پرسپولیس نیوز:

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه پرسپولیس با جذب نفرات جدید ریسک بزرگی کرده است، گفت: ما از برگزاری دربی سوپرجام ترسی نداریم و حتی می‌توانیم پرسپولیس را با دو گل شکست بدهیم!

حسن زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین شرایط تیم استقلال پرداخت و تاکید کرد باوجود تیام و جباروف انتظاری کمتر از قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا از استقلال نمی رود. وی همچنین با بیان اینکه هنوز استقلال به ماندن ابراهیمی امید دارد، اعلام کرد که سازمان لیگ به جای تحمیل خواسته‌اش، زمان سوپرجام را توافقی تعیین کند!

* آقای زمانی شرایط استقلال را چطور می بینید؟ قبول دارید تیم شما کمی دیر و نه چندان کامل تمریناتش را شروع کرد؟

–  ما شروع خوبی داشتیم. هرچند تمام بازیکنان به تمرین اضافه نشدند ولی با تکمیل شدن نفرات، شرایط بهتری خواهیم داشت. اگر می خواهیم استارت قهرمانی را بزنیم از همین ابتدای فصل باید خودمان را به حریفان تحمیل کنیم.

* آیا استقلال این فصل شرایط قهرمانی را دارد؟

– بله، تمام ابزارهای قهرمانی استقلال مهیا است. اکثر نفرات فصل قبل حفظ شده اند و با شناختی که بازیکنان و کادر فنی از هم دارند، می توانند موفق باشند. مهمتر از همه، داشتن کادر فنی با دانش و باهوش در کنار هیات مدیره هماهنگ و همدل است.

* دیر شروع کردن تمرینات و کامل نبودن تیم به استقلال لطمه نمی زند؟

– خیر، استقلال تیم بزرگی است و حتی اگر بازیکنانش یک هفته قبل از شروع لیگ کار را شروع می کردند، نگران نبودیم! الان هم جای نگرانی نیست و کار را با قدرت استارت می زنیم.

* آیا برگزاری اردوی ترکیه استقلال قطعی است؟

– بله، قرار بود دیروز به ترکیه بروند که شرایط فراهم نبود و تیم امروز راهی ترکیه خواهد شد. (سفر امروز استقلال به ترکیه به تعویق افتاده است)

* بحث اصلی این روزهای استقلال زمان برگزاری سوپرجام است. چرا استقلال تاکید دارد بازی در زمان دیگری برگزار شود؟

– ما هیچ ترسی برای برگزاری سوپرجام نداریم. حتی می توانم بگویم شرایطمان از پرسپولیس هم برای برگزاری دربی سوپرجام بهتر است! این بهترین فرصت است تا یک قهرمانی دیگر به قهرمانی های دیگر خودمان اضافه کنیم ولی توقع داریم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خواسته خود را به ما تحمیل نکنند.

* منظورتان تحمیل تاریخ بازی است؟

– بله، اینکه مدام می گویند حتما باید در این تاریخ (۲۹ تیر) برگزار شود، درست نیست. ببینند نظر دو تیم برای زمان برگزاری سوپرجام چیست. بهترین گزینه این است که استقلال و پرسپولیس زمانی را پیشنهاد بدهند و سازمان لیگ روی آن زمانها نظر نهایی را بدهد. ما می خواهیم با هم بازی کنیم؛ سازمان لیگ که نمی خواهد بازی کند! ضمن اینکه امسال دیگر جام جهانی هم نداریم.

* درست است جام جهانی نداریم ولی فوتبال ما به خاطر بازی های آسیایی، لیگ قهرمانان آسیا و جام ملتهای آسیا سال شلوغی دارد و زمان دیگری برای برگزاری سوپرجام باقی نمی ماند.

– قبول دارم جام ملتها را داریم ولی اگر با فشار سازمان لیگ بازی ۲۹ تیر برگزار شود و تعدادی از بازیکنان هم مصدوم شوند، دود این اتفاق در چشم فوتبال ایران و تیم ملی خواهد رفت. همانطور که گفتم ما مشکلی برای برگزاری دربی نداریم.

* با این وجود باشگاه پرسپولیس تاکید کرده است که دربی باید در همان تاریخ تعیین شده برگزار شود.

– فکر می کنم دوستان پرسپولیسی احساسی شده اند. ما اگر اصرار داریم که دربی به تعویق بیافتد به خاطر دفاع از موقعیت پرسپولیس است!

* از چه نظر؟

– از این نظر که پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته است و اگر در این قضیه یکی، دو بازیکن پرسپولیس هم مصدوم شوند، هواداران این تیم سازمان لیگ را به خاطر فشار برای برگزاری سوپرجام نمی بخشند.

* حالا که اصرار دارید استقلال مشکلی برای برگزاری سوپرجام ندارد، نتیجه دربی را چطور پیش بینی می کنید؟

– ما با اختلاف یک یا دو گل پرسپولیس را شکست می دهیم ولی نگران مصدومیت بازیکنان هستیم.

* امید ابراهیمی به وینفرد شفر اعلام کرده که در استقلال نمی ماند. آیا باید این بازیکن را جداشده قطعی بدانیم؟

– هنوز امیدواریم ابراهیمی با تعصبی که به باشگاه دارد تصمیمش را برگرداند. گویا ابراهیمی از قطر پیشنهاد دارد ولی جایگاهی که ابراهیمی بین هواداران فوتبال ایران دارد، قطعا در قطر ندارد. لذتی که ابراهیمی از حمایت هواداران استقلال می برد، قابل تبدیل به پول نیست. حتی احتمال دارد ابراهیمی به واسطه حضور در قطر جایگاهش در تیم ملی را هم از دست بدهد.

* یکی از انتقاداتی که بعضی از هواداران استقلال به مدیریت باشگاه داشتند این بود که پرسپولیس باوجود محرومیت از نقل و انتقالات، خریدهای چشمگیرتری داشته است. آیا این انتقاد را می پذیرید؟

– پرسپولیس در نیم فصل اول نمی تواند از این نفرات جدید استفاده کند و بازیکنانش باید به تیم دیگری بروند. معلوم نیست بعد از نیم فصل بازیکنان پرسپولیس آماده، سرحال و سالم برگردند. این ریسک بزرگی بود که پرسپولیس کرد. اگر ما بودیم چنین کاری نمی کردیم که با مبلغ بالایی یک بازیکن را بخریم و آنرا در اختیار باشگاه های دیگر قرار بدهیم.

* اما در بحث جباروف استقلال چنین کاری کرد و این بازیکن را به سپاهان داد.

– آن موقع مجبور بودیم! زمانی که جباروف را خریده بودیم بحث محرومیت استقلال مطرح نبود و بعدا متوجه این ماجرا شدند وگرنه ما اینطور نیستیم که با آگاهی کامل نسبت به محرومیت باشگاه، بازیکن را بخریم و حتی پولش را بدهیم ولی در یک تیم دیگر مقابل ما بازی کند. معلوم نیست بعد از نیم فصل چه بازیکنی را تحویل بدهند. به همین خاطر معتقدم از این حیث در مقایسه با پرسپولیس ضرر نکرده ایم.

* بحث بازگشت تیام و جباروف به کجا رسید؟

– این دو بازیکن احتمالا به اردوی تیم در ترکیه اضافه می شوند. با بودن جباروف، تیام و دیگر بازیکنان، دیگر انتظاری کمتر از قهرمانی در آسیا و لیگ برتر از استقلال نمی رود. یک بحث هم درباره تیام دارم. فکر می کنم تیم ملی سنگال از دعوت نکردن این بازیکن در جام جهانی ضرر کرد! اگر تیام در تیم ملی سنگال بازی می کرد، تاثیرگذار بود.

* چرا باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد تیام اینقدر ناز این بازیکن را خرید در حالی که این میزان اشتیاق در خود تیام نبود؟

– باید بگویم ناز هیچ بازیکنی را نمی خریم. تیام بازیکنی است که ارزشش را دارد و می تواند تاثیرگذار باشد. نمی خواهیم او را راحت از دست بدهیم. ولی در مجموع اگر بازیکنی بیش از حد مقابل باشگاه بزرگی مثل استقلال ناز کند، بزرگی استقلال را به او ترجیح می دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)