دوشنبه 5 اسفند(12:32)

مرجع خبری پرسپولیس : سپاهان را در خانه اش شكست مى دهيم تا جبران كنيم / رحمان رضايى: داور اين ۲ امتياز را از پرسپوليس گرفت نه برق شيراز!

در روزى كه پرسپوليس مى توانست ۳ امتياز حساس و بى دردسرى را از حافظيه شيراز به سوغات بياورد، سرخ هاى تهرانى كه با پيراهن هاى سفيد خود به ميدان نارنجى پوشان شيرازى رفتند، نتيجه اى بهتر از تساوى يك بر يك كسب نكردند تا شاگردان پيوس، اولين تساوى را با آقاى گل سابق پرسپوليس دشت كنند. البته اكثر كسانى كه اين ديدار را به تماشا نشستند، متفق القول از كيفيت نامناسب چمن و زمين صحبت مى كردند. مسأله اى كه در عملكرد فنى ۲ تيم على الخصوص پرسپوليس كه درغياب على كريمى به زمين رفته بودند، تأثير منفى گذاشته بود. اين موضوع و سخت گيرى داور در ثانيه هاى پايانى بازى در نيمه اول كافى بود. تا پرسپوليس از ۳ امتياز اين ديدار، با يك امتياز به تهران بازگردد و ۲ امتياز ديگر اين ديدار حيف و ميل شود. اين موضوع و مسائل مربوط به اتفاقات روز پرسپوليس كافى بود كه به سراغ رحمان رضايى برويم. مدافع شماره ۳۳ پرسپوليس كه پس از بازى متعجب از نحوه قضاوت داور در اين ديدار اين گونه به سؤالات ما در مورد اين بازى پاسخ داد.
pnnc • دو  امتياز حساس اين ديدار از دست رفت تا به جاى پيروزى، با تساوى به تهران بازگرديد؟
در مجموع بازى بدى نداشتيم. البته با توجه به شرايط خاصى كه در اين ديدار حكمفرما بود، از نظر فنى نمى شود در مورد اين ديدار بحث كرد و با يك جمع بندى منطقى بهتر است بگويم از حيث برنامه هاى فنى نمى شود اين ديدار را بازى جالبى دانست. كيفيت بد و نامناسب زمين اجازه نداد برنامه هاى تاكتيكى كه مد نظرمان بود در زمين پياده كنيم. در هر حال ما تيم برتر زمين بوديم و بجز يك ربع، ۲۰ دقيقه اول بازى نبض بازى را در اختيار داشتيم و نيمه دوم كه كاملاً بر جريان توپ احاطه داشتيم و به نظر من ما در اين بازى اسير اشتباهات داورى شديم و اين موضوع باعث شد به تساوى رضايت دهيم.

برق شيراز در شرايطى از پرسپوليس امتياز گرفت كه شرايط اين تيم با باخت هاى متوالى بدجورى بحرانى شده بود و آنها هفته ها رنگ امتياز نديده بودند. چه شد كه از پرسپوليس تك امتياز با ارزش كسب كردند؟
اين بارهم شايسته و مستحق امتياز نبودند و به نوعى امتياز و رنگ آن به آنها نشان داده شد. هرچند نمى شود از داورى چندان خورده گرفت و اشتباهات داورى در فوتبال اجتناب ناپذير است اما عدم هماهنگى داور و كمك هايش و برخى سوت هاى اشتباهى كه در اين بازى زد كار را براى ما سخت و دشوار كرد وگرنه برق حريفى نبود كه بتواند سد راه پيروزى ما در شيراز شود.
لابد اعتراض اصلى تان به بحث اعلام پنالتى به ضرر پرسپوليس است؟
دقيقاً همين طور است كه مى گوييد نمى دانم چرا در آن لحظه آن تصميم را گرفتند. در صورتى كه هيچ اتفاقى رخ نداده بود، به ضرر ما اعلام پنالتى شد تا رشته هايمان در نيمه اول و در ثانيه هاى پايانى آن پنبه شود.
يعنى معتقد هستى اعلام پنالتى درست نبود؟
صددرصد. شايد باورتان نشود خود داور هم وقتى اعلام پنالتى كرد مردد بود و با كمكش صحبت مى كرد. وقتى بازى در نيمه اول به پايان رسيده بود، از ستار زارع كاپيتان برق هم سؤال كردم، حرفى براى گفتن نداشت وخودش هم اقرار كرد، خطايى روى او انجام نداده ام اما نمى دانم چرا يك لحظه، با يك تصميم اشتباه، داور كارمان را خراب كرد. اين طورى مى شود كه با احساسات پاك هواداران ما بازى مى شود ديگر
روند بازى به گونه اى نشده بود كه تساوى براى هر ۲ تيم رضايت بخش باشد؟
اين مسأله در مورد پرسپوليس صدق نمى كند. ما فقط به ۳ امتياز اين ديدار فكر مى كرديم و جز اين مسأله، موضوع ديگرى براى بحث مطرح نمى شود. در هر صورت علت اصلى كسالت بار بودن، زمين خرابى بود كه در آن بازى كرديم. زمين خراب و نامساعد ما را در انجام برنامه هاى تاكتيكى مان دچار دردسر كرده بود و چاره نداشتيم از هر راهى براى رسيدن به دروازه حريف استفاده كنيم. تساوى براى آنها حكم برد و پيروزى داشت اما براى ما نه.
بحث دو اخطاره بودن ۶ ، ۷ مهره تيم مثل خودت باعث نشده بود چاشنى احتياط بر بازى تان حاكم شود؟
آن قدر كه در نتيجه مؤثر باشد نه. البته خود من خيلى احتياط كردم كه يك وقت اخطار نگيرم اما نه اينكه اين بازى را فداى بازى سپاهان كنيم. براى همه ما هر بازى ارزش خاص خودش را دارد.
به هر حال ۲ امتيازى را از دست دادى كه شايد در قهرمانى در پايان فصل نقش زيادى داشت؟
ما اگر نيمه اول را با برد به رختكن مى رفتيم، محال بود در نيمه دوم گلى بخوريم و اين شانس را داشتيم كه در نيمه دوم تعداد گلهايمان را بيشتر كنيم اما داور نگذاشت! به هر حال هنوز نااميد نيستيم و قصد داريم اين ۲ امتياز را جبران كنيم. ضمن اينكه هيچ تضمينى وجود ندارد كه حريفانمان در صدر جدول در بازيهاى آينده خود امتياز از دست ندهند! ما تلاشمان را ادامه مى دهيم تا لحظه آخر براى قهرمانى مى جنگيم.
و بازى حساس و مهم مقابل سپاهان را چطورى مى بينى؟
اين بازى در خانه حريف است و سپاهانى ها نسبت به ما اين امتياز را دارند كه در خانه بازى كنند. البته ما در تمام شهرهاى ايران تماشاگر و هوادار داريم. بازى راحتى پيش روى ما نيست اما مطمئن باشيد سپاهان تيم شكست ناپذيرى نيست و اگر اسير اتفاقات و حوادث نشويم، با ۳ امتياز به تهران بازمى گرديم و پيروزى ارزشمندى را به دست خواهيم آورد

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)