مدیریت پرسپولیس به فحاشی تماشاگران تراکتورسازی چه کار دارد؟

 

مرجع خبری پرسپولیس: علي دايي شنبه شب در اعتراض به محدوديتش براي مصاحبه تنها در چارچوب مسايل فني گفته بود كه “من با 300 بخيه حرف نزنم كه شريفي مصاحبه كند؟” كه اين حرف با پاسخ رييس كميته انضباطي همراه شد.

مجتبي شريفي درباره صحبت‌هاي دايي گفت: قصد پاسخ دادن به اين حرف‌ها را نداشتم و حتي در برنامه شبكه چهارم هم نمي‌دانستم كه قرار است دايي روي خط بيايد.

 

با اين وجود اين مقدر شد و من به مقدرات راضي‌ام اما در خصوص سوال شما بايد اين نكته را بگويم، هنگامي كه ما شغل و كاري را با توجه به آثار و تبعات و زيان‌هاي احتمالي آن مي‌پذيريم و در ازاي آن كار درآمدي تعلق مي‌گيرد ديگر درست نيست كه به خاطر زيان آن كار منتي بگذاريم. ضمن اينكه قراردادهاي فوتبال با هيچ يك از مشاغل قابل مقايسه نيست و در اين رشته ورزشي همه صدمات با رضايت خاطر در ازاي دريافت مبلغ قرارداد پذيرفته شده است. پس ديگر نبايد منتي بگذاريم و ازصدمات حرف بزنيم.

 

 

وي درپاسخ به اين سوال كه دايي گفته شما او را ممنوع المصاحبه كرده‌ايد تا خودتان مصاحبه كنيد گفت: برخلاف آنچه كه سرمربي پرسپوليس گفته نه تنها ما او را از حرف زدن درباره فوتبال منع نمي‌كنيم و چنين حقي را هم نداريم بلكه ما مي‌خواهيم او با تمركز بر مسايل فوتبالي از پرداختن به مسايل حاشيه‌اي بپرهيزد. يعني تمام خواست ما اين است كه همه مربيان از جمله دايي تنها در امور فني و مسايل فوتبالي سخن بگويند و تمام تذكرات ما حول اين محور است كه چرا مربيان به جاي اظهارنظر فوتبالي و فني به بيان مسايل شخصي، اختلافي و غيرمرتبط با فوتبال مي‌پردازند. بنابراين نه تنها دايي مجاز به حرف زدن در امور فني است بلكه ما از او و ساير مربيان مي‌خواهيم بر مسايل فني تمركزكنند.

 

شريفي افزود: نكته ديگر اينكه همان طور كه من و ساير اعضاي كميته انضباطي حق نداريم و براي خودمان هم اين حق را قائل نيستيم كه در امور فني اظهار نظر كنيم و اين امر را براي خود خط قرمز مي‌دانيم دايي هم كه براي فوتبال ايران زحمات زيادي كشيده و طبق اظهاراتش صدمات زيادي هم ديده بايد از اظهارنظر در مسايل غيرفني به ويژه حقوقي بپرهيزد.

وي درپاسخ به اين سوال كه دايي از شما پرسيده بي‌شرف فحش نيست ؟ گفت: مي‌خواهم اين را بپرسم كه آيا يك باشگاه بايد پيگير محروميت هواداران يك تيم ديگر باشد؟ باشگاه پرسپوليس براي ما CD حواشي بازي با تراكتورسازي را ارسال كرده و پيگير تعيين تنبيه هواداران تبريزي شده است. آيا پيگيري محروميت هواداران يك تيم شهرستاني وظيفه مديريت باشگاه پرسپوليس است؟ اصولا اينكه چه الفاظي بر دهان هواداران جاري شده، مخاطب اين الفاظ چه كسي بوده، زمينه و مقدمات آن چه بوده و سوابق و تنبيهات چه بوده و چه بايد باشد همه بر عهده كميته انضباطي است. همان‌طور كه دايي و دوستانش در پرسپوليس به درستي براي كميته انضباطي حق اظهار نظر در امور فني قائل نيستند، اظهارنظر درباره مسايل حقوقي از سوي آنها هم بي‌انصافي است.

شريفي در پاسخ به اين سوال كه بالاخره دليل شما براي محدودكردن دايي براي مصاحبه چه بود؟ گفت: پس از جريمه نقدي، تكليف و وظيفه قانون را به چند باشگاه ابلاغ كرديم كه از جمله اين موارد مي‌توان به وضعيت كعبي و كمالوند اشاره كرد. درباره دايي هم به مديريت باشگاه پرسپوليس اعلام كرديم كه مصاحبه‌هاي غير مرتبط دايي محروميت او را از نيمكت در پي دارد. در حالي اين مساله را به پرسپوليس اعلام كرديم كه مي‌توانستيم همان زمان حكم محروميت از نشستن برروي نيمكت را اعلام كنيم اما متاسفانه آنچه را كه به عنوان كمك به باشگاه پرسپوليس لحاظ كرديم با تفسير نادرستي مواجه كردند كه اين برخلاف انتظار ما بود. بنابراين با توجه به اينكه استراتژي كميته انضباطي آشكار شده از اين پس اظهارنظر درباره مسايل غيرفني و آنچه موجب تحريك، تهييج و تشويش شود با محروميت از نشستن روي نيمكت روبه‌رو خواهد شد.

شريفي درباره اين حرف دايي كه گفته اگر در اظهاراتم كسي مورد اهانت قرار گرفته بايد آن فرد اهانت شونده به دادسراي عمومي شكايت كند و اين مساله به كميته انضباطي ربطي ندارد، گفت: بارها گفته‌ام كه ما به اهانت با نگاه كيفري نمي‌پردازيم در حالي كه اصلا ما حق نداريم به آنچه در صلاحيت محاكم عمومي است، رسيدگي كنيم. اما آنچه در آيين نامه پيش‌بيني شده مصاحبه جنجالي يعني مجموعه اظهارنظرهايي كه به تنش در حوزه فوتبال و كاهش سطح فني آن و ايجاد التهاب مستقيم يا غيرمستقيم در سكوها بيانجامد. مسلما حرف زدن درباره اضافه وزن داور كه مصداق تمسخر داور است يا تشبيه داور به كودك 5 ساله و نسبت دادن اشتباهات داوري به موارد مورد ادعا خلاف است. يا توصيه كردن به رييس فدراسيون فوتبال به هاراگيري به ايجاد التهاب و تنش در حوزه فوتبال مي‌انجامد. از اين ديدگاه ما بايد با منشاء التهاب اگر چه قصد مستقيم‌اش ايجادتنش نيست به عنوان بيان مطالبي كه نتيجه‌اش ايجاد التهاب باشد برخورد كنيم و حتما اين روش را ادامه خواهيم داد.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود اعضاي كميته انضباطي با حكمي كه كميته درباره ماليات قطبي صادر كرده هم نظر نبوده‌اند و اين تصميم را شما اعلام كرده‌ايد گفت: براي رفع اين ابهام شما مي‌توانيد با ساير اعضاي كميته انضباطي صحبت كنيد و اين سوال را از آنها بپرسيد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)