پرسپولیس نیوز: رئیس دپارتمان داوری از کمیته انضباطی خواست با افرادی که به کمیته داوران و خود داوران توهین می‌کنند، برخورد کند.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داوود رفعتی با ابراز رضایت از عملکرد داوران در هفته های گذشته گفت: اشتباه داوری در فوتبال جهان وجود دارد و در فوتبال ایران هم ممکن است بعضی مواقع اشتباهاتی صورت بگیرد، اما اینکه بخواهیم داوران را به جانب‌داری از تیم‌های خاص و تلاش برای نتیجه گرفتن چند تیم متهم کنیم، اتهامی است که قابل پیگیری است و افرادی که چنین مسائلی را بیان می‌کنند باید تبعات و نتایج صحبت‌های خودشان را پذیرا باشند.

وی اضافه کرد: هفته گذشته در بازی تراکتورسازی و استقلال بسیاری از اهالی رسانه و هواداران استقلال مدعی بودند که باید اشکان دژاگه از زمین اخراج می‌شد، اما ما با قاطعیت از تصمیم درست داور دفاع کردیم، همانطور که در این هفته هم قضاوت‌های خوبی اتفاق افتاد. دریافت کارت زرد اشکان دژاگه در بازی سایپا – تراکتورسازی هم کاملا درست بود، چرا که در یک صحنه حساس اقدام به خطا روی بازیکن حرف کرده و به درستی اخطار دریافت می‌کند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر زمانی که اشتباهی هم رخ داده به صراحت و شجاعت بیان کردیم، اما قطعا اشتباهات به صورت غیر عمدی است و وارد کردن هرگونه اتهامی بر این مبنا نادرست و غیر اخلاقی است. داوران شریف فوتبال ایران به هیچ وجه تحت فشار نبوده و توصیه‌ای به آنها نمی‌شود، چرا که قطعا توصیه‌پذیر نیستند و اینگونه صحبت‌های نادرست باید از طریق بخش‌های مربوطه خصوصا کمیته انضباطی پیگیری شود. این درست نیست که افراد به خودشان اجازه بدهند فدراسیون، کمیته و داوران شریف فوتبال را با شدیدترین اتهامات مورد توهین قرار دهند. قطعا بیان اینگونه مسائل توهین به جامعه داوری و فدراسیون فوتبال است که درخواست می‌کنم کمیته انضباطی با افراد توهین کننده برخورد کند.

رفعتی در پایان گفت: ضمن تأیید مجدد تصمیمات داور مسابقه باید بگویم انتخاب داور بر اساس نظر کمیته و دپارتمان داوران صورت می‌گیرد و هیچ باشگاهی حق اظهار نظر در خصوص انتخاب داوران را ندارد. همچنین درخواست‌ها و توصیه‌های باشگاه‌ها نیز در این زمینه به هیچ وجه تأثیرگذار نخواهد بود و فدراسیون فوتبال با استقلال کامل در این خصوص تصمیم گیری می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)