وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی ایران با حمایت مردم، عظم و اراده‌ای ویژه را به کار بستند و تلاش کردند تا از حیثیت فوتبال کشور دفاع کنند.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه با رادیو ورزش اظهار داشت: بیستمین سالگرد تاسیس رادیو ورزش را به مردم، جامعه ورزشی و اصحاب رسانه تبریک و تهنیت می‌گویم. امیدوارم روز به روز کیفیت برنامه‌های این شبکه افزایش یافته و مسائل کارشناسی و مباحثی که مطرح می شود از عمق بیشتری برخوردار شود و در ایجاد شور و شعف و نشاط برای مردم نیز تاثیرات مثبت بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: موفقیت بزرگ تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های جام جهانی روسیه را به مردم ایران تبریک می‌گویم. این دوره ما در گروه بسیار دشواری متشکل از قهرمانان قاره‌های مختلف و تورنمنت‌های مختلف قرار داشتیم.

سلطانی‌فر افزود: زمانی که این قرعه دشوار نصیب ما شد بسیاری بر این باور بودند که حضور ما در جام جهانی روسیه به منزله زنگ تفریحی برای تیم‌های بزرگ جهان خواهد بود. تیم ملی ایران با حمایت مردم، عظم و اراده‌ای ویژه را به کار بستند و تلاش کردند تا از حیثیت فوتبال کشور دفاع کنند. با عنایت خدا، مسئولان ورزش کشور و فدراسیون فوتبال با همراهی مردم، حمایت‌های لازم و هماهنگی‌های لازم و تدارکات مورد نیاز را فراهم کردند تا ما بتوانیم تاریخی ترین نتایج فوتبال کشور در ۵ دوره حضور در جام جهانی را کسب کنیم و موجب عزت و افتخار برای همه ایرانیان شویم.

وی تصریح کرد: ملی پوشان کشورمان در جام جهانی فوتبال کاری کردند که همه دنیا در مقابل آنها سر تعظیم فرود بیاورند و برای جوانان ایرانی ارزش ویژه‌ای قائل شوند. در این دوره در رنکینگ فیفا پرتغال چهارم، اسپانیا هشتم و ما سی و هفتم بودیم و از لحاظ ارزش قیمتی بازیکنان نیز بازیکنان پرتقال و اسپانیا ١۵ تا ٢۵ برابر بازیکنان ما ارزش قیمتی داشتند. در این شرایط نابرابر ما با عزم و اراده خاص و وحدت و هماهنگی و تلاش ویژه توانستیم تدارک خوبی را فراهم آوریم و با تلاش کادر مربیگری و همت و از خود گذشتگی تک تک بازیکنانمان، نتایجی تاریخی به دست آمد.

وزیر ورزش گفت: امروز کشور ما در رده بندی تیم‌های مختلف حاضر در جام جهانی که اعلام شد، در میان ٣٢ تیم رتبه ١٨ را کسب کرد. ١۶ تیم به مرحله بعدی صعود کردند و ما تنها دو پله با صعود فاصله داشتیم. ما چهار امتیاز کسب کردیم در حالی که امروز آرژانتین و ژاپن ۴ امتیازی به مرحله بعدی صعود کردند و تیم‌های بزرگی نظیر آلمان حذف شدند.

وی درخصوص بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی تصریح کرد: یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال در آن حاضر می‌شویم، بازی های آسیایی است.ما ستاد عالی برنامه ریزی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ بیش را از یک سال قبل تشکیل داده‌ایم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: این ستاد با دقت ویژه‌ای عملکرد تک تک فدراسیون‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. نتایجی که در گذشته کسب کرده‌اند، عملکرد آنها در بازی‌های آسیایی پیشین، آمادگی آنها برای حضور در این دوره از جمله مواری است که در بررسی‌های ما مورد ارزیابی قرار گرفت تا بتوانیم مجموعه بزرگی از ورزشکاران و مربیان مختلف در رشته‌های مختلف را انتخاب کردیم تا شرکت موثر و آبرومندی در این بازی‌ها داشته باشیم.

وی افزود:در بازی‌های آسیایی همواره سه کشور ژاپن ،چین و کره جنوبی سه رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند و برای رتبه‌های چهارم تا ششم، میان سایر قدرت‌های آسیایی از جمله ایران، قزاقستان، ازبکستان، تایلند و هند رقابتی سنگین شکل می‌گیرد. در این دوره که اندونزی میزبان بازی‌هاست، با افزودن ورزش‌هایی که در آن موفق‌تر است به مجموع بازی‌ها به جمع رقبای ما اضافه شده است.

وزیر ورزش تاکید کرد: با وحدت و هماهنگی و همدلی و با به صحنه کشاندن قهرمانان و ورزشکاران کشورمان همانگونه که در جام جهانی روسیه از حیثیت فوتبال کشور دفاع کردیم، از موقعیت ورزش کشورمان در آسیا دفاع می کنیم. حضور مقتدرانه اعضای تیم ملی فوتبال به قدری موثر و تلاش آنها چشمگیر بود که برای نخستین بار مقام معظم رهبری حتی در باخت تیم ملی نیز پیام تشکر صادر و از تلاش فرزندان خود قدر دانی کردند.همانطور که در سه مسابقه قبلی تیم ملی فوتبال، مردم از تلاش و کوشش بازیکنان شاد شدند امیدواریم از این روز های خوش باز هم در آینده داشته باشیم و پرچم کشورمان بارها به اهتزاز درآید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)