پرسپولیس نیوز: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس برای اینکه بتواند صدرنشینی خود را تثبیت کند، نیاز مبرم به برد برابر سایپا داشت.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران شب گذشته توانست در دیداری حساس و دیدنی سایپا را با نتیجه سه بر دو شکست بدهد تا ۵۴ امتیازی شود و فاصله خود را با سایر مدعیان افزایش بدهد.

در همین خصوص گفتگویی را با بهروز سلطانی انجام دادیم که متن آن را در زیر می خوانید.

پرسپولیس موفق شد در دیداری حساس و نزدیک تیم سایپا را شکست بدهد. این بازی را چگونه دیدید؟

پرسپولیس برای اینکه بتواند صدرنشینی خود را تثبیت کند، نیاز مبرم به برد داشت و خوشبختانه توانست هر سه امتیاز را بدست آورد. سایپا در همان دقایق ابتدایی به گل رسید و همین عاملی شد تا کار پرسپولیس کمی سخت تر شود. بعد از گل سایپا، بازیکنان پرسپولیس صاحب توپ و میدان شدند و توانستند قدرت خود را به حریف دیکته کنند. بازی روان، با طراوات و سرشار از فرصت از سوی پرسپولیس باعث شده تا همه از تماشای مسابقات این تیم پرهوادار لذت ببرند. هر سه گل پرسپولیس بسیار زیبا بود و مشخص است که بازیکنان در تمرینات به خوبی کارهای تاکتیکی و نحوه به ثمر رساندن گل ها را انجام می دهند و این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

پرسپولیس در این رقابت علاوه بر سه گلی که به ثمر رساند، دو گل هم دریافت کرد. به نظر شما عملکرد خط دفاعی تیم چطور بود؟

پرسپولیس در سال‌های اخیر نشان داده در ساختار دفاعی بسیار بهتر شده و این ۲گلی هم که دریافت کرد سبب نمی شود تا خدشه ای به آن وارد شود. روی گل اول سایپا بازیکنان پرسپولیس باید بهتر یارگیری می کردند و تعللی که صورت گرفت باعث شد تا سایپا به گل برسد. روی گل دوم هم اشتباه نادری باعث شد تا توپ را از دست بدهد و فضای پشت او خالی شود تا رضا اسدی بتواند از خلا به وجود آمده استفاده کند و گل بزند. در فوتبال تا اشتباهی صورت نگیرد، گلی هم رد و بدل نمی شود و پرسپولیسی ها نباید درخصوص ساختار دفاعی تیم خود نگران باشند چون سابقه نشان داده اعضای کادر فنی این مشکلات ریز را هم با انجام تمرینات بیشتر برای بازیکنان برطرف می کنند.

درخصوص خریدهای پرسپولیس چه نظری دارید و به نظر شما بازیکنان تازه‌وارد توانسته‌اند در ترکیب تیم جا بیفتند؟

نفراتی نظیر شیری، نادری، رفیعی، ترابی و بودیمیر توانایی های زیادی دارند و هرچقدر که زمان می گذرد و تعداد بازی های آنها در کنار هم بیشتر می شود، پرسپولیس قدرت بیشتری پیدا می کند. با این حال مطمئن هستم روزهای بسیار بهتری در انتظار پرسپولیس و هواداران است و اتحاد و همبستگی قرمزپوشان باعث می شود تا بهترین روزها برای این تیم مردمی و پرطرفدار رقم بخورد.

عملکرد ماریو بودیمیر را در این هفته‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم بودیمیر بازیکن بسیار خوبی است و اینکه درخصوص گل نزدن به او انتقاد می شود نمی تواند توانایی هایش را زیر سوال ببرد. ماریو باتوجه به قدبلندی که دارد تسلط خیلی خوبی روی زمین و بازی با پاهای خود دارد و در چندین صحنه توانست حملات قرمزها را پایه ریزی کند. قدرت بدنی بالا و در خدمت تیم بودن از نکات برجسته بازی های بودیمیر است و این بازیکن می تواند در هفته های آتی هم بهتر شود.

یعنی با رفتن گادوین منشا و آمدن بودیمیر به پرسپولیس، قرمزها سود بردند؟

صددرصد. پرسپولیس از این بابت نه تنها متضرر نشد بلکه با آمدن بودیمیر مشخص شد این تیم در فاز تهاجمی با برنامه تر و قوی تر شده است و هواداران نباید از این بابت نگران باشند چراکه سود برده اند.

بازی بعدی پرسپولیس با ذوب‌آهن را چطور می‌بینید؟

با شناختی که از تیم پرسپولیس و بازیکنان دارم، فکر نمی کنم ذوب آهن حریف چندان سختی برای قرمزها باشد اما این دلیل نمی شود که تیم علیرضا منصوریان را دست کم بگیرند. پرسپولیس با کسب برد در اصفهان یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک تر می شود و اگر در جدال با سپاهان اصفهان و تراکتورسازی هم سربلند بیرون بیاید، این مهم اتفاق می افتد و قرمزها برای سومین سال متوالی جام لیگ برتر را بالای سر خواهند برد.

در محافل مختلف شنیده می‌شود که برخی از پیشکسوتان از موفقیت‌های سال‌های اخیر تیم پرسپولیس با برانکو استقبال چندانی نمی‌کنند و به نوعی نگران این هستند تا جایگاه این مربی محکم‌تر از قبل شود. شما این موضوع را تایید می‌کنید؟

برانکو در سال های اخیر برای پرسپولیس زحمت زیادی کشیده و توانسته افتخارات زیادی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد. تا جایی که بنده با اکثر پیشکسوتان پرسپولیس ارتباط دارم، باید بگویم چنین دیدگاهی میان قدیمی های پرسپولیس وجود ندارد چرا که موفقیت پرسپولیس باعث سربلندی همه می شود و چه چیزی بهتر از این موضوع. شاید اختلاف نظری وجود داشته باشد در هر تیم و باشگاهی اما اینکه کسی از موفقیت پرسپولیس ناراحت شود را تایید نمی کنم.

از طرفی هواداران علاقه زیادی دارند تا برانکو چند سال دیگر هم در پرسپولیس بماند. آیا این اتفاق شدنی است؟

قطعا رسیدن به قهرمانی کار ساده ای نیست و مستلزم این است که برنامه و ابزار آن وجود داشته باشد. برانکو به نحو مطلوبی توانسته این شرایط را در پرسپولیس ایجاد کند و تیم را به جایگاه واقعی خود برساند. امیدوارم برانکو در پرسپولیس بماند و مسئولان باشگاه باید مراقب پیشنهادهای احتمالی که به دست او از کشورهای متمول عربی می رسد باشند تا سرمربی محبوب قرمزها در پرسپولیس بماند و به کارش ادامه بدهد.

پرسپولیس برای موفقیت در آسیا چقدر شانس دارد؟

پرسپولیس فصل گذشته واقعا شاهکار کرد و توانست با دست بسته تیم های متمول عربی را کنار بگذارد و به فینال لیگ قهرمانان برسد و در نوع خودش کار بسیار بزرگی بود که برانکو انجام داد. اگر بخواهیم واقع بینانه مسائل را ارزیابی کنیم باید بگویم هزینه های هنگفتی که سایر کشورها برای قهرمانی در این تورنمنت انجام می دهند شرایط را برای نمایندگان ما بسیار دشوار می کند. بازیکنان ایرانی همیشه با همت و غیرت خود توانسته اند کمبودها را جبران کنند اما برای فتح لیگ قهرمانان باید مجهزتر از همیشه بود.

از امسال تیم‌های سوم لیگ قهرمانان به مسابقات ای اف سی کاپ می‌روند. به نظرتان حضور در این مسابقات و قهرمانی احتمالی در آن تورنمنت می‌تواند اتفاق خوبی برای فوتبال ایران باشد؟

با توجه به شرایطی که حاکم است، حضور در این تورنمنت هم می تواند ارزشمند باشد و اگر تیمی از ایران بتواند قهرمان شود در نوع خودش قابل تقدیر است و نباید از کنار آن به سادگی عبور کنیم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)