنبال همه خريدهاي جنجالي شالکه عکس‌هايي را روي خروجي قرار مي دهد.کريمي اما مشکلي داشته به تمرين نرسيده‌.قرمزها کمي اميدوار مي شوند .اما مراحل پاياني کار هم تمام‌ مي‌شود. کريمي 6ماه در آلمان مي ماند.

 

روز چهارشنبه اولين تمرين کريمي است آخر همه وارد تمرين مي شودکه متواضع باشد اما راه رفتنش مثل هميشه است.بعد از کمي دويدن زمان زيادي طول نمي کشد که کريمي با هم تيمي هايش گرم مي گيرد.در تمرين فردا صبح که با خيلي ها خوب شده و بعد ازپايان دوهاي صدمترکل کلي هم با بازيکنان دسته ديگر مي کند.با آن خنده کم ديدني و آن کلاه آبي. کريمي از تمرين دوم کلا ، همان کريمي است . او بازي اول را در فهرست 18 نفره بود يعني هنوز قراردادش اشکالي پيدا نکرده.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)