کارشناس داوری فوتبال گفت: دو بازیکن استقلال و یک بازیکن ذوب‌آهن در مسابقه این دو تیم باید از زمین اخراج می‌شدند.

نوذر رودنیل  در مورد نحوه قضاوت داور عمانی در بازی استقلال و ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا گفت: داور عمانی فوق‌العاده ضعیف بود. عمان فوتبال خوبی ندارد و این بازی سخت برای این داور سنگین بود. در دقیقه یک مسابقه داور به درستی به تیام اخطار داد اما باید به فخرالدینی بازیکن ذوب‌آهن هم کارت زرد نشان می‌داد.

وی افزود: پنالتی که برای استقلال گرفته شد کاملاً درست بود اما ضربه پنالتی به خاطر ورود بازیکنان به محوطه جریمه قبل از ضربه باید تکرار می‌شد.

این کارشناس داوری با اشاره به ضعف داور عمانی گفت: در این مسابقه تیام و فرشید باقری از استقلال و میلاد فخرالدینی از ذوب‌آهن باید با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج می‌شدند. همچنین روزبه‌ چشمی و فرشید اسماعیلی هم باید کارت زرد می‌گرفتند.  این داور در تشخیص خطاها هم مشکل داشت و داور مسابقه در نتیجه تأثیرگذار بود زیرا سه بازیکن را باید از میدان اخراج می‌کرد.

رودنیل با انتقاد از چینش داوری در آسیا اظهار داشت: عجیب است که کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران را از کشورهای مختلف برای یک بازی انتخاب می‌کند در همین بازی استقلال و ذوب‌آهن داور چهارم از کشور ژاپن بود. یا در بازی‌های دیگر دو کمک‌ داور از استرالیا و یک کمک داور از چین بود. این نحوه چینش داوری هم مشکلات را در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)