پرسپولیس نیوز: کارشناس داوری فوتبال ایران اعتقاد دارد که داور ازبکستانی دیدار ایران و عراق باید یک پنالتی به سود ایران می‌گرفت.

حیدر سلیمانی درباره اتفاقات داوری دیدار تیم ملی ایران و عراق در سومین بازی گروه D جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: روشن ایرماتوف کاملا از حساسیت این بازی اطلاع داشت و این حساسیت بر روی قضاوت او هم تاثیر گذار بود و دو اشتباه موثرش از جمله نکات منفی این دیدار بود.

وی افزود: دقیقه ۲۱، خطا روی امید ابراهیمی پشت محوطه جریمه عراق به درستی اعلام شد و اعتراض دسته جمعی بازیکنان عراق صرفا برای تحت تأثیر قرار دادن داور در ادامه بازی بود. دقیقه ۲۶، خطایی روی امید ابراهیمی در محوطه جریمه عراق رخ نداد و برخورد طبیعی محسوب می‌شد. دقیقه ۳۴، اخطار به بازیکن شماره ۱۴ عراق صحیح بود. دقیقه ۳۸، سامان قدوس با خطای شدید روی بازیکن عراق مستحق اخراج بود که داور به کارت زرد اکتفا کرد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: دقیقه ۴۵، برخورد توپ به دست شماره ۷ عراق درون محوطه جریمه پنالتی نبود و بعد از برخورد توپ به پای مدافع، در ادامه به دستش خورد و فاصله توپ با دست خیلی کم بود. دقیقه ۴۹، پنالتی برای ایران گرفته نشد و مدافع عراق به طور عمدی دست خودش را در مسیر توپ روزبه چشمی قرار داد و کنترل کرد، اما ایرماتوف اعتقادی به خطا نداشت.

سلیمانی در پایان گفت: اخطارهایی هم که ایرماتوف در نیمه دوم به بازیکنان دو تیم داد صحیح بود و در کل عملکرد داور ازبکستانی به جهت دو اشتباه تاثیر گذار مطلوب نبود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)