مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس 6   – استقلال 0

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس ؛ قرمزپوشان در دوازدهمین دیدار دربی پایتخت، تیم تاج (استقلال) را با نتیجه پر گل و سنگین 6 بر صفر در هم کوبیدند. سرخپوشان پایتخت در روز جمعه 16/6/1352 در مرحله دور رفت اولین جام تخت جمشید، تیم تاج (استقلال) را شکست دادند.

وقتی داور رومانیایی سوت آغاز بازی را به صدا در آورد بازیکنان با انگیزه پرسپولیس، حملات بی امان خود را روی دروازه حریف آغاز کردند. اولین جرقه بازی در دقیقه 32 زده شد که سانتر زیبای آشتیانی با ضربه پر دقت کلانی راهی دروازه آبی پوشان شد.

دقایقی بعد همایون بهزادی با یک پاس عالی، ایرج سلیمانی را در موقعیت مناسبی قرار داد که وی نیز با یک ضربه از راه دور دروازه حریف را باز کرد. در پایان نیمه نخست، تیم پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر به رختکن رفت.

در آغاز نیمه دوم در دقیقه 50 همایون بهزادی از روی پاس اسماعیل حاج رحیمی پور از روی خط هجده قدم با یک ضربه دیدنی، دروازه آبی پوشان را گشود تا سومین گل قرمزپوشان به ثمر برسد. شش دقیقه بعد سرخپوشان با چند پاسکاری زیبا و ضربه نهایی سلیمانی از راه دور، برای بار چهارم دروازه رشیدی و تاج را باز کردند.

بعد از این گل نوبت به حجازی رسید که طعم گلهای قرمز را بچشد. در دقیقه 86 همکاری خوب کلانی و پروین موجب شد تا همایون بهزادی با یک ضربه استثنایی پنجمین گل پرسپولیس را به ثمر برساند. در دقایق پایانی در حالی که تماشاگران در حال ترک ورزشگاه بودند همایون بهزادی سومین گل خود و ششمین گل پرسپولیس را درون دروازه حجازی کاشت تا حماسه شش تایی ها رقم بخورد، نتیجه ای که سالها و سالها برای همگان تداعی کننده شکست سنگین تاج و بهترین شعار پرسپولیس برای آبی پوشان خواهد بود. در آن بازی همایون بهزادی با بثمر رساندن 3 گل توانست رکورددار ثبت هت تریک در دیدارهای دربی باشد.

بازیکنان پرسپولیس:

بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، رضا وطنخواه، جعفر کاشانی، اسماعیل حاج رحیمی پور، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی (کاپیتان)، اصغر ادیبی و ایرج سلیمانی. مربی: آلن راجرز.

بازیکنان تاج: منصور رشیدی (ناصر حجازی)، محمدرضا عادلخانی، نصراله عبداللهی، اکبر کارگر جم، علی جباری (کاپیتان)، کارو حق وردیان، عزت جانملکی ، حسن روشن (هادی نراقی)، جواد اله وردی، جواد قراب و غلامحسین مظلومی (مسعود مژدهی). مربی: رایکوف.

گل های پرسپولیس: حسین کلانی (32)، ایرج سلیمانی (45 و 56)، همایون بهزادی (50، 86 و 90).

داور: نیکولای پتری چیانو (رومانی)

ورزشگاه : آزادی

نیمه اول: ۲ – ۰ (پرسپولیس)

تماشاگر : ۶۰۰۰۰ نفر.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)