پرسپولیس نیوز: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شکست برابر عراق و بحرین غرور ملی را خدشه‌دار کرد، گفت: هنوز فرصت صدرنشینی در گروه و صعود به مرحله بعدی را داریم.

«مسعود سلطانی‌فر» امروز (چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نظر شورای تامین استان‌ها بر لغو چند مسابقه لیگ برتر فوتبال به خاطر مسائل امنیتی بود و ما هم نیز طبق نظر استانداران عمل کردیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه گفت وگو با خبرنگاران به کشاکش فدراسیون فوتبال با صدا و سیما در مساله حق پخش اشاره کرد و گفت: رسانه ملی باید به قانون برنامه ششم توسعه در اجرای پرداخت حق پخش تمکین کند. ۲ سال است با این سازمان برای حل شدن این مشکل مذاکره می‌کنیم اما اراده جدی برای حل آن وجود ندارد. لذا برای حل این مشکل با رییس مجلس شورای اسلامی و معاون اول رییس جمهوری مکاتباتی داشتیم تا راهکار دیگری برای این کار پیدا شود. حق پخش عمده منابع درآمد یک باشگاه ورزشی در دنیا است اما صدا و سیما برای پرداخت آن برنامه‌ای ندارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نتایج تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: شکست‌های تلخی برابر بحرین و عراق داشتیم که غرور ملی را خدشه‌دار کرد و این ۲ نتیجه برای فوتبال و ورزش ایران ناگوار بود. بسیاری از کارشناسان باور دارند چینش‌های این مسابقه و عدم استفاده از ظرفیت‌های تیم باعث شد این بازی را از دست دهیم. هنوز هیچ چیزی تمام نشده و ما فرصت اول شدن در گروه داریم. وزارت ورزش و فدراسیون با این دیدگاه برنامه ریزی خواهند کرد تا در جایگاه نخست قرار بگیریم.

وی در زمینه بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال گفت: با چند کشور برای دیدار تدارکاتی صحبت کردیم و به توافقاتی نیز رسیدیم اما به دلیل مشکلات آنها امکان برگزاری مسابقه نبود. یکی از این کشورها لیبریا بود.

سلطانی‌فر با اشاره به مشکلات پرداخت دستمزد ویلموتس گفت: حقوق این مربی پرداخت شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و سه ماه آینده نیز پرداخت شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)