یکشنبه 11 اسفند (14:11)

مرجع خبری پرسپولیس : در سالن انتظار فرودگاه توره در كنار آتسو نشسته و از آرزوهايش حرف مي‌زند. هيچ‌كدام از آنها به انگليسي مسلط نيستند اما وقتي توره با لبخند منحصر به فردش در مورد آينده صحبت مي‌كند. كمتر كسي است كه متوجه اهدافش نشود. “Dubai… is a better life”

در آرزوي دوبي
بله، توره از رفتن حرف مي‌زند. از افقي كه برايش از بازي كردن در امارات درست كرده‌اند. شايد او پاي صحبت‌هاي نيكي و كريمي نشسته شايد هم تعاريف قطبي از زندگي ايده‌آل در امارات با ارقام نجومي حقوق عرب‌ها كه صفرهاي نوشته شده جلوي چك‌هايش را نمي‌توان شمرد! و اين حكايت بازيكني است كه گرچه روز پنجشنبه اولين بازيكن پرسپوليس بود كه در تمرين‌ حاضر شد، اما عملكرد عجيب او در بازي مقابل سپاهان، شايعاتي مبني بر بي‌انگيزگي يا تمرد از نمايش صددرصد را سرزبان‌ها انداخت.اين شايعه باتوجه به سوابق او، به اين سادگي‌ها قابل زدودن نيست، مگر آنكه ابراهيم خودش دست به‌كار تازه‌اي بزند.

از doghouse تا آقاي گلي!
يادش به خير افشين قطبي چه برنامه‌اي براي بي‌نظمي و غيبت توره در پرسپوليس داشت. بعد از مراسم ازدواج(!) غيرمترقبه توره، قطبي قرار بود او را به doghouse بفرستند اما خب كمبود مهاجم در پرسپوليس و مصدوميت خليلي، توره را خيلي زود به ارنج باز گرداند. او در روزهاي مربيگري پيرواني احيا شد و مي‌توان گفت كه توره در هر بازي به طور متوسط آمار يك گل‌زده را داشت. علاوه بر اين نمايش خارق‌العاده، رفتار خوب او در زمين هم باعث مي‌شد كه به سرعت تبديل به چهره محبوب هواداران شود. توره  در عرض چند هفته با گل‌زني‌هايش ركود 9 گله نيكبخت در پرسپوليس را شكست. آن روزها توره روي جلد روزنامه‌ها بزرگ شد. او از نيمكت‌نشين به شماره يك پرسپوليس تبديل شد. اين اوجگيري تا جايي پيش رفت كه همه قبل از داربي منتظر هنرنمايي توره بودند اما در كمال تعجب او با يك حركت بچه‌گانه سه كارته شد تا خيلي‌ها كه منتظر درخشش او بودند يك گمان منفي به ذهنشان خطور كند. آيا توره دوست نداشت در داربي بازي ‌كند؟
 تنبيه را بي‌خيال شدند
در روزهايي كه توره به‌دليل سفر به سرزمين‌مادري مفقودالاثر شده بود، داريوش مصطفوي از جريمه سنگين مالي اين بازيكن گفت. اما ظاهرا اين وعده تنها ترفندي براي  ساكت كردن هواداران پرسپوليس بود.حالا  بدبيني‌ها نسبت به توره حالا به مرحله‌اي رسيده كه او حتي اگر سخت‌ترين توپ‌ها را هم به گل تبديل نكند، به كم كاري متهم مي‌شود. كسي كه حالا تولد اولين فرزندش را در ايران جشن گرفته و همچنان مورد اعتماد كادرفني پرسپوليس است.
 پيرواني دفاع مي‌كند
درخشش توره در زمان سرمربيگري افشين پيرواني انجام شد اما حالا چند هفته‌اي است كه با پررنگ شدن بحث ترانسفر توره اين بازيكن دست از گلزني كشيده است . با اين حال پيرواني با دليل خودش اين قضيه را توجيه مي‌كند؛«مگر عليرضا نيكبخت همه گل‌هايش را زمان قطبي نزد؟ پس حالا بايد بگويم كه او مي‌خواهد از پرسپوليس جدا شود. اين صرفا حرف و حديث‌هايي است كه يك عده آدم بيكار درست مي‌كنند. من واقعا به اينطور حرف‌هاي بي‌اساس توجهي ندارم.»
پيرواني از عملكرد توره راضي است. او ادامه مي‌دهد؛« به عقيده من توره بهترين و موثرترين بازيكن پرسپوليس است.»
يعني ما داستان ترانسفر شدن توره و زندگي بهتر او را فراموش كنيم؛«توره  كجا مي‌تواند برود؟ او درحال‌حاضر با تيم قرارداد دارد اما سال آينده با رضايت باشگاه هر كجا بخواهد مي‌رود.»
 غيبت در تمرين ديروز
ابراهيم توره كه از تولد دخترش خوشحال است ديروز در تمرين پرسپوليس حضور نداشت كه البته باتوجه به شرايط و سوابق وي، اين نوع غيبت‌ها يك تشويقي هم دارد! او كه حالا بايد سبك زندگي خود را تغيير دهد، لحظات خوشي را با همسر سپري مي‌كند. البته ممكن است با افزايش مخارج زندگي ناشي از تولد فرزند، اتفاقات تازه‌اي منتظر پرسپوليس و اين مهاجم باشد. البته اتفاقات خوب. مثلا اينكه توره تلاشش را بالا ببرد… تو را به خدا فكر بد نكنيد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)