پرسپولیس نیوز: سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: برای کارگزار تصمیماتی گرفتیم و شروطی را درنظر گرفتیم که به نفع پرسپولیس است.

مهدی رسول‌پناه در مورد اینکه هواداران پرسپولیس احساس می‌کنند در این باشگاه اختلافاتی وجود دارد، اظهار داشت: اجازه بدهید مقداری به عقب برگردیم، در آخر سال ۹۸ که مدیرعامل باشگاه استعفا داد، ما وارد فاز جدید از تغییرات شدیم. هیأت مدیره باشگاه به من که رئیس هیأت مدیره بودم، وظایف مدیرعاملی را محول کرد. ما با انبوهی از بدهی‌های ریز و درشت داخلی و خارجی مواجه بودیم. تعهد به بازیکنان و بدهی‌هایی که به شرکت‌های مختلف وجود داشت.

رسول‌پناه ادامه داد: توانستیم در مدت کمی که تا آخر سال داشتیم پرسپولیس را به آرامش برسانیم، با طلبکاران صحبت کردیم از آنها مهلت گرفتیم. در بحث احکام فیفا که ۹ تا ۱۰ پرونده وجود داشت مدیریت کردیم با فیفا ارتباط برقرار کردیم. ضمن اینکه توانستیم به ساختار خوبی در هیأت مدیره برسیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس که با برنامه تهران ورزشی گفت‌وگو می‌کرد در اشاره به ساختار جدید این باشگاه ادامه داد: ساختار باشگاه را که پیش از این هیچ ساختاری نداشت توانستیم به شکل مدرنی دربیاوریم که مشغول اجرایی کردن آن هستیم. مهمترین مشکل ما بحث کارگزار ما بود. برای کارگزار تعهداتی ایجاد شده بود که متأسفانه منافع پرسپولیس را نه تأمین و نه تضمین می‌کرد و این مسئله هم برای ما و هم برای کارگزار وجود داشت.

وی در مورد اینکه آیا تا آخر خرداد ۳۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس تزریق خواهد شد، گفت: بله، ما این کار را انجام دادیم و حاضریم از این قرارداد دفاع حقوقی کنیم. هیچ قراردادی از سال ۸۶ در پرسپولیس به سرانجام نرسیده. من با مدرک صحبت می‌کنم و امور مالی ما هم می‌تواند شهادت دهد، چون کار کارشناسی و حقوقی خوبی انجام نشده بود. اگر این کارگزار به تعهداتش عمل نکند، امکان مسئله دیگری هم وجوددارد. مهم این است که تصمیماتی گرفتیم و شروطی را در نظر گرفتیم که به نفع پرسپولیس است.

وی ادامه داد: قطعا کاری می‌کنیم که کارگزار به تعهد خودش عمل کند. در مورد ۳۰ میلیارد اگر یک روز طبق جدول زمانی تأخیر کند، تصمیم دیگری می‌گیریم. فقط یکبار ۱۵ روز به آنها فرصت دادیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد سقف و کف قرارداد عنوان کرد: مهمترین مسئله ما همین بود. ما کف در حدود ۱۱۰ میلیارد تومانی ایجاد کردیم که عدد خیلی بالایی است. اگر این همکاری بین پرسپولیس و کارگزار برقرار باشد، مطمئن باشید حداقل ۱۱۰ میلیارد تا ۲۵ یا آخر برج ۲ دریافت می‌شود و تمام مشکلات پرسپولیس حل می‌شود. این تصمیم را گرفتیم و قطعاً اتفاق می‌ا فتد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد تجربیات گذشته نشان می‌دهد چنین اتفاقی نخواهد افتاد اظهار داشت: من همیشه این ایراد را می‌گرفتم که چرا در پرسپولیس یک قرارداد خوب حقوقی بسته نمی‌شود. ما بهترین مشاوران حقوقی را آوردیم. خود من کارشناس رسمی دادگستری هستم، هنگامی که قرارداد این کارگزار را به عنوان الحاقیه می‌خواستند ببندند، یکی دو شرکت هم آمدند و به آنها گفتیم این شروط ما است. چقدر این هواداران آزرده‌خاطر شوند. قرارداد ما محکم است من قابل نقد هستم اما حاضرم به صورت علنی در مورد این قرارداد دفاع و بحث کنم.

وی در خصوص اینکه آیا تا آخر خرداد بخش زیادی از مطالبات بازیکنان و برانکو پرداخت خواهد شد، گفت: بحث برانکو بحث خاصی است. ما بخشی از تعهداتمان را پرداخت خواهیم کرد. بدهی پرسپولیس خیلی زیاد است ولی با مدیریت و برنامه‌ریزی آنها را پرداخت می‌کنیم. قول می‌دهم تا آخر قراردادی که با این کارگزار داریم همه بدهی‌ها را صاف کنیم.

رسول‌پناه در مورد اینکه اگر قرار است استقلال و پرسپولیس در شش ماه اول سال واگذار شوند، قرارداد سه ساله با کارگزار چگونه خواهد بود عنوان کرد: اشتباهی که بعضی می‌کنند همین است. بخش خصوصی‌سازی یک‌شبه نیست مراحلی ندارد. اینطور نیست که تا آخر سال به یکباره واگذار شود. با همین شروط می‌خواهند واگذار کنند. مثلا اگر واگذاری دو سال طول بکشد، پرسپولیس چه کار کند؟ روی هوا بماند؟ این شرکت هم پیش‌بینی‌ها و منافعی دارد و ما نظرمان این است که این قرارداد برد برد است.

وی در مورد اینکه اگر این باشگاه وارد بورس شود و هواداران و سهامداران نخواهند با این کارگزار کار کنند تکلیف چه خواهد بود، گفت: با همین شرایط واگذار می‌کنند. هر کسی می‌آید این شرایط را اعلام می‌کنند، همه اینها در هر شرکتی که وارد بورس می‌شود با جزئیات بیان می‌شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان مصر به ادامه برگزاری لیگ هستند، عنوان کرد: حتماً، سلامتی همه افراد مخصوصا بازیکنان اولویت ما است، اما این مسئله بهانه‌ای برای کسانی شد که اهداف دیگری دارند. ما ۱۰ امتیاز جلو هستیم، هزینه‌های ما با هزینه تیم‌های دیگر فرق دارد. تیم بزرگ پرسپولیس مشکلاتش هم بزرگ هستند. نظرم این است که لیگ برگزار می‌شود. جناب حریرچی هم اعلام کرد تمرینات در خرداد برگزار شوند. نظر ما قهرمانی مقتدرانه در زمین است. اگر هم برگزار نشود، شرایط قهرمانی برای ما است. در نیم‌فصل قهرمان بودیم. فصل قبل هم قهرمان بودیم. پرسپولیس تمام فاکتورهای قهرمانی را دارد.

رسول‌پناه در مورد اینکه در هیأت مدیره پرسپولیس بر سر مدیرعاملی اختلاف وجود دارد اظهار داشت: هیچ اختلافی وجود ندارد. تضارب آرا وجود دارد، اما مهم این است که احترام به خرد جمعی حاکم است. من هاشمی و رغبتی با جدیت به دنبال حل مشکلات هستیم. برخی می‌ خواهند ابهت هیأت مدیره پرسپولیس را از بین ببرند. اخباری در فضای مجازی منتشر می‌شود که نمی‌دانم از کجا می‌آیند. ما شبانه‌روز در حال زحمت کشیدن هستیم و این جفا است.

وی در ادامه تصریح کرد: به همه هواداران پرسپولیس قول می‌دهم که روند پیشرفت و ارتقای پرسپولیس در حال اتفاق افتادن است. مشکلات در حال حل شدن هستند. اسیر بحث‌های فضای مجازی که می‌ خواهند پرسپولیس را متلاطم نشان بدهند نشوید. به هیأت مدیره باشگاه اطمینان کنید. قطعا آنچه را تصمیم می‌گیریم قطعا به نفع پرسپولیس و هواداران است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)