پرسپولیس نیوز : تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پاداش قابل توجهی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت خواهند کرد.

 تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس با پشت سر گذاشتن رقبای خود در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند. پرسپولیس در این مرحله مقابل الجزیره امارات به پیروزی رسید و استقلال هم توانست ذوب آهن را شکست بدهد و به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان راه یابد.

در کنار صعود این دو تیم و مسائل فنی و حاشیه ای، می توان به درآمد قابل توجه سرخابی ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت بردها و صعودهایشان اشاره کرد. پرسپولیس از شروع مرحله گروهی تا صعود به مرحله یک چهارم مبلغ ۵۱۰ هزار دلار پاداش گرفته و این رقم برای استقلال ۴۸۰ هزار دلار است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برد در هر مرحله ۵۰ هزار دلار و برای تساوی ۱۰ هزار دلار پرداخت می کند. صعود به مرحله یک هشتم نهایی ۱۰۰ هزار دلار پاداش دارد و این رقم برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی به ۱۵۰ هزار دلار افزایش می یابد.

ریز پاداش پرسپولیس به این ترتیب است:

– برد مقابل نسف قارشی؛ ۵۰ هزار دلار
– برد مقابل الوصل ؛ ۵۰ هزار دلار
– برد مقابل الوصل؛ ۵۰ هزار دلار
– تساوی مقابل نسف قارشی – ۱۰ هزار دلار
– برد مقابل السد قطر ۵۰ هزار دلار
– صعود به مرحله یک هشتم ۱۰۰ هزار دلار
– پیروزی مقابل الجزیره امارات ۵۰ هزار دلار
– صعود به مرحله یک چهارم نهایی ۱۵۰ هزار دلار
– مجموع: ۵۱۰ هزار دلار

ریز پاداش استقلال به این ترتیب است:

– تساوی مقابل الریان؛ ۱۰ هزار دلار
– برد مقابل الهلال؛ ۵۰ هزار دلار
– تساوی با العین امارات؛ ۱۰ هزار دلار
– تساوی مقابل العین؛ ۱۰ هزار دلار
– برد مقابل الریان؛ ۵۰ هزار دلار
– برد مقابل الهلال؛ ۵۰ هزار دلار
– صعود به مرحله یک هشتم؛ ۱۰۰ هزار دلار
– برد مقابل ذوب آهن ۵۰ هزار دلار
– صعود به مرحله یک چهارم ۱۵۰ هزار دلار
– مجموع: ۴۸۰ هزار دلار

به این ترتیب استقلال و پرسپولیس روی هم مبلغی در حدود ۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرده اند.

طبق قانون AFC تیم هایی که به نیمه نهایی راه یابند ۲۵۰ هزار دلار پاداش می گیرند؛ تیم نایب قهرمان ۲ میلیون دلار و تیم قهرمان ۴ میلیون دلار دریافت می کنند. البته کنفدراسیون فوتبال آسیا جرایم انضباطی باشگاه ها را هم به صورت تهاتر از پاداش آنها کسر می کند.

علاوه بر این پاداش، کنفدراسیون فوتبال آسیا در مرحله گروهی و مرحله یک هشتم برای سفر تیم های میهمان به کشور میزبان مبلغ ۳۰ هزار دلار کمک هزینه پرداخت می کند. این کمک هزینه برای بازی فینال به ۶۰ هزار دلار افزایش می یابد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)