پرسپولیس نیوز : وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وقایع پیش آمده در بازی فینال جام حذفی فوتبال کشور تاکید کرد که با خاطیان این حادثه ناگوار قاطعانه برخورد خواهد شد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان به حوادث ناگوار بازی پایانی جام حذفی فوتبال و هفته های پایانی لیگ برتر اشاره کرد و اظهار داشت: ما شاهد بروز حوادث و وقایع ناگواری بودیم که موجب رنجش خاطر تماشاگران واقعی فوتبال و مردم عزیز کشورمان، جامعه ورزش و ورزش دوستان شده که جا دارد ابتدا از همه مردم قهرمان ایران، خصوصا تماشاگران واقعی فوتبال در سراسر کشور و در استان‌های مختلف از جمله اصفهان، تبریز، خوزستان، تهران، مازندران و همه کسانی که در وقایع مسابقات در هفته های اخیر، رنجیده خاطر شدند و فحاشی ها و هتاکی ها ازرده خاطرشان کرد؛ عذرخواهی کنم. انشالله با تدابیری که اتخاذ خواهیم کرد و با هماهنگی همه دستگاه های دست اندرکار خصوصا دستگاه های مسئول برقراری نظم و امنیت،نیروی انتظامی و سایر عوامل اجرایی،به امید خدا در آینده و در لیگ جدید شاهد بروز این حوادث تاسف بار نباشیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته برای مسابقه دیشب با وجودی که تمام تلاش ها شده بود و بین تمامی عوامل برای برگزاری مسابقه تقسیم کار و مسئولیت صورت گرفته بود با برخی از کم کاریها و اهمال کاریهایی که بوجود آمد مشکلاتی رخ داد که همه تلاش کردیم تا مسابقه فینال هر چند با تاخیر برگزار شود.

سلطانی فر از اعزام یک هیات کامل در صبح امروز متشکل از مسئولین وزارت ورزش و جوانان و مسئولین فدراسیون فوتبال و روسای کمیته های اخلاق و انضباطی به استان خوزستان و برگزاری جلسات با همه عوامل و دست اندرکاران به منظور بررسی علت بوجود آمدن حواشی دیدار فینال جام حذفی خبر داد و تصریح کرد: انشالله گزارش این هیات را تهیه خواهیم کرد و از طریق مراجع قانونی ذیربط در بخش های مختلف با خاطیان این حادثه ناگوار و مشکلی که بوجود آمده قاطعانه برخورد می کنیم. امیدوار هستیم با این برخوردها بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در آینده شاهد بروز این حوادث و وقایع در مسابقات فوتبال نباشیم.

وی با بیان اینکه شایسته است همه مسئولیت های مرتبط با خودشان و وظایف قانونی که بر عهده دارند را بپذیرند، افزود: ما نیاز به هم افزایی و همگرایی یک مجموعه کامل داریم. نهادهایی که متولی امور فرهنگی مثل رسانه ملی و بقیه رسانه ها و همچنین نهادهایی که مسئولیت امور فرهنگی مردم را برعهده دارند باید در این رابطه فعال باشند و رسانه‌ها هم باید کمک کنند. عوامل امنیتی و انتظامی نیز باید با قوت و قدرت بیشتری در صحنه حضور یابند. در این بین مطمئنا در اجرا هم مسئولین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم باید با جدیت بیشتر و انشالله با هماهنگی مناسب و هم افزایی خوب شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که کمتر این اتفاقات را شاهد باشیم و بتوانیم شرایطی را بوجود آورده که تماشاگران و دوستداران فوتبال از تماشای مسابقات لذت ببرند تا انشالله بتوانیم شور و شادی و شعف را در مسابقات ورزشی برای مردم به ارمغان آوریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)