پرسپولیس نیوز : دیدار پر از حاشیه سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی با برتری میهمان سرخپوش به پایان رسید.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال از ساعت ۲۱ امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان پرسپولیس بود که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی انجامید. سپس دو تیم در وقت‌های اضافه کار خود را دنبال کردند که در نهایت پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. گل این بازی را احمد نوراللهی در دقیقه ۱+۱۲۰ به ثمر رسید. در این دیدار محمد ایرانپوریان در دقیقه ۹۵ و کی‌روش استنلی در دقیقه ۱۰۶ از تیم سپاهان اخراج شدند و سروش رفیعی هم که تعویض شده بود و روی نیمکت حضور داشت در دقیقه ۱۰۶ از داور مسابقه کارت قرمز دریافت کرد.

محمدحسین زاهدی فرد در دقیقه ۱۱۴ یک پنالتی عجیب برای سپاهان اعلام کرد که مهدی کیانی کاپیتان سپاهان توپ را به بیرون زد. پرسپولیس قهرمان ایران در این بازی کاملا برتر بود و علاوه بر دو بار زدن توپ به تیرک دروازه چندین موقعیت تک به تک از دست داد.

ترکیب سپاهان:پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، عزت‌الله پورقاز، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی (۸۴ – رسول نویدکیا)، علی قربانی (۴۶- ولادیمیر کومان) (۷۴ – حامد بحیرایی)، مهرداد محمدی، کی‌روش استنلی و سجاد شهباززاده.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری (۱۱۰ – مهدی شریفی)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی (۷۱ – سیامک نعمتی)، مهدی ترابی (۹۰ – امید عالیشاه)، ماریو بودیمیر (۸۲ – محسن ربیع‌خواه) و علی علیپور.

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

نیمه اول
دقیقه ۸: حمله تند و تیز برای سپاهانی‌ها با تعلل مدافعان پرسپولیس همراه شد که کی‌روش استنلی در آستانه تک به تک شدن با بیرانوند بود، اما تکل لحظه آخر محمد نادری این موقعیت را از مهاجم تیم میزبان گرفت.

دقیقه ۱۳: پاسکاری پرسپولیسی‌ها با پاس در عمق مهدی ترابی برای ماریو بودیمیر به موقعیتی خطرناک تبدیل شد. مدافعان سپاهان توپ ابتدایی را به صورت ناقص دفع کردند و در برگشت سروش رفیعی ضربه‌ای زمینی را به سمت دروازه روانه کرد، در حالی که دفع ناقص توپ توسط پیام نیازمند در حال ورود به دروازه بود، محمد ایرانپوریان موفق شد این توپ خطرناک را به اوت بفرستد.

دقیقه ۲۰: ارسال پورقاز پشت مدافعان پرسپولیس و به تیر دوم، به علی قربانی رسید و ضربه سر او به باز شدن دروازه علیرضا بیرانوند نیز منجر شد، اما این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید و پرچم کمک داور مسابقه به نشانه آفساید بالا رفت.

دقیقه ۲۴: شوت ناگهانی میلاد محمدی از فاصله‌ای دور به سمت دروازه پرسپولیس در آستانه ورود به دروازه بود که واکنش به موقع بیرانوند یک کرنر را برای سپاهان ساخت.

دقیقه ۳۸: مهدی کیانی با خطای هند، از سوی داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۴۰: شجاع خلیل‌زاده به دلیل درگیری با سیاوش یزدانی با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه ۴۵: محمد ایرانپوریان با خطای شدیدی که روی شجاع خلیل‌زاده انجام داد، کارت زرد گرفت. رادوشویچ هم که از روی نیمکت پرسپولیس اعتراض کرد با کارت زرد داور مواجه شد.

نیمه دوم
دقیقه ۴۶: حمله تند و تیز پرسپولیسی‌ها در شروع نیمه دوم موقعیت خطرناکی روی دروازه سپاهان ایجاد کرد که واکنش به موقع مدافعان تیم میزبان مانع به نتیجه رسیدن این حمله شد.

دقیقه ۵۵: توپ ارسالی سعید آقایی از سمت چپ به تیر دوم دروازه پرسپولیس به سیاوش یزدانی رسید که کنترل توپ و سپس ضربه او در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۵۷: ماریو بودیمیر روی یک ضدحمله توپ خوبی را در فضای خالی برای مهدی ترابی ارسال کرد. حرکت عرضی و رو به عقب این بازیکن به بیرون محوطه جریمه او را در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داد. شوت ترابی پس از برخورد به پایین تیر عمودی دروازه نیازمند برگشت داده شد و به بودیمیر رسید که در برگشت ضربه این مهاجم کروات را نیازمند مهار کرد.

دقیقه ۵۸: ضدحمله تند و تیز سپاهانی‌ها این بار می‌توانست برای پرسپولیسی‌ها خطرساز شود، اما در نهایت توپ ارسالی و زمینی روی دروازه را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۶۲: علی علیپور این بار از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ او از بالای دروازه سپاهان راهی اوت شد.

دقیقه ۶۳: پرسپولیسی‌ها که راه رسیدن به دروازه سپاهان را در نیمه نخست بسته دیدند، در نیمه دوم شوتزنی را در دستور کار قرار دادند که این بار شوت احمد نوراللهی به بالای دروازه رفت.

دقیقه ۶۸: حمله پرسپولیسی‌ها این بار به پشت محوطه جریمه به علی علیپور ختم شد که مهدی کیانی با حرکتی خطرناک خطای دو ضرب را پشت محوطه جریمه تقدیم سرخپوشان میهمان کرد.

دقیقه ۶۹: ضربه ایستگاهی دوضرب پرسپولیسی‌ها پشت محوطه جریمه به مهدی شیری رسید که شوت این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: نفوذ سیامک نعمتی از سمت راست و پاس مهدی شیری برای این بازیکن، شوتی سنگین را به سمت دروازه سپاهان ساخته و پرداخته کرد، اما نیازمند مانع از باز شدن دروازه‌اش شد و نعمتی تازه وارد را ناکام گذاشت.

دقیقه ۷۷: ارسال توپ توسط محمد نادری روی دروازه سپاهان، با ضربه سر سیامک نعمتی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۸۹: این بار شوت سنگین علی علیپور به سمت دروازه سپاهان شلیک شد که توپ او با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

وقت اضافه
دقیقه ۹۴: حرکت در عمق علی علیپور، این بازیکن را با پیام نیازمند در موقعیت تک به تک قرار داد، اما ضربه چیپ او پس از برخورد به تیر افقی دروازه توسط مدافعان سپاهان دفع شد.

دقیقه ۹۹: محمد ایرانپوریان در اعتراض به تصمیم داور مسابقه و درگیری لفظی، با کارت زرد دوم جریمه شد و کارت قرمز را مقابل چشمان خود دید تا سپاهان ۱۰ نفره شود.

دقیقه ۱۰۲: زاهدی‌فرد خطای محسن ربیع‌خواه روی کی‌روش استنلی را اعلام کرد که مهاجم برزیلی سپاهان به شدت اعتراض کرد و معتقد بود داور مسابقه باید مدافع پرسپولیس را با کارت زرد جریمه می‌کرد. با این حال زاهدی‌فرد ابتدا به استنلی و سپس به ربیع‌خواه کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۱۰۴: ارسال روی دروازه سپاهان با ضربه سر علی علیپور همراه بود که این توپ هم راهی به دروازه نداشت و راهی اوت شد.

*** در پایان وقت اضافه اول سروش رفیعی که روی نیمکت بود، به حرکات خشن کی‌روش استنلی اعتراض کرد که مهاجم برزیلی سپاهانی‌ها با حمله فیزیکی به سمت هافبک پرسپولیس و ضربه زدن به او، جو ورزشگاه را متشنج کرد. پس از این اتفاق داور مسابقه که از صحنه دور بود، پس از مشورت با کمک‌های خود با کارت قرمز مستقیم استنلی را از زمین اخراج کرد و سروش رفیعی نیز که روی نیمکت بود، از داور مسابقه کارت قرمز گرفت.

دقیقه ۱۰۸: مهدی شیری با پاس زمینی، سیامک نعمتی را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد که ضربه این بازیکن را نیازمند به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۱۲: ضربه ایستگاهی برای سپاهانی‌ها از سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس در حالی که بی خطر روی دروازه ارسال شد، در سمت چپ محوطه جریمه محسن ربیع‌خواه با خطا روی سیاوش یزدانی تبدیل به پنالتی برای سپاهان شد.

دقیقه ۱۱۴: مهدی کیانی پشت ضربه پنالتی سپاهان ایستاد و توپ را به بالای دروازه زد تا بهترین موقعیت این تیم برای گلزنی از دست برود.

دقیقه ۱۱۵: ارسال روی دروازه سپاهان با ضربه سر علی علیپور همراه شد که دوباره پیام نیازمند موفق به دفع توپ شد و در حالی که توپ به مهدی شریفی رسیده بود، این بازیکن ضربه‌اش راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۱+۱۲۰: احمد نوراللهی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ پس از برخورد به سیاوش یزدانی وارد دروازه سپاهان شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)