پرسپولیس نیوز: سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: ما موافق برگزاری بازی‌ها هستیم نه اتمام آن، اما اگر لیگ را بخواهند نیمه تمام بگذارند پرسپولیس در هر شکلی که بخواهیم به آن نگاه کنیم باید قهرمان لیگ معرفی شود.

مهدی رسول‌پناه در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس، درباره ادامه مسابقات لیگ برتر و حرف و حدیث‌هایی که در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: سازمان لیگ باید مانند خیلی از کشورها با این هدف که بازیها را برگزار کند نه تعطیل، به دنبال برنامه ریزی ای باشد که به بهترین شکل ممکن و کنترل شده، با رعایت نکات بهداشتی و کنترل همه عوامل برگزار کننده، به صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا را هم بتواند متقاعد کند که خطری برای برگزاری بازی‌ها وجود ندارد، چند بازی باقیمانده را به صورت فشرده، پس از گذراندن پیک انتشار و به صورت متمرکز، در شرایطی که می توان کنترل بهتری بر روی آن داشته باشد لیگ را به پایان ببرد.

او ادامه داد: ما با تعطیلی لیگ مخالفیم اما این به معنی آن نیست که سلامتی بازیکنان، مربیان، داوران و عوامل برگزار کننده برای ما اهمیت نداشته باشد، ما می‌گوییم می‌شود با رعایت همه جوانب بازی‌ها را برگزار کرد. اگر آنها هدفشان تعطیلی لیگ نباشد می ‌توانند لیگ را برگزار کنند. وقتی قرار باشد بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود تهران چند ورزشگاه دارد که قابلیت برگزاری بازی‌ها را به صورت متمرکز و کنترل شده دارد.

رسول‌پناه گفت: به جز ورزشگاه آزادی، تختی، دستگردی، شهدای اسلامشهر و حتی ورزشگاه شهر قدس، زمین‌های چمن مصنوعی زیادی که تیم‌هایی مثل گل گهر و نساجی از آنها برای رقابت‌های لیگ استفاده می‌کنند در تهران وجود دارد. همچنین هتل‌های زیادی هم هستند که می‌توانند به مانند تورنمنت‌های مهمی که در سطح دنیا برگزار می‌شود، برای مدتی میزبان تیم‌ها باشند و حتی عوامل برگزاری بازی‌ها نیز قرنطینه شوند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که با توجه به امکانات موجود فوتبال ایران این کار شدنی است یا خیر؟ گفت: بله کمی سخت است اما با همین امکانات هم شدنی است. حتی می شود از دو زمین کمپ تیم‌های ملی هم برای برخی بازیها استفاده کرد و هر یک از تیمها می تواند یکی از این زمینها را به عنوان ورزشگاه میزبانی انتخاب کند. ما نمی‌توانیم قبول کنیم با این اختلاف امتیازی که در صدر جدول داریم، لیگی که می‌تواند اتمام پیدا کند را همینطور تعطیل کنند. قطعا این وضعیت باید مدیریت شود و یک تصمیم درست و منطقی گرفته شود تا انصاف رعایت شود.

رسول‌پناه درباره معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان در صورت تعطیل شدن لیگ هم گفت: همانطور که گفتم ما موافق برگزاری بازی‌ها هستیم نه لغو لیگ، اما اگر نیمه تمام بگذارند پرسپولیس در هر شکلی که بخواهیم به آن نگاه کنیم باید قهرمان لیگ معرفی شود. سه دوره قهرمانی پیاپی که از آن بگذریم و نشان دهنده قدرت بلامنازع پرسپولیس در فوتبال کشور است، امسال قهرمان نیم فصل شده و الان هم اختلاف ده امتیازی با تیم دوم جدول دارد. طبیعی است با شرایطی که تیم‌ها و رقبای ما در لیگ امسال داشتند و امکان قهرمانی آنها زیر ده درصد است، دوست داشته باشند لیگ تعطیل شود، این امری طبیعی است، در حالیکه همانها که به شکلی گسترده از اولویت سلامتی مردم در این شرایط می گفتند، اما اگر وزارت ورزش ورود نمی کرد قصد شروع تمرینات خود را بر خلاف ادعاهایشان داشتند.

او در پایان گفت: موضع ما به آن معنی نیست که برگزاری لیگ برای ما از سلامتی بازیکنان تیمها و سایر عوامل برگزاری مهمتر است، خیر، اما می دانیم با برنامه ریزی درست می شود لیگ را برگزار کرد.

به هر شکل فرصت زیادی باقی مانده، سازمان لیگ نباید در تصمیم گیری عجله کند و باید منتظر بمانیم ببینیم وضعیت این بیماری در چند هفته آینده به چه شکل خواهد بود تا بر آن اساس تصمیم نهایی و معقولی با رعایت انصاف اتخاذ شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)