جمعه 14 فروردین (20:33)

مرجع خبری پرسپولیس : در شرایطی که شش روز از برکناری علی دایی گذشته اما همچنان حاشیه‌های این برکناری ادامه دارد.

شنبه 8/1/88 ساعت 23:30 علی کفاشیان دو ساعت پس از شکست ایران برابر عربستان به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال بر سر میز شام اعضای تیم ملی حاضر می‌شود. سکوت و فضای سنگین اردوی تیم ملی با صحبت‌های رییس فدراسیون فوتبال شکسته می‌شود: « ما هم برابر عربستان و هم مقابل کره‌جنوبی موقعیت‌های گلزنی زیادی داشتیم و همین نشان می‌دهد که تیم ما با برنامه بوده. هنوز کار ما تمام نشده و دو بازی مهم در خارج از خانه مقابل کره جنوبی و کره شمالی داریم و می‌توانیم با گرفتن امتیاز از این دو بازی و همچنین بازی مقابل امارات به جام جهانی صعود کنیم. ما بارها نشان داده‌ایم که در بیرون از خانه بهتر نتیجه می‌گیریم و با همین امید بازی‌های بعدی را انجام می‌دهیم. فدراسیون از شما و کادر فنی حمایت می‌کند و هنوز ما برای صعود به جام جهانی بدون شانس نیستیم.» پس از حمایت رییس، کفاشیان با بدرقه دایی و بازیکنان تیم ملی، رییس و دبیر کل فدراسیون در ساعت 00:30 از هتل آکادمی فوتبال می‌روند.

2- یکشنبه 9/1/88 ساعت 10:40 کفاشیان در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها می‌گوید که “فعلا قصد تغییر در کادر فنی را نداریم و هنوز زمان زیادی داریم.” این جمله تایید کننده حمایت شب گذشته رییس فدراسیون فوتبال از علی دایی بود اما پس از چند دقیقه به طور عجیبی این جمله از مصاحبه کفاشیان برداشته می‌شود. بیست دقیقه بعد سایت برنا که از نزدیک‌ترین سایت‌ها به دولت است در خبری اعلام کرد که علی دایی از کار برکنار شد.

در این خبر هیچ منبعی ذکر نشده بود. پس از خبر برنا، ایرنا و فارس هم که در طیف حامیان دولت قرار دارند در خبری مشابه اعلام کردند که “بنا به درخواست‌های مردمی فدراسیون فوتبال علی دایی را برکنار کرده است.” اما نکته جالب این بود که هیچ مقامی در فدراسیون این خبر را تایید نمی‌کرد و حتی علی کفاشیان در گفت‌وگویی با ایسنا ضمن تکذیب این خبر گفت که پس از جلسه ویژه فدراسیون، درباره کادر فنی تصمیم‌گیری می‌کند.

3- یکشنبه 9/1/88 ساعت 15:10 در شرایطی که هیچ مقامی از فدراسیون همچنان خبر برکناری دایی را تایید نمی‌کرد، پایگاه اطلاع رسانی دولت در اس ام اسی که برای برخی مسوولان خبرگزاری‌ها فرستاد اعلام کرد که دایی برکنار شده است. در این پیامک نوشته شده بود: “پاد- در پی کسب نتایج ضعیف، علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران برکنار شد.” در حالی این اس ام اس به طور محرمانه ارسال شد که بر روی سایت پایگاه اطلاع رسانی دولت چنین خبری دیده نمی‌شد. این در شرایطی بود که همچنان هیچ مسوولی در فدراسیون فوتبال این خبر را تایید یا تکذیب نمی‌کرد. در همان شب رییس جمهور احمدی نژاد در جلسه هیات دولت با انتقاد شدید از فدراسیون فوتبال از سازمان تربیت بدنی خواست به دنبال تربیت مربیان زبده باشد و این تا حدودی تایید کننده شایعه صادر شدن دستور برکناری دایی توسط رییس جمهور بود. 

4- یکشنبه 9/1/88 ساعت 15:45 علی کفاشیان در تماسی با علی دایی می‌گوید: « هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته تغییراتی را کادر فنی به وجود بیاورد، به همین خاطر اگر اجازه بدهید می‌خواهیم این خبر را اعلام کنیم.» در میانه‌های صحبت کفاشیان، دایی که در جریان خبرهای رسانه‌های نزدیک به دولت قرار گرفته رو به کفاشیان می‌گوید: «آقای کفاشیان بیایید روراست باشید. من که می‌دانم این تصمیم هیات رییسه فدراسیون نیست. شما دیشب مثلا از تیم ملی حمایت کردید. این نظر شما نیست. این تصمیمی است که جاهای دیگر برای شما گرفته‌اند.» 

5- سه شنبه 11/1/88 ساعت 12 محمد علی آبادی با دایی تماس می‌گیرد. دایی معمولا شماره‌‌هایی که نمی‌شناسد را جواب نمی‌دهد. این بار هم رفتار او مانند قبل است اما وقتی علی آبادی چند بار تماس می‌گیرد دکمه سبز گوشی‌اش را فشار می‌دهد. آن طرف خط علی آبادی است. رییس سازمان به دایی می‌گوید که می‌خواهد او را همین الان ببیند که جواب دایی ساده است: «من الان در مغاره هستم و نمی‌توانم بیایم.» علی آبادی می‌گوید که می‌خواهد او را برای جلسه مهمی به جایی ببرد که جواب دایی تندتر از جمله اول اوست. 

6- دایی این روزها زندگی جدیدی را آغاز کرده. تعدادی از دوستانش می‌گویند که دایی روزی پرقدرت‌تر از گذشته بر می‌گردد، اما آن روز زمانی خواهد بود که تغییراتی اساسی در مدیریت سازمان تربیت بدنی به وجود آمده باشد اما بعضی دیگر از دوستانش می‌گویند که بعید نیست، دایی برای همیشه از ایران برود. البته این روزها دایی در تهران و در فروشگاه مرکزی “دایی” روزهای بی فوتبالی را می‌گذارند. روزهایی که شاید برای اولین بار طولانی‌تر از همیشه باشد. این بار جدایی مردی که قرار بود قیصر فوتبال ایران باشد اما با تصمیمی اشتباه “مرد سوخته” لقب گرفت، به احتمال خیلی طولانی‌تر از قبل خواهد بود. شهریار، قیصر یا هر چه دیگر که او را صدا زدیم این روز‌ها بی‌معنی است. او با تصمیم اشتباه فدراسیون و سازمان تربیت بدنی و جاه ‌طلبی‌های خودش به تیم ملی آمد و خیلی زود و قبل از رسیدن به آرزوهایش از دور خارج شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)