پرسپولیس نیوز : سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و بر طبق اعلام مهدی تاج این سهمیه ثابت ماند.

مهدی تاج در نشست خبری‌اش اعلام کرد که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا همان سهمیه ای خواهد بود که سال گذشته اعلام شد.

بر طبق این اظهارات رئیس سازمان لیگ و با توجه به اینکه رتبه باشگاهی ایران با یک رده نزول به رده سوم رسیده اما تعداد سهمیه ایران در آسیا همان 3 تیم و نیم(3+1)خواهد بود.

 

مهدی تاج، رییس سازمان حرفه‌ای فوتبال ایران با اعلام این که کنفدراسیون فوتبال آسیا به لیگ برتر ایران امتیاز 83/159 داده‌، فوتبال ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا 3+1 سهمیه خواهد داشت.

فوتبال ایران امسال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 3.5 سهمیه داشت و به این ترتیب تیم‌های تراکتورسازی (قهرمان جام حذفی)، فولاد و پرسپولیس (قهرمان و نایب قهرمان لیگ) به طور مستقیم و نفت تهران (تیم سوم لیگ ) به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه یافته‌اند.

 

 رییس سازمان لیگ می‌گوید رتبه لیگ باشگاهی ایران به رده سوم لیگ‌های آسیایی سقوط کرده است.

مهدی تاج رییس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال در نشست خبری امروزش درباره سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده گفت: روزنامه‌های مختلفی در دنیا درباره اعتبار لیگ‌ها صحبت می‌کنند اما آنچه برای ما معتبر است نظر AFC و فیفا است و استانداردهای آن‌ها برای ما لازم‌الاجراست. سال گذشته لیگ ژاپن در رتبه اول قرار داشت و ایران رتبه دوم آسیا کسب کرد. اما بر اساس دسته‌بندی جدید AFC امسال لیگ ما به رتبه سوم سقوط کرده است.

وی ادامه داد: لیگ کره جنوبی با بیش 95 امتیاز اول است لیگ عربستان با 87.83 امتیاز دوم است. لیگ ایران با 83.159 امتیاز سوم و لیگ ژاپن که سال قبل اول بود با 78.657 امتیاز به رده چهارم سقوط کرده است. پس از این چهار کشور لیگ‌های ازبکستان، استرالیا، چین، قطر و اردن قرار دارند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)