پرسپولیس نیوز: کارشناس داوری معتقد است گل نخست آبی‌پوشان در دیدار با صنعت نفت در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

دیدار استقلال صنعت نفت در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران در حالی با نتیجه‌ ۲ بر یک به اتمام رسید که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند گل نخست استقلال که توسط پژمان منتظری به ثمر رسید، نادرست است.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری دیروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با ایسنا، معتقد بود خطایی روی بازیکن صنعت نفت صورت نگرفته است اما امروز و پس از بررسی مجدد فیلم بازی و بازبینی صحنه گل نخست استقلال، به ایسنا گفت: گل پژمان منتظری در حالت آفساید به ثمر رسیده بود و توپ در حالی به این بازیکن رسید منتظری بین مدافع و دروازه‌بان حریف قرار داشت.

او ادامه داد: علیرضا فغانی داور دیدار صنعت نفت و استقلال با ارتباط کلامی به موقع با بازیکنان دو تیم توانست مهارت ارتباطی سطح بالای داوری را به نمایش بگذارد و با دوندگی بسیار بالا که با استارت‌های زیادی هم همراه بود از شرایط فیزیکی بسیار بالایی هم برخوردار بود. صلاحیت این داور تهرانی برای تمام بازیکنان و عوامل فنی و حتی تماشاگران جای تردید باقی نگذاشت و اطاعت‌پذیزی بازیکنان نشان از مدیریت و رهبری وی در میدان را داشت و توانست قضاوت بسیار عالی را به نمایش گذارد.

سلیمانی درباره صحنه‌های حساس این دیدار توضیح داد: دقیقه پنج، پرتاپ اشیا از سوی تماشاگران کار ناشایستی بود و در بازی‌های بین المللی با جریمه همراه است. دقیقه هشت، گل استقلال در شرایطی به ثمر رسید که خطایی روی دروازه‌بان صنعت نفت انجام نشد و مکانی با مدافعان خودش برخورد کرد ولی در ادامه پژمان منتظری در وضعیت آفساید صاحب توپ می‌شود و تبدیل به گل می‌کند. زمانی که مکانی توپ را به بدن بازیکن استقلال می‌کوبد و برگشت داده می‌شود، فقط یک مدافع صنعت روی خط دروازه حضور دارد که کمک داور در محاسباتش اشتباه می‌کند و اعلام آفساید نمی‌کند در صورتی که در هنگام دریافت توپ، مهاجم نباید از مدافع آخر و دروازه‌بان نزدیک‌تر به خط دروازه باشد.

این کارشناس داوری افزود: دقیقه ٢۵ گل صنعت نفت به درستی آفساید اعلام شد و ناشی از تمرکز خوب کمک داور دوم بود. دقیقه ٣٩ اخطار به بازیکن استقلال امید ابراهیمی به درستی انجام گرفت و از موقعیت حمله تیم صنعت جلوگیری کرد. دقیقه ۵۴ دست مدافع استقلال بر روی پشت مهاجم صنعت کرار قرار داشت اما برخورد طبیعی بود و خطایی انجام نشد که اعلام پنالتی شود. دقیقه ۶٨ درگیری بین بازیکنان استقلال و صنعت نفت پس از خطای بازیکن صنعت نفت بوجود آمد و فغانی با سرعت بر سر صحنه خطا حاضر شد و توانست درگیری را مدیریت کند و اخطارهای داده شده هم به درستی انجام گرفت. دقیقه ٧٣ مدافع استقلال توپ را از روی خط دروازه دفع می‌کند که بازیکنان صنعت نفت اعتقاد داشتند توپ از خط دروازه عبور کرده است ولی آن چه از تصاویر به دست آمد زیاد واضح نیست و ظاهرا گل نشده است و باید به نظر کمک داور احترام گذاشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)