سرپرست باشگاه پرسپولیس که در هفته گذشته به دلیل بیماری کرونا در قرنطینه بوده در مورد مسائل مختلف این باشگاه صحبت کرد.

مهدی رسول پناه در خصوص شرایط به وجود آمده به خاطر شیوع کرونا اظهار داشت: اوضاع وحشتناک است و مردم آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جدی نمی‌گیرند. متأسفانه یک تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد. دولت زحمت می‌کشد اما از دستش در رفته است. همین ماسک‌ها هم اکتفا نمی‌کند و استاندارد نیستند. نظارتی روی تولید ماسک‌ها نیست. وقتی این ماسک‌ها فیلتر ندارد همین هوای دم و بازدهم برای مردم ضرر دارد.

* کرونا بیماری هولناکی است

رسول پناه ادامه داد: ما بحث بیمارستان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم داریم که واقعا اوضاع خراب است. بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها مانند بخش کودکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کرونا اختصاص داده‌اند، اما حتی در حیاط بیمارستان‌ها هم موکت انداخته‌اند. دستگاه اکسیژن و… گذاشته‌اند و مداوای اولیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند، اوضاع از قرمز هم رد شده، این بیماری،‌ بیماری هولناکی است.

* گرفتن تست پی سی آر یک میلیون تومان هزینه دارد

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد عملکرد ویروس کرونا در بدن عنوان کرد: این ویروس کارش این است که ایجاد التهاب می‌کند، باعث ایجاد گرفتگی رگ و ایجاد لخته خون و سکته می‌شود. این ویروس به همه جای بدن حمله می‌کند و شما ممکن است دچار سکته مغزی، قلبی و یا از دست دادن کلیه‌ها بشوید. پزشکان ایتالیایی تحقیق کرده و کالبدشکافی کردند و دیدند در تمام رگ‌های قربانیان التهاب و لخته خون ایجاد شده بود. گرفتن تست پی سی آر ۹۰۰ تا یک میلیون تومان هزینه دارد و هر کسی نمی‌تواند هزینه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کند.

* از صبح تا شب کارهای باشگاه را در منزل انجام می دادم 

وی در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس تصریح کرد: همه امورات از طریق دورکاری انجام می‌شد و مشکلی نداشت و پرسپولیس در مسیر رو به جلوی خودش حرکت می‌کرد. من از صبح تا شب کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در منزل انجام می‌دادم، حتی راننده اسنادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به منزلم می‌آورد تا امضا کنم و برای کارهای اداری هم که نیاز به حضور خودم بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خانه خارج می‌شدم.

* جدلی بین ذی حساب و بازیکنان نبوده است!

رسول پناه در خصوص مشکلاتی که بین ذی حساب باشگاه و بازیکنان به وجود آمد که منجر به پست مشترک بازیکنان در فضای مجازی شد عنوان کرد: این طور نیست، او تا تاریخ ۳۱ خرداد اتمام کارش بوده، ما درخواست ذی حساب کردیم و او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فرستادند، ‌اما او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید دارایی تأیید کند که این مسأله زمان بر است. اصلاً جدلی در کار نبوده، او گفت صبر کنید پول در حساب باشگاه بوده اما برای کشیدن چک باید ذی حساب امضا می‌کرده و من از او خواهش کردم این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام بدهد. جار و جنجالی نبوده است، حقوق پرسنل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کردیم، برای بازیکنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تا ۷۰ درصد پرداخت کردیم. امروز هم پاداش چند بازی نیم فصل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت می‌کنیم.

* ماجرای پرسپولیس و بیرانوند

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص شرایط علیرضا بیرانوند عنوان کرد: در بحث او پرسپولیس و آنتورپ قراردادی بین دو طرف بوده تا ۲۵ اسفند باید در تست‌های پزشکی شرکت می‌کرده و تا ۱۱ تیر هم باید کارت او صادر می‌شده و بازیکن آنها می‌شده، اما کرونا در تمام دنیا شرایطی به وجود آورد. ما از فیفا استعلام گرفتیم و بخشنامه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ما ارسال کردند. این بخشنامه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به باشگاه آنتورپ دادیم. مقدمات سفر بیرانوند برعهده باشگاه آنتورپ است.حتی بیرانوند یک بار هم بلیت گرفت که به بلژیک برود اما او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگرداندند.

* منتظر تعهد باشگاه آنتورپ هستیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: پاسخی که باشگاه آنتورپ به پرسپولیس داد این بود که اجرای آن بخشنامه مستلزم توافق دو طرف است. ما به خاطر این که حرف و حدیث و شکایت نشود، تا ۱۱ تیر از حضور او در پرسپولیس جلوگیری کردیم تا به آنجا برود و تست پزشکی بدهد. ما به تعهداتمان عمل کردیم و منتظریم آنتورپ هم به تعهداتش عمل کند.

* آیا عوامل اجرایی تیم ها هم تست کرونا می دهند؟

رسول پناه در خصوص ابتلای گروهی از بازیکنان استقلال و فولاد به کرونا اظهار داشت: در وهله اول امیدوارم سلامتی برگردد. مشکلی برای بازیکنان استقلال و فولاد به وجود آمده. سازمان لیگ باید راستی‌آزمایی کند چون این تست‌ها درصد منفی و مثبت کاذب بالایی دارند. سازمان لیگ باید آزمایشگاه معتمد معرفی کند تا تیم‌ها در آنجا تست بدهند. الان با این اوضاع مملکت جامعه فوتبال پاکیزه‌ترین بخش است و پروتکل‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتر رعایت می‌کند، اما نکته‌ای که سازمان لیگ باید رعایت کند، این است که برخی به عنوان فیلمبردار، عکاس و… در کنار زمین می‌ایستند. آیا اینها هم تست داده‌اند؟ آیا فقط بازیکنان باید تست بدهند؟ عوامل اجرایی و… هم باید نظارت شوند، اگر نظارت دقیقی صورت بگیرد نمی‌گویم صد درصد اما ۷۰ تا ۷۵ درصد احتمال برگزاری مسابقات وجود دارد و مشکلی به وجود نمی‌آید. اولویت ما سلامتی بازیکنان است.

* بازی ها ادامه پیدا کند و نکند پرسپولیس قهرمان است

وی در مورد تعطیلی مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: ما در این مورد تابع سازمان لیگ هستیم. چه این بازی‌ها ادامه پیدا کند و چه ادامه پیدا نکند پرسپولیس قهرمان است و این برای همه مسجل شده، ما دو بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برده‌ایم و ۷ بازی داریم، اما با توجه به شرایط دیگر تیم‌ها احتمال دارد با ۲ یا ۳ برد دیگر قهرمانی پرسپولیس قطعی شود. با این حال زیباست که این قهرمانی در زمین باشد و خیلی بهتر از این است که سازمان لیگ قهرمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کند.

* کارگزار می تواند پرداختی های خود را تا ۱۵ روز به تعویق بیندازد

سرپرست باشگاه پرسپولیس در گفت‌و‌گو با برنامه تهران ورزشی، در خصوص این که آیا کارگزار تاکنون به تعهداتش عمل کرده و ۳۰ میلیارد تومانی که قول داده بود تا آخر خرداد پرداخت شود، پرداخت شده گفت: کارگزار خوب عمل می‌کند، مشکل کرونا و اقتصادی در فوتبال جدی شده، اما او به تعهداتش در قسط آخر عمل کرده، در یکی از بندها قید کردیم که می‌تواند این پرداخت تا ۱۵ روز به تعویق بیفتد. کارگزار در این هفته به تعهد خودش عمل می‌کند تا آن ۳۰ میلیاردی که قول داده بود جامه عمل بپوشاند که جا دارد از آنها تشکر کنم.

* واکنش به تبلیغات جنجالی در اینستاگرام پرسپولیس

وی در مورد این که در فضای مجازی از برند پرسپولیس درآمدزایی زیادی می‌شود اما فقط ۵۰۰ میلیون تومان به این باشگاه رسیده و حتی باشگاه هم اطلاعیه‌ای در مخالفت با این موضوع منتشر کرد، اظهار داشت: ما در بحث اینستاگرام در قراردادی که با آتیه پرداز داشتیم این مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آنها واگذار کردیم اما باید در چارچوب و قوانین باشگاه باشد. آنها با شرکتی قرارداد بستند و حدودا هفته‌ای ۵۰۰ میلیون تومان درآمدزایی می‌شود،‌ البته شنیدم شیطنت‌هایی شده و ما هم پیگیر بودیم، اما مهم این است که الان از اینستاگرام برای پرسپولیس درآمدزایی می‌شود. قبلا استفاده می‌کردند اما حتی یک ریال هم نمی‌دادند، اما الان ماهی ۲ میلیارد تومان درآمدزایی می‌شود.

رسول پناه ادامه داد: پول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این شرکت می‌گیرد،‌ انگار ما می‌گیریم. برخی هم شیطنت‌هایی هم می‌کنند اما کار در چارچوب باشگاه پیش می‌رود، اگر هم مشکلاتی به وجود بیاید باشگاه تذکرات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهد.

* مشکل حل شود از شرمندگی شهرخودرو در می آییم

وی در خصوص بحث مالی بین پرسپولیس و شهر خودرو و مشکلی که قرارداد یحیی گل محمدی داشت، عنوان کرد: این قرارداد از لحاظ شکلی مشکل داشت، از لحاظ محتوایی مشکلی نداشت. ما استعلام گرفتیم و از دستگاه‌های نظارتی خواستیم ورود پیدا کنند. ان‌شاالله این مشکل حل شود تا از شرمندگی باشگاه شهر خودرو در بیاییم و پرداختی‌های آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام بدهیم.

* هواداران نباید تحت تاثیر شایعات قرار بگیرند

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص این که پس از ابتلا به کرونا آیا بدن او دارای آنتی بادی شده که تا ۷-۶ ماه دیگر دچار این بیماری نشود،‌ اظهار داشت: نه این نظریه قطعی نیست. چون این باکتری در شکل‌های مختلف حمله می‌کند و امکان دارد به نوع جدید آن مبتلا شویم.

وی افزود: باید به هواداران اطمینان بدهم که باشگاه با جدیت پیگیر امور است، در مسیر خوبی هستیم و آن‌ها نباید تحت تاثیر شایعات قرار بگیرند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)