پرسپولیس نیوز: وزیر ورزش و جوانان در گفت‌و‌گویی مفصل به اتفاقات پیرامون ورزش کشور پرداخت.

مسعود سلطانی‌فر در گفت وگو با برنامه ورزش و مردم در خصوص اینکه اگر به عقب بر گردد مدیریت وزارت را قبول می‌کرد یا نه گفت: من خودم را سرباز این مملکت می‌دانم، وقتی آقای گودرزی از وزارت رفت من این پیشنهاد را قبول کردم، البته پیش از این تجربه حضور در ورزش را داشتم.

وی افزود: من با ورزش آشنایی دارم و مهمترین سرگرمی دوران زندگی‌ام ورزش بوده است. من از جام جهانی ۱۹۷۰ همه چیز را به یاد دارم. دقیقا یادم است برزیل و ایتالیا با هم در فینال بازی داشتند که برزیل با پله ایتالیا را شکست داد.

*هیچوقت دنبال مهندسی کردن انتخابات نبوده‌ایم

وی در خصوص اینکه تا چه حد در عملکرد فدراسیون ها نظارت دارد گفت: ما مجامعی در فدراسیون‌ها داریم، رویکرد و روند کاری ما هم این است که استقلال فدراسیون‌ها حفظ شود. ممکن است بعضا افرادی انتخاب شوند که مورد پسند وزارت ورزش نبوده اما رای مجمع محترم است. ما هیچوقت به دنبال مهندسی کردن انتخابات نبودیم یا مثلا تاثیرگذاری داشته باشیم. در وزارت ورزش صلاحیت این افراد بررسی می‌شود و صلاحیت سیاسی و امنیتی آنها هم توسط مراجع ذیصلاح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

* از وزیر اطلاعات سوال کنید معیارهای بررسی افراد چیست؟

وزیر ورزش و جوان در خصوص انتخابات فدراسیون کشتی و اینکه معیارهای وزارت اطلاعات برای بررسی افراد چیست گفت: برخلاف اظهارات برخی رسانه‌ها همان مراجه ذیصلاح در فاصله ۲ روز به انتخابات بر اساس مدارکی که داشتند و با توجه به اینکه  خود آن فرد هم مدارکی را ارائه داده بود صلاحیت او را تائید کردند.در مورد سوال دوم شما هم بگویم پیشنهاد می‌کنم  شما یک روز وزیر اطلاعات را دعوت کنید و خودتان بپرسید که معیارهای آنها برای بررسی افراد چیست.

*حضور ناظمی و بقیه افراد در انتخابات با تشخیص خودشان بوده است!

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه چرا بعضا افرادی مثل مازیرا ناظمی در انتخابات شرکت می‌کنند و مثلا حضور آقای داورزنی در انتخابات والیبال صحت دارد یا خیر گفت: این موضوعات حتما برداشت شخصی خودشان بوده است! آقای ناظمی و بقیه دوستان هم اگر در انتخاباتی شرکت کرده اند تشخیص خودشان بوده است.

* اختیارات ما اجازه می‌دهد که سرپرست تعیین کنیم

وی در خصوص حضور سرپرست‌های به جای روسا در فدراسیون‌ها گفت: در بعضی مواقع ما یک رویداد بین المللی مهم داریم که بهتر است در این شرایط فدراسیون‌ها را با موقعیت تثبیت شده داشته باشیم و آن مسابقات را پشت سر گذاشته و سپس انتخابات آن فدراسیون را برگزار کنیم ضمن آنکه اختیارات ما این اجازه را می‌دهد که سرپرست تعیین کنیم.

*تا ۲-۳ هفته دیگر انتخابات فدراسیون والیبال را برگزار می‌کنیم

سلطانی‌فر در خصوص اینکه بعضا زمزمه‌هایی در خصوص داورزنی شنیده می‌شود گفت: من کاری به زمزمه‌ها ندارم، یکسری گمانه‌زنی ها هست که رسانه ها انجام می‌دهند. داورزنی سال‌ها در ورزش کشور زحمت کشیده و تاثیر خوبی در والیبال داشت و از مدیران موفق ورزش محسوب می‌شود. شاید چون انتخابات طولانی شده این صحبت‌ها مطرح می شود. ما در آینده ای نزدیک انتخابات را برگزار می‌کنیم و حداکثر تا ۲-۳ هفته دیگر ثبت نام انجام می‌شود.

*هدف ما در المپیک سربلندی نام ایران است

وی در خصوص برنامه‌های وزارت پیرامون المپیک ۲۰۲۰ گفت: ما در المپیک های مختلفی شرکت کردیم،  در مجموع ۱۶ دوره در المپیک حضور داشتیم، قبل از انقلاب و ۸ دوره بعد از انقلاب این اتفاق افتاده است. در المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر ۴ رشته امید داریم در کاراته هم بچه ها روی سکو بروند و مدال بگیرند. در شمشیربازی و جودو هم این امید را داریم. در تیراندازی کسب سهمیه خوبی داشتیم اما مشخص نیست روی سکو برویم یا نه. در قایقرانی هم سهمیه می‌گیریم و برخی از ورزشکاران ما رکوردهای خوبی دارند اما با سکو فاصله داریم و در کنارش والیبال را هم داریم. در مجموع در کنار هم هستیم تا باعث سربلندی نام ایران و شادی و شعف مردم عزیز شویم.

*استقلال و پرسپولیس همیشه هفتشان گروی هشتشان بوده!

وی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: قرار بود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود اما چون خریداران آنها از نظر اهلیت مشکل داشتند این مسئله در سال ۹۴ منتفی شد. در سال ۹۵ که من آمدم دو باشگاه از نظر مالی و مالیاتی وضعیت خوبی نداشتند. حسابرسی‌ها انجام نشده بود و در چند سال گذشته پرونده‌های محاکم داخلی و خارجی زیادی وجود داشت. کار سنگینی را در خصوص ساماندهی دو باشگاه برعهده داشتیم. در سال اول بحث دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. به شدت گرفتار این کار بودیم، چند ماه درگیر بودیم. سه ماه هر شب جلسه داشتیم. با مدیران مربوطه، مدیران فدراسیون و مدیران خودمان و در کنار آن تامین منابع مالی دو باشگاه را برعهده داشتیم. درنهایت موفق شدیم مجوز حرفه‌ای را دریافت کنیم. بخش قابل توجهی از بدهی‌ها را به صورت پیش‌دریافت از اسپانسر پرداخت کردیم. در خصوص مسائل مالیاتی بنده ۲۳ بهمن ۹۵ با مسئولان مالیاتی جلسه گذاشتم و به آنها گفتم درآمد این دو باشگاه بیشتر از هزینه‌های آنها نیست. این مالیات‌ها از کجا آمده؟‌تا جایی که ما می‌دانیم این دو باشگاه همیشه هفت‌شان گرو هشتشان بوده است! آنها درآمدی نداشتند. مسئولان مالیاتی گفتند ما حرف شما را قبول داریم اما ۱۰ سال است کسی اظهارنامه مالیاتی را پر نکرده و حساب و کتابی به ما نداده است، بنابراین باید علی‌الراس کنیم و دو باشگاه را بدهکار کنیم.

*برای بار بیستم می‌گویم دولت و من مصمم به واگذاری تا پایان سال هستیم

وی تاکید کرد:ما در اینجا بین حقیقت و واقعیت ماندیم. حقیقت یعنی قوانینی که برای مالیات وجود داشت و واقعیت یعنی وضعیت دو باشگاه بود. دوستان مسئول مالیاتی با حسن‌نیت کامل و درک شرایط قبول کردند وضعیت خاصی برای شفا‌ف‌سازی ارائه کنیم. وضعیت مالی را با حسابرسی مشخص کنیم. سال گذشته بعضی از مسئولان کشور را با توجه به دیدگاهی که داشتند توجیه کردیم و بحث واگذاری پیشنهاد شد. این پیشنهاد را به دولت بردیم و هیات دولت موافقت کرد. قرارمان با سازمان خصوصی‌سازی بر این شد که به این شکل واگذاری ممکن است تاخیر به وجود بیاید. رویکرد ما و دولت این است که هرچه سریع‌تر این دو باشگاه را واگذار کنیم. اگر امروز بتوانیم این کار را انجام دهیم بهتر از فرداست. بنده خیلی امیدوار هستم که واگذاری تا پایان سال ۹۸ انجام شود.  برای بار بیستم است که می‌گویم دولت و بنده مصمم هستیم که این کار را انجام بدهیم.

وزیر ورزش در خصوص رابطه وزارت با فدراسیون فوتبال گفت: رابطه ما با همه فدراسیون‌ها خوب است.

*وزارت و فدراسیون فوتبال در بالاترین سطح تعامل هستند

سلطانی‌فر در خصوص رابطه‌اش با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و اینکه به نظر می‌رسد اختلافاتی بین آنها وجود دارد، گفت: چرا رسانه‌ها تلاش می‌کنند اگر اختلافی هست آن را بزرگ کنند و اگر مشکلی هم نیست آن را به وجود بیاورند. ما با هیچ‌کدام از مدیران فدراسیون‌ها مشکلی نداریم. وزارت ورزش و فدراسیون اکنون در بالاترین سطح تعامل قرار دارند. ما در بحث بازنشستگی تلاش کردیم که این مسئله به بهترین شکل حل شود. همه بازنشسته‌ها کنار رفتند. جناب تاج هم بازنشسته بودند،‌اما چون جانباز بود از طرف وزارت صنعت و معدن اعاده به خدمت شد. اکنون او دیگر بازنشسته نیست و به عنوان شاغل خدمت می‌کند و کسی هم نمی‌تواند ایرادی بگیرد.

*نوشته‌های برخی رسانه‌ها خود تعلیقی داخلی است!

به گزارش فارس، سلطانی‌فر در ادامه این گفت وگو در خصوص اینکه وی با فدراسیون برای تعویق لیگ هم نظر بوده است گفت:من به این شکل در مورد تعویق نگفته‌ام که موافق هستم. من اعلام کردم صد در صد با استاندارد سازی موافق هستم. ما نمی‌توانیم بگوییم لیگمان حرفه‌ای است اما ساختاری آماتور داشته باشیم. یک سری رسانه‌ها هم مرتب تا یک چیزی می‌شود می‌گویند که ما تعلیق می‌شویم در حالی که این خود تعلیقی داخلی است! ما یک سری ملاحظات در کشورمان داریم که البته همین ملاحظات برای همه و به خصوص مجامع بین المللی محترم است.

*رسانه‌های ورزشی جنجال آفرین و تندرو هستند!

وی در خصوص اینکهخ چقدر در فضای مجازی حضور دارد و رسانه‌ها را چگونه پیگیری می کند گفت: رسانه‌های ورزشی ما در جنجال آفرینی و ایجاد استرس خیلی تند می‌روند و من ناراحت هستم که برخی رسانه‌ها فقط اخبار کذب منتشر می‌کنند. موفقیت‌های ورزشی باعث می‌شود که مردم شاد باشند ولی من از رسانه‌ها می‌خواهم که به مردم در این شرایط تحریم‌ها استرس ندهند چون بازتاب موفقیت‌های ورزش می‌تواند خیلی به شور و نشاط در جامعه کمک کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)