مرجع خبری پرسپولیس : پر افتخار ترین تیم فوتبال ایران در مسابقات داخلی به طور قطع پرسپولیس است، تیمی که در تمامی دوره های برگزاری لیگ فوتبال در ایران حضوری ثابت داشته و از این حیث رکورد دار بلامنازع  است .

 

*پرسپولیس تنها تیم حاضر در همه ادوار لیگ است که از سال 49 در ایران اغاز شده است. سرخپوشان در همه 27 دوره لیگ حضور داشته اند.

*بازیکنان پرسپولیس در طول تاریخ لیگ موفق به ثبت 12 هت تریک شده اند که فرشاد پیوس گلزن افسانه ای سرخپوشان با انجام 3 هت تریک رکوردار است.

 *بهروز رهبری فرد و افشین پیروانی با کسب 5 مقام قهرمانی لیگ همراه پرسپولیس، پرافتخارترین بازیکنان پرسپولیس در تاریخ لیگ هستند. 

 *پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ پرسپولیس است که در 9 دوره موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. پرسپولیس اولین تیم قهرمان لیگ برتر بود و اولین تیمی شد که قهرمانی خود را تکرار کرد.
 

*10 گل، بیشترین گل زده پرسپولیس در یک مسابقه لیگ است که در فصل 73 مقابل شاهین بوشهر ثبت شد. پیروزی 10-1 مقابل شاهین برترین نتیجه در تاریخ لیگ محسوب می شود.

 *علی پروین و علی انصاریان با گل کردن 12 ضربه پنالتی بهترین پنالتی زنان پرسپولیس در تاریخ لیگ هستند.

*تعداد بازیکنان خارجی که در لیگ برای پرسپولیس به میدان رفته اند، 19 بازیکن است. البته 3 بازیکن خارجی دیگر پرسپولیس نیز در لیگ فرصت بازی پیدا نکردند.

*20 گل. بیشترین گل به ثمر رسیده در یک فصل توسط بازیکنان پرسپولیس در فصل 73 بود که فرشاد پیوس 20 گل به ثمر رساند.

*بیشترین پیروزی سرخپوشان مقابل یک تیم در لیگ 21 برد است که در مقابل تیمهای پاس و برق شیراز بدست امده است. 

*تیم پرسپولیس در طول تاریخ حضور در لیگ از 22 سرمربی استفاده کرده است و کرانچار نفر بیست و سوم در این عرصه است.

*سهراب انتظاری با به ثمر رساندن 27 گل بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. محسن خلیلی احتمالا در این فصل رکورد وی را می شکند.

*فرشاد پیوس با 57 گل بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ است که رکورد وی تا سالها شکستنی نخواهد بود.

*پرسپولیس در فصل 77 لیگ آزادگان در 30 بازی موفق به زدن 56 گل شد که بهترین رکورد گلزنی سرخپوشان طی یک فصل در تاریخ لیگ به شمار می رود. 

*65 امتیاز ، بیشترین امتیاز کسب شده توسط پرسپولیس در یک فصل است که در لیگ ازادگان 77 رقم خورد. پرسپولیس از هر بازی بطور متوسط بیش از 2 امتیاز کسب کرد.

*تعداد کارتهای قرمز دریافتی بازیکنان پرسپولیس در طول تاریخ لیگ است که علی انصاریان با 4 کارت قرمز رکوردار است.

*افشین پیروانی در 86 بازی پرسپولیس در لیگ کاپیتان این تیم بوده است که کریم باقری در هفته سوم لیگ برتر رکورد وی را خواهد شکست.

*تیم پرسپولیس  89 گل خود را در تاریخ لیگ از ضربات پنالتی به ثمر رسانده است. البته تعداد ضربات زیادی را هم هدر داده است.
 

*118 بازیکن، تعداد بازیکنانی است که در تاریخ لیگ برای سرخپوشان گلزنی کرده اند.

*افشین پیروانی کاپیتان اسبق سرخپوشان با انجام 203 بازی در لیگ رکوردار بیشترین بازی برای سرخپوشان در تاریخ لیگ است. رکورد پیروانی فعلا شکستنی نخواهد بود.

*پرسپولیس در طول تاریخ لیگ 215 بار در خارج از تهران به مصاف حریفان رفته است و 81 برد و 48 باخت کسب کرده است.

*علی پروین رکوردار بیشترین حضور روی نیمکت سرخپوشان به عنوان سرمربی است. این مربی در 220 بازی موفق به کسب 115 برد و 30 باخت شده است.

*پرسپولیس در طی ادوار مختلف حضور در لیگ از 240 بازیکن استفاده کرده است که در این فصل نیزتعداد زیادی از بازیکنان برای اولین بار پیراهن پرسپولیس را برتن خواهند کرد.  

 *پرسپولیس در 8 دوره گذشته لیگ برتر موفق به کسب 392 امتیاز شده است و بدین ترتیب تا قبل از هفته پنجم احتمالا به امتیاز 400 خواهد رسید. البته 6 امتیاز پرسپولیس نیز کسر شده است.

*پرسپولیس در تاریخ لیگ 657 بازی انجام داده است که بالاترین تعداد بازی را در بین همه تیمهای لیگ دارد. سرخپوشان در تاریخ لیگ 334 برد و 101 باخت بدست اورده اند.

*1028 گل، تعداد گلهای به ثمر رسیده پرسپولیس در تاریخ لیگ است که بالاترین رکورد در بین همه تیمهای تاریخ لیگ است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)