پرسپولیس نیوز : مدافع ملی‌پوش و لژیونر فوتبال ایران به سکوت یکساله‌ی خود بعد از انتقال به اوستنده پایان داد و در این گفتگو در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

 رامین رضاییان، مدافع ایرانی اوستنده اولین تجربه اروپایی خود را در حالی در لیگ بلژیک پشت سر گذاشت که مدعی است همچنان اهداف بزرگ خود را دنبال می‌کند. او که بعد از ماجراهای عجیبش با پرسپولیس و برانکو راهی فوتبال اروپا شده است، در این مدت در خصوص اتفاقاتی که برایش رخ داده سکوت کرده بود. رضاییان در این گفتگو در خصوص مسائل مختلف از شرایطش در فوتبال اروپا تا ماجرای شایعه مذاکره‌اش با استقلال، قهرمانی پرسپولیس و تقابل با رونالدو در حالی که در زمان گلزنی یکی از کسانی است که شادی گل این مهاجم پرتغالی را تقلید می‌کند، صحبت کرد.

تفاوت زیادی بین فوتبال ایران و اروپاست

اولین سالی است که  به فوتبال اروپا آمدم و نمی‌توانم بگویم از شرایط خودم ناراضی هستم. به هرحال تغییر این فضا شرایط خاص خودش را دارد. شرایط متفاوت تمرینی و … باعث شد تا آنچنان که از خودم انتظار داشتم نتوانم عمل کنم. با این حال در روزهای اول که در لیگ اروپا بودیم عملکرد خوبی برابر مارسی و … داشتم. تفاوت زبان هم در این مساله دخیل بود و باید خودم را با آن وفق می‌دادم. اکنون اما ارتباط خوبی با هم‌تیمی‌هایم دارم و به دنبال بهتر کردن شرایط در فصل آینده هستم. اینکه با دیگر بازیکنان ارتباط مناسبی بتوانی برقرار کنی خیلی اهمیت دارد. این اتفاقات البته اکنون باعث شده تا شرایطم خیلی بهتر شود اما آن چیزی که می‌خواستم پیش نرفت و ان شاالله قهرشرایطی که به دنبال آن هستم برسم. خیلی بهتر و بیشتر از زمانی که در ایران بودم تمرین می‌کنم و سالم زندگی می‌کنم، با این حال به زمان نیاز دارم تا به چیزهایی که می‌خواهم برسم.

اوستنده شرایطش کاملا بهم ریخت

تیم ما از نظر مهره یکی از تیم های خیلی خوب بود و ما مقابل تیم‌های بالای جدول عملکرد خوبی داشتیم و در زمین خودمان مقابل آنها پیروز شدیم. در یک مقطع بازیکنان تاثیرگذارمان مصدوم شدند. در باشگاه‌های اروپایی خیلی‌ها تصمیم گیرنده هستند و آن شرایطی که می‌خواستیم پیش نرفت. وقتی ما از اروپا حذف شدیم شرایط برای ما سخت شد. اولین باری بود که اوستنده به اروپا می‌رفت و در آن مرحله بازی می‌کرد. اوستنده البته همیشه جزو چهار تیم برتر بلژیک بود و رقابت خوبی نیز در جام حذفی داشت اما شانس ما به شکلی پیش رفت که کمک مربی تیم به عنوان سرمربی کارش را شروع کرد. مربی جوانی است و رییس باشگاه ما هم به اندرلخت رفت و این باشگاه را خریده و نفر جدیدی جایگزین او در باشگاه ما شد و شرایط کمی بهم ریخته بود و آن چیزی که می‌خواستم پیش نرفت. به هرحال مالک باشگاه، سرمربی و … رفته بودند و تیم جدیدی شکل گرفت و همه چیز بهم ریخت و اوستنده شکل واقعی خود را نتواند به دست بیاورد. با این حال فوتبال است و همیشه نمی‌توانی بالا باشی و سرازیری فوتبال هم به سراغت می‌آید.

 

دلیل تفاوت کیفیت بازی در تیم ملی و اوستنده

اول اینکه این مساله به خاطر اعتمادی است که کادرفنی تیم ملی به من دارد. این اعتماد خیلی به من کمک کرد. من انسانی هستم که اگر کسی به من اعتماد داشته باشد با توانایی چند برابر حاضر می‌شوم. فوتبال من کاملا احساسی و متکی به اعتماد بنفس است.بگذارید یک مثال بزنم؛ در دوره‌ای که در راه آهن آقای فرهاد کاظمی حضور داشتم به خاطر اعتمادبنفسی که ایشان به من داده بود که در زمین انگار قدرتی باورنکردنی داشتم و می‌توانم هر کاری کنم. این اعتماد کادر و بازیکنان باعث می‌شود که خیلی خوب کار کنم. این مساله را در کنار این بگذارید که یک فصل است در فوتبال اروپا بازی می‌کنم و تمرینات اینجا کاملا متفاوت از زمانی است که در ایران بودم. از ساعت هشت صبح در باشگاه هستم تا ساعت سه عصر. تمام برنامه غذایی من و دیگر بازیکنان تحت نظر کادرفنی و بدنساز و دکتر قرار دارد. اما زمانی که در تهران بودیم ساعت ۱۰ سر تمرین بودیم و نهایتش ساعت ۱ عصر خانه بودم و این امکانات و حرفه‌ای بودن وجود ندارد. من زمانی که در ترکیب اصلی نباشم روز بعد از بازی در ترکیب تیم دوم یک بازی تدارکاتی سخت و کاملا فیزیکی را پشت سر می‌گذاریم که کم از بازی روز گذشته ندارد. من جدا از برنامه تمرینی تیم البته از مربی بدنساز تیم خودمان هم برنامه جداگانه‌ای گرفتم تا کاملا مهیا شوم. اینجا باید تمرین کنی تا بتوانی به همان اندازه پیشرفت داشته باشی. اینجا هر دو هفته وزن و چربی و … سنجیده می‌شود و کسی نمی‌تواند حتی گرمی اضافه وزن یا چربی داشته باشد. ما یک بازیکن بد در تیم نداریم و محل تمرین دقیقا جنگ است و همه به دنبال گرفتن حق خود و حضور در ترکیب اصلی هستند. من تلاش می‌کنم و زمانی که به تیم ملی می‌آیم با تمام وجود می‌آیم تا انتظارات را برآورده کنم.

در این مدت نه خواندم و نه دیدم

من همیشه دوست دارم خوب و سالم زندگی کنم و به این خاطر مصاحبه هم نمی‌کردم تا تمام تمرکزم روی فوتبال باشد. در این مدت خیلی شیطنت‌ها شد و شایعاتی ساختند و نوشتند اما هیچ واکنشی نداشتم. اما دوست داشتم فقط روی عملکرد خودم تمرکز داشته باشم. سعی کردم نه بخوانم و نه ببینم، این را یاد گرفتم که با حرف نمی‌توان جواب داد و باید با عمل آن را نشان بدهی.

بازیکن ایرانی در فوتبال اروپا بازار ندارد

خیلی‌ها در ایران می‌گویند که من از فلان تیم و بهمان تیم اروپایی پیشنهاد دارم اما وقتی از آنها بخواهی که برگه آفر و پیشنهادشان را نشان بدهند چیزی برای عرضه ندارند. باید با واقعیت زندگی کنیم، باشگاه‌های خوب اروپایی اصلا بازیکن ایرانی را نگاه نمی‌کنند و اصلا اعتقاد ندارد. من پارسال زجری که کشیدم تا خودم را اثبات کنم را ببینید. الان به جز پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور دیگر تیم‌ها اصلا مثل قبل نیستند و کیفیت خیلی پایین آمده است. من هفت سال در لیگ بازی کردم و وقتی استقلال و پرسپولیس به شهرستان می‌رفتند اینطور نبود که خیلی راحت برنده شوند و برگردند. الان از لیگ ایران هنوز علی دایی و علی کریمی را می‌شناسند و تمام. ما استعدادهایی که داریم خیلی زیاد است اما نمی‌توانیم بستر موفقیت و امکانات لازم را برای آنها شکل دهیم. الان در رده پایین بلژیک بهترین لیگ رده پایه را دارد. تیم ما هشت زمین چمن تمرین فوق العاده دارد و بازیکنان پایه به بهترین شکل و با بهترین مربی استعدادیابی و مورد سنجش قرار می‌گیرند. مهمترین مساله برای این تیم‌ها کیفیت و میزان دوندگی و فیزیک است. خودم در آخرین بازی نزدیک به ۱۳ کیلومتر دویدم و تمامی تیم میانگین ۱۲ کیلومتر را به جا گذاشت. خیلی بازیکنان ما شاید توانایی و استعداد حضور در فوتبال اروپا را داشته باشند اما نباید اینطور انتظار داشته باشند که همین الان بیایند و در بهترین تیم‌های اروپایی. باید از تیم‌ها و لیگ سطح پایین‌تر اما در اروپا کار خود را استارت بزنند و بعد توانایی خود را نشان دهند.

 

بازیکن ایرانی الکی می‌گوید از بایرن مونیخ و لیگ اروپا پیشنهاد دارد

چرا کریس رونالدو ۳۳ سالگی دو متر می‌پرد و قیچی می‌زند اما بازیکن ما در ۲۷ سالگی به روزهای پایانی فوتبالش می‌رسد. علتش را باید در همین امکانات و تمرین و ریکاوری بازیکنان جستجو کرد. ریکاوری خیلی مهم است. همین کاری که آقای کی‌روش برای ریکاوری بازیکنان در نظر گرفته، صد برابر نفع به بازیکنان و باشگاه می‌رساند. ۹۰ دقیقه بازی باعث می‌شود تا خیلی از ویتامین‌های بدن بسوزد و به دست آوردن فوری آنها نیازمند علم مناسب تغذیه و ریکاوری است. اگر کریس رونالدو در ۳۳ سالگی اینطور آماده است به خاطر حرفه‌ای بودن و تمرینات مناسب و ریکاوری است. ما ایرانی‌ها و اصلا خودم را بگویم اگر چوبی بالای سرمان نباشد خیلی کارها را رعایت نمی‌کنیم. اینجا اما اینطور نیست و هر هفته تست می‌دهی و اگر رعایت نکرده باشی از خیلی از چیزها عقب می‌مانی؛ هم مالی و هم حرفه‌ای. بازیکن ایرانی باید بکند و بیاید به اروپا و اینطور هم تصور نداشته باشند که در تیمی فوق العاده و لیگی سطح اول کارش را شروع کند و باید پله پله کارش را دنبال کند. هر کس هم می‌گوید از بایرن مونیخ پیشنهاد دارم الکی می‌گوید چرا که این تیم‌ها و لیگ‌ها از لیگ ایران بازیکن نمی‌گیرد. شما یا باید در تیم ملی خیلی خوب باشی یا بتوانی در لیگی اروپایی و سطح پایین‌تر خودت را بالا بکشی. علیرضا جهانبخش نمونه خوبی برای این مساله است. او بعد از درخشش فوق العاده اکنون راحت می‌تواند به تیمی خوب و لیگی بهتر برود. اگر نرود البته درجا می‌زند. من به او هم گفتم که امسال باید بروی و باشگاه بزرگتر  و رشد کنی چرا که مگر شانس چند بار در خانه‌ات را می‌زند.

رویاهایم بزرگتر از اوستنده است و برای آن تلاش می‌کنم

من اگر اینجا آمدم به خاطر تیم ملی بود و به خاطر اینکه دوست داشتم بیشتر از قبل پیشرفت کنم. امیدوارم اتفاقاتی که دوست دارم در تیم ملی برایم بیفتد. اروپا را به خاطر سال جام جهانی انتخاب کردم. من پیشنهادات خوبی از تیم‌هایی که بتوانم پول بیشتری بگیرم داشتم اما من آمدم اینجا تا پیشرفت کنم. پست من دفاع راست است و فکر کنم بعد از آقای مهدوی کیا بعد از سال‌ها توانستم به اروپا بیایم و تجربه کسب کنم. من هدفم خیلی بزرگتر است. گفتم که حرف زدن درست نیست و بهتر است این مسائل در ذهن و رویای خودم بماند و روزی که موفق شدم در عمل آن را نشان دهم بگویم. باید تلاش کرد تا به آن برسد و اگر نرسید هم شرمنده آن حرفی و ادعایی که زده نشود. من سعی می‌کنم بهترین انتخاب را داشته باشم. مطمئنا به این تیم و حضور در آن فکر نمی‌کنم و رویاهای بزرگتری در آینده خواهم داشت. فصل قبل همه چیز خوب بود و امسال هم بعد از جام جهانی به دنبال تصمیم خوب برای آینده‌ام هستم.

لطفا ننویسید مقابل اسپانیا و پرتغال بازنده هستیم

من به قسمت در زندگی‌ام اعتقاد دارم. من بازیکنانی که در تیم ملی می‌بینیم خیلی امیدوارتر از جامعه هستم. بازیکنان در تیم ملی و تمرین آن دقیقا جنگ دارند. بازی پرتغال و مراکش را دیدم و اینطور نبوده که نتوانیم و از پیش شکست خورده هستیم. اینکه می‌گویید اسپانیا به آرژانتین ۶ گل می‌زند و خطرناک است، فوتبال هر روز اینطور نیست. اگر بخواهیم بگوییم همه موقعیت‌های حریف و خودمان به گل تبدیل شود باید در هر بازی بیش از ۷-۶ گل شاهد باشیم. لیورپول و منچسترسیتی را که دیدید، من‌سیتی چند موقعیت گل نکرد؟ از آن طرف لیورپول به راحتی موقعیت‌هایش را تبدیل به گل کرد و برد. اصلا شک نداریم که اسپانیا تیم قدرتمندی است و گروه ما گروه مرگ است. اما اصلا به اینکه نشود و نتوانیم نباید فکر کنیم و فکر نمی‌کنیم. من همیشه در جمع بازیکنان و خصوصا علی بیرانوند که صحبت می‌کنم می‌گویم امکان ندارد که نشود. بازی با آرژانتین را مگر خاطرتان نیست؟ همه می‌گفتند فلان قدر گل می‌خوریم اما دیدید که چه عملکردی داشتیم و حتی می‌توانستیم برنده هم باشیم. این قرعه خوبی است و بازی اول‌مان هم مقابل مراکش است. دو بازیکن مراکشی در لیگ بلژیک هستند و یکی از بازیکنان آنها در سمت چپ است. آنها تیمی هجومی هست برعکس ما که روی عملکرد دفاعی‌مان کار کردیم و قوی شده‌ایم.

 

کاری می‌کنیم مردم ایران شاد شوند و تلاش‌مان را باور کنند

من خیلی از رسانه‌ها و مردم را دیدم که منفی فکر می‌کنند. نباید ناامید باشیم. مگر فوتبال همه چیزش مشخص است؟ نگاه کنید مصر به چه شکل به جام جهانی آمد. محمد صلاح تا ثانیه‌های پایانی نگران و پراسترس بود و البته به دیگر بازیکنان اما روحیه می‌داد و در دقیقه ۹۵ هم گل زد. فوتبال شیرین و غیرقابل پیش‌بینی است. ما امید داریم و می‌رویم که بهترین نمایش را داشته باشیم و اگر آن اتفاق هم نیفتاد چیزی از ارزش ایران کم نمی‌شود. ولی باید خوب بازی کنیم و مردم باور کنند که تمام وجودمان را در بازی گذاشتیم. ما بازی با آرژانتین را باختیم اما مردم بازیکنان و عملکرد بازیکنان را باور کردند و به احترام آن شاد شدند. بعضی اوقات هم شانس هم در فوتبال خیلی تاثیرگذار است و اگر ما خوب کار کنیم و شانس هم داشته باشیم به ما کمک خواهد کرد. ان شاالله برای آبروی ایران خواهیم رفت و اینکه مردم ایران را شاد کنیم چون حق آنها شادی است. ما تیم ملی خوبی داریم و همه بازیکنان ما هم امید دارند و با این باور می‌خواهند در جام جهانی بجنگند و مردم را خوشحال کنند.

شادی رونالدویی رامین مقابل کریس؟

نه اصلا اینطور نیست. ما در بازی آخر برابر پرتغال قرار خواهیم گرفت و موفقیت تیم ملی در اولویت همه ما قرار دارد. این کادر بازیکنان یاد داد و آنها را به این باور رساند که بازیکن برای تیم ملی در اولویت قرار ندارد و این تیم ملی و پرچم و پیراهن ایران است که اولویت است. همه یکدل و همدل برای تیم ملی و موفقیت آن می‌جنگند و کسی به دنبال نمایش و موفقیت شخصی نیست. تیم که باشیم موفق خواهیم شد و اگر کسی به خودش و آینده‌اش فکر کند مطمئنا موفق نخواهیم شد. تا بازی آخر مقابل پرتغال ان شاالله امتیازات لازم را خواهیم گرفت تا در آن بازی اتفاق بزرگ هم برای ما بیفتد. در مورد رونالدو هم باید بگویم روزهای ابتدای فصل او را ببینید؛ اصلا در حد و اندازه‌اش ظاهر نشد. به خاطر اینکه تمامی بازیکنان یک دوره افت دارند اما الان موقعیتی است که بازیکنانی که فرصت حضور در جام جهانی را دارند در بالاترین حد خود قرار دارند. الان تمام بازیکنانی که می‌خواهند در جام جهانی باشند به دنبال این هستند تا با آمادگی ۱۰۰ درصدی حاضر شوند و تمام توانایی خود را در این رقابت نشان دهند. هیچ بازیکن ناآماده‌ای در جام جهانی حاضر نیستند. بازی با الجزایر را اگر دیده باشید ریاض محرز در جدال با ما کاملا حواسش بود تا دچار مصدومیت نشود اما در جام جهانی اینطور نیست و تمام بازیکنان از بالاترین توان و انرژی خود استفاده می‌کنند.

آقایان پیشکسوت منتقد لطفا بیایید تمرین تیم ملی

من چاپلوسی نمی‌کنم و اهل این ماجرا هم نیستم. من چند سال در تیم ملی هستم. بعد از جام جهانی قبلی در تیم ملی حاضر شدم و مطمئنا از کسی که در مدت نزدیک به چهار سال کنارش بودم نمی‌توانم دفاع کنم یا خوبی‌هایش را بگویم؟ چهار سال افتخار نصیبم شد تا در کنار مربی بزرگی مثل او کار کنم و بعد دیدیم که این مرد چقدر برای تیم ملی دل می‌سوزاند. این واقعیت است و ما فوتبالیست‌ها وقتی در تیم ملی حاضر می‌شویم هیچ کم و کسری نمی‌بینیم. همین الان از بازیکنان بزرگ قدیمی تیم ملی بپرسید که چه مشکلاتی وجود داشت می‌گویند ما لباس نداشتیم و … . الان همه در تیم ملی فقط به فوتبال و تمرین فکر می‌کنند. این اتفاقات مثبت را بیشتر آقای کی‌روش تدارک دیده است. باید عملکرد او را مورد بررسی قرار دارد، عملکرد آقای کی‌روش در تیم ملی و در این چند سال کاملا قابل دفاع است. امکات ساختمان پک باید مورد سرافرازی و خوشحالی همه ما باشد. تا عمر داریم و داریم باید از این امکانات تشکر کنیم و نسل آینده‌ مطمئنا از این امکان به بهترین شکل سود خواهند برد. خواهش می‌کنم از تمام پیشکسوتان عزیز که دوست‌شان دارم و برایم قابل احترام هستند در این سال جام جهانی در کنار تیم ملی و پشت و حامی آن باشند. خواهش می‌کنم به ما در تمرین تیم ملی سر بزنند و با آقای کی‌روش حرف بزنند. تمام انگیزه ما به حمایت آنها برمی‌گردد. مگر هر سال و هر فصل جام جهانی است؟ هر چهار سال این اتفاق تنها نصیب برخی کشورها می‌شود و در همین جام جهانی تیم بزرگی مثل ایتالیا هم نتوانست جواز آن را کسب کند. باید قدر جایی که قرار داریم بدانیم و برای افتخار پرچم کشورمان از کمترین امکانات خودمان برای موفقیت سود ببریم. از تمام پیشکسوتان و خصوصا پرسپولیسی‌ها می‌خواهم به تمرین تیم ملی بیایند و حمایت کنند. اگر خواستند انتقاد هم کنند الان چیزی نگویند و بگذارید این سه ماه هم بگذرد. الان فرصت کمی تا جام جهانی باقی مانده و اکنون بیایند و ببینند ما با حضور و حمایت‌شان چه انگیزه‌ای می‌گیریم. ان شاالله اتفاق خوبی برای تیم ملی که هدف دارد و به آن برسیم. تیمی شده‌ایم که هدف دارد و برنامه ریزی برای آن شده است.

 

من اهل چاپلوسی نیستم

من همیشه حرفم را می‌زنم و اهل چاپلوسی هم نیستم. احترام تمام مربیانم را از گذشته تا به امروز نگه داشته‌ام. بدتر از این نبود که آقای مرفاوی به من سیلی زد اما در بازی بعدی مقابل تیم آنها احترام او را نگه داشتم. همیشه یاد گرفتم به بزرگترم احترام بگذارم و حرمت او را نگه دارم. مطمئنا اینها برای آینده ما خوب خواهد بود تا نسل آینده احترام ما را نگه دارد. تیم کنونی هم مثل برادر کنار هم است و مطمئنا برای دستیابی به هدفش در راستای یک تیم تلاش خواهد کرد.

دروغ نمی‌گویم، برای رسیدن به ترکیب فیکس تلاش می‌کنم

دروغ نمی‌گویم و همانطور که همه دوست دارند برای تیم ملی بازی کنند من هم تلاش می‌کنم. همه دوست دارند البته به تیم ملی کمک کنند و البته این نباید به شکلی باشد که به تیم ملی لطمه بزند. کدام بازیکن ناآماده در تیم ملی حاضر است؟ همه بازیکنانی که آقای کی روش در تیم ملی قرار داده کاملا آماده هستند. همه مطیع کادرفنی و برای موفقیت آن تلاش می‌کنیم. من نیمکت نشین که هیچ اگر در لیست تیم ملی هم نباشم برای موفقیت آن دعا می‌کنم چرا که مدیون تیم ملی هستم. جایگاه امروز خودم را مدیون تیم ملی و اعتماد آقای کی‌روش هستم. اگر امروز در اوستنده حاضر هستم به خاطر عملکردم در باشگاه قبلی‌ام و خصوصا تیم ملی بود. اگر تیم ملی نبود من اینجا نبودم چرا که باشگاه اروپایی فقط تیم ملی را نگاه می‌کنند. تمام بازیکنان دوست دارند بازی کنند و تصمیم گیرنده سرمربی تیم ملی است. سرمربی‌ای که این عملکرد قابل احترام را داشته و هیچ بازیکنی بزرگتر از پیراهن تیم ملی نیست. هر کس بازی می‌کند ان شاالله بهترین عملکرد را داشته باشد و بتواند دل مردم را شاد کند.

تبریک بابت قهرمانی اما لیاقت هواداران پرسپولیس قهرمانی آسیاست

تبریک به هواداران پرسپولیس بابت قهرمانی مجدد، هوادارانی که خیلی بامعرفت هستند. من هر چه دارم در زندگیم از آنها بوده است. من چیزهایی از آنها دیدم که فکر اینکه حتی بخواهم یک روز بی احترامی به آنها بکنم از ذهنم نمی‌گذرد. این هواداران واقعا مقدس و بی نظیر هستند. این هواداران مطمئنا لیاقت‌شان بیشتر از این است و ان شاالله یک روز قهرمانی آسیا را جشن بگیرند. بهترین و صمیمانه ترین تبریکم را نصیب هواداران پرسپولیس می‌کنم که هر چه از خوبی و معرفت آنها بگویم کم گفته‌ام و همیشه مدیون‌شان هستم.

ماجرای امضای قرارداد با استقلال در ساعت ۱۲ شب!

نه. من نه مدیربرنامه‌ای دارم و نه چیز دیگری. این آقا یک ادعایی کرده بود و اصلا نمی‌دانم به چه دلیل. ایشان نه در خانه‌ام بودند و نه چیز دیگری. شیطنت‌هایی می‌کنند و البته من همیشه برای هواداران استقلال هم احترام قائل بوده‌ام. بعد از برد مقابل استقلال که گل هم زدم گفتم که از هواداران پرسپولیس هم خواهش می‌کنم حرمت کری خوانی برابر استقلال را حفظ کنند و حریف را دلگیر نکنند. همیشه سعی کردم احترام بگذارم. من عشق و علاقه‌ای که در پرسپولیس بودم نصیب هواداران این تیم است و شادی‌هایم هم بین خودم و هواداران تیم خودم است. این حرف‌ها اصلا خوب نیست. من بعد از اینکه به اوستنده آمدم سکوت کردم و شاید آن زمان خیلی صحبت‌ها و شیطنت‌ها شد. اما این را ببینید که عملکردم چه بود؟ من الان کجا هستم؟ درست است در اوستنده هستم نه چیزهایی که این دوستان می‌گویند. تمام شد و دیگر نباید چیز دیگری بگویم. من هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم دل هواداران پرسپولیس را بشکنم. از هواداران هیچ بدی ندیدم. هر وقت صحنه‌هایی مربوط به زمان حضورم در پرسپولیس را می‌بینم به خودم افتخار می‌کنم.

 

حمله ۵ هزار نفره‌ی هواداران پرسپولیس به آقای سرمربی

من یک زمانی در اوستنده از سوی سرمربی تیم‌مان به بازی گرفته نمی‌شدم. همان مقطع فکر کنم حدود ۵ هزار کامنت زیر پست او برای بازی دادن به من آمده بود. فردای آن روز سرمربی مرا به جلسه فراخواند و گفت به هوادارانت بگو به من فحش ندهند و … . من به شوخی به سرمربی جوان تیم‌مان گفتم مشکل خودت است و تنها راهش این است که به من بازی بدهی! گفتم اگر بازی بدهی همه چی درست می‌شود. او بعد از مدتی مرا مثال زد که اراده‌ام را با تمرینات نشان دادم و توانستم به ترکیب برگردم. این حرف که من قبل از حضور در اوستنده به دنبال مذاکره با استقلال بودم اصلا قشنگ نیست و اصلا نباید حرفش را به زبان آورد. من اگر روزی به هواداران پرسپولیس خیانت کنم مطمئن باشید روزی به هواداران استقلال هم خیانت می‌کنم اما نه این مساله در خون من و نه پدرم است. حتی اگر دنیای پول را هم بدهند خیانت نخواهم کرد، چرا که پول همه چیز نیست و نه شخصیت می‌آورد و نه اعتبار. من چقدر تلاش کردم برای این شخصیت و اینکه هواداران دوستم داشته باشند. مگر انسان‌ چند بار به دنیا می‌آید که بتواند چنین اتفاقی را برای خودش رقم بزند. من برای هواداران عزیز استقلال هم احترام قائل هستم و تمام این فوتبال کری خوانی است و زیبایی و جذابیت و این مسائل در تمام دنیا وجود دارد.(مصاحبه کننده ابتدا نام سرمربی پرسپولیس را نوشته بود اما بدون توضیح نام آم را تغییر داد که به این وسیله عذرخواهی می کنیم!)

فصل بعد سال برداشت من است مثل کریم انصاریفرد

سال بعد سال برداشت من است بعد از سال سختی که پشت سر گذاشتم. کریم انصاریفرد را به خاطر بیاورید که در سال اول حضورش در اروپا چقدر سختی کشید و اکنون با اراده بزرگ و قلب صادق و مهربان خود توانسته برای آقای گلی بجنگد. او در فصل اول در اوساسونا بعد از اینکه مربی‌اش با او لج افتاد نتوانست بازی کند و اکنون بعد از پشت سر گذاشتن آن سختی‌ها امیدوارم آقای گلی را به دست بیاورد. فوتبالیست باید سختی بکشد و اگر نکشد به هیچ جا نمی‌رسد. این واقعیت فوتبال است و باید شلاق بخورد. دوست دارم به استعدادهای جوان فوتبال ایران بگویم که سختی بکشند و تلاش کنند تا به چیزهای بزرگتری برسند. بعد از دو سه گل قانع نشوند. بعد از دو سه مطلب و لایک و کامنت قانع نشوند و هر روز بگویند باید دنبال چیزهای بهتری باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)