مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس در آستانه يك ديدار حساس و سرنوشت ساز قرار دارد. پيروزى در همدان براى سرخ ها يعنى از پيش رو برداشتن يك حريف ديگر و نزديك شدن به قهرمانى و جبران شانس كسب سهميه آسيايى در ليگ برتر در آستانه اين ديدار و شرايط ويژه اى كه اين روزها بر پرسپوليس حاكم است به سراغ نعيم سعداوى، مربى جوان سرخ پوشان رفتيم. كسى كه به خاطر حضور در كلاس مربيگرى روته مولر، چند روزى در محل تمرين پرسپوليس حاضر نشد اما با پايان يافتن اين دوره كلاس ها بود كه شاهد بازگشت نعيم سعداوى به جمع تمرين پرسپوليس بوديم. ماحصل گفت و گويى كه با سعداوى داشتيم در ذيل آمده است :
pnnc • با عنوان يكى از شركت كنندگان در كلاس مربيگرى روته مولر، ارزيابى تان از اين دوره چيست؟
به اعتقاد من برگزارى اين گونه كلاس هاى آموزشى مى تواند سطح اطلاعات و مهارت هاى مربيان ما را بالا ببرد. من شخصاً از اين كلاس استفاده زيادى داشتم. اين دوره بيشتر در ارتباط با ارزيابى آخرين اطلاعات روز فوتبال دنيا بود كه در پايان برگزارى اين دوره امتحاناتى به صورتى تئورى برگزار شد. در مجموع برگزارى چنين كلاسهايى مى تواند در پيشرفت علمى مربيان ما مؤثر باشد.

pnnc • با پايان يافتن اين كلاس، بازگشت دوباره اى به تمرين پرسپوليس داشتيد؟
مشكل خاصى نبود. در مورد اين مسأله با همكارانم در پرسپوليس و مسئولان باشگاه هماهنگ شده بود و بعد از پايان اين كلاس به تمرين بازگشتم.

pnnc • از آخرين شرايط پرسپوليس صحبت كنيد؟

پس از لغو سفر به امارات و بازى با الشارجه، تمرينات خوبى را پشت سر گذاشتيم و توانسته ايم برنامه هايمان را در تمرين به اجرا درآوريم. آماده ايم تا با يك بازى خوب در همدان جواز صعود به مرحله بعدى را بدست آوريم.

pnnc • به نظر مى رسد بازى در همدان مقابل پاس چندان ساده و آسان نباشد؟
صدر در صد همين طور است. با توجه به اينكه ما در ليگ نتوانستيم انتظارات را برآورده كنيم حالا براى كسب سهميه آسيايى، تمام هم و غممان را روى جام حذفى معطوف كرده ايم تا با قهرمانى در اين جام، هوادارانمان را كه در ليگ از ما ناراضى بودند را به نوعى راضى كنيم. پاس هم تيم خوب و پرقدرتى است كه هميشه در مقابل پرسپوليس بازى هاى خوبى به نمايش گذاشته است. ضمن اينكه پاس در اين ديدار از امتياز ميزبانى نيز سود مى برد. به همين دليل است كه ما اصلاً نبايد اين تيم را دست كم بگيريم و بايد طورى از دقيقه ۱ تا ۹۰ برنامه ريزى كنيم تا بتوانيم با دست پر به تهران برگرديم.

pnnc• شرايط نامشخص وضعيت على كريمى و غيبت دو مهره ديگر مثل محسن خليلى و كريم باقرى به نوعى باعث نگرانى در مورد شرايط تيم در همدان شده، فكر نمى كنيد اين مسأله در عملكرد تيم تأثير منفى بگذارد؟
به هرحال اين ۳ نفر جزو بهترين هاى تيم ما به حساب مى آيند و حضورشان در همدان براى پرسپوليس فوق العاده ارزشمند بود اما در اين شرايط راهى براى ما نمانده و مجبور هستيم با اين شرايط تيم را به ميدان بفرستيم. البته نفرات ديگر و بازيكنان ذخيره ما مى توانند با عملكرد خوب خود كارى كنند كه تيم از اين حيث با مشكل خاصى روبرو نشود.

pnnc • صحبت از بازيكنان ذخيره و نفرات جايگزين به ميان آمد. در اين مورد شك و شبهات زيادى وجود دارد و به نوعى از تعدادى از اين نفرات مثل منصورى، آتسو و … كمتر استفاده مى شود در صورتى كه اين نفرات فصل هاى قبل جزو بهترين هاى فوتبال ايران بودند؟
در اين مسأله شكى وجود ندارد اما به هر حال در بحث مربيگرى، مسأله سليقه كادرفنى نيز مطرح است. در پرسپوليس به همه بازيكنان فرصت داده شد و انتخاب نفرات اصلى بر عهده كادرفنى مى باشد. نگاه ويژه همه اعضاى كادرفنى به تمرينات، يك نگاه ويژه است و هر كس در تمرينات بهتر و آماده تر باشد به طور قطع مى تواند به تركيب اصلى اضافه شود.

pnnc • پرسپوليس علاوه بر جام حذفى، در جبهه ديگرى به نام ليگ قهرمانان آسيا مى جنگد. جبهه اى كه پرسپوليس در آن به يكى از اهدافش رسيد. برنامه بعدى چيست؟
هدف اصلى ما صعود از گروه خودمان بود. البته تمام تلاش ما روى اين مسأله است كه به عنوان تيم اول صعود كنيم تا علاوه بر اينكه بتوانيم حقانيت خود را در آسيا به اثبات برسانيم براى مرحله دوم بتوانيم از امتياز بازى در تهران استفاده كنيم. با اين تفاسير ما در بازى مقابل الشباب با تمام قوا در ميدان حاضر مى شويم تا با استفاده از امتياز ميزبانى مان و حضور پرشور هواداران بتوانيم با اقتدار به مرحله بعد صعود كنيم.

pnnc • به عنوان آخرين سؤال، در مورد دريافت حق و حقوقتان كه مشكلى وجود ندارد؟
مشكل كه نه اما من تنها عضو پرسپوليس هستم كه فقط چيزى حدود ۳۵ درصد از مبلغ قرار دادم را دريافت كرده ام. البته از سوى باشگاه قول و قرارهايى به من داده شده تا مابقى مطالباتم را دريافت كنم. فقط اميدوارم از اخلاق من سوء استفاده نشود. در هر حال فعلاً تمام تمركزم را روى آينده حساس پرسپوليس معطوف كرده ام و باز هم منتظر هستم تا در آينده اين مسأله نيز حل و فصل شود.

pnnc • افشين پيروانى چه زمانى به مجموعه پرسپوليس اضافه مى شود؟
افشين از شخصيت هاى برجسته فوتبال ماست كه در دوران بازيگرى نيز شخصيت بزرگى بود و برخوردهاى منصفانه اى داشت. افشين الان به خاطر پرسپوليس سكوت كرده تا تيم وارد حاشيه نشود. شايد اگر يكى ديگر بود، كنترلش را از دست مى داد و مصاحبه مى كرد و جو تيم را به هم مى ريخت. من خودم با آقاى وينگادا درباره ايشان حرف زدم و آقاى وينگادا گفت كه مشكل با پيروانى ندارد. فقط اميدوارم شرايط طورى پيش برود كه افشين زياد بيرون از مجموعه نماند

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)