مرجع خبری پرسپولیس : شش هفته از ليگ گذشته و در اين مدت نتايجى به دست آمده كه مى توان به بررسى آنها پرداخت و كيفيت مسابقات اين فصل را حلاجى كرد.
باوركردنى نيست؟
هيچ كس گمان نمى كرد پيكان بدون مهره هاى كليدى اش بتواند با تركيب جوانى كه ماحصل تخصص حميد درخشان در جذب نيروهاى جوان است صدرنشين ليگ شود. البته اين عنوان صدرنشينى همچنان دست به دست خواهد شد و همان گونه كه استقلال ، ذوب و مقاومت نيز آن را تجربه كرده اند پيكان- بدون شك- آن بالا نخواهد ماند.وقتى چهره هايى نظير درخشان كه مدرك معتبر دارند و فوتبال را به صورت علمى دنبال مى كنند نتيجه مى گيرند، اين به نفع فوتبال ماست زيرا باعث مى شود مديران نتيجه گراى ما بيشتر ريسك كنند و دايره استفاده از نيروهاى موجود براى مربيگرى را گسترده تر سازند.
نباخته اند، نبرده اند، مساوى نكرده اند
مقاومت، استقلال و پرسپوليس ۳ تيمى هستند كه هنوز طعم باخت رانچشيده اند. از اين جمع اينكه مقاومت بدون باخت مانده عجيب تر از مورد استقلال و پرسپوليس است. مقاومت خود را مديون سبك مهابادى در زمينه مربيگرى مدرن مى داند. بله مربى اى كه مى داند دوران موفقيت هاى تك نفره به پايان رسيده است از پتانسيل هاى زيادى بهره مى گيرد تا تيمش را هدايت كند.در آن سوى جدول، شاهين، فولاد و ابومسلم تيم هايى هستند كه بدون برد مانده اند. چنين آمارى درباره نماينده بوشهر سؤال برانگيز نيست اما فولاد كه براى پيوستن به جمع مدعيان قهرمانى لوكا را آورده است، نمى تواند چنين شرايطى را تحمل كند و هيچ بعيد نيست ظرف هفته هاى آينده شاهد بركنارى اين مربى باشيم.از ميان تيم هايى كه هنوز صفرى را در جدول دارند يكى هم صباى قم است كه يا برده و يا باخته و طعم مساوى را نچشيده است.
فاصله ها


فاصله امتيازى حاضران در ليگ به گونه اى است كه حتى شاهين بوشهر هم مى تواند ظرف ۵ هفته به صدر جدول برسد و از جمع قعرنشين ها جدا شود. البته هر چه به پيش برويم سپاهان، مس، استقلال، پرسپوليس و ذوب آهن خرج خود را از بقيه سوا خواهند كرد اما استيل آذين، پيكان ، صبا و مقاومت هم مى خواهند در جمع بالانشين ها باقى بمانند.امسال فاصله تيم ها در قياس با فصول گذشته كمتر شده و اين امر مى تواند هيجان بيشترى را به كالبد ليگ تزريق كند.
گل ها
ضعيف ترين خط حمله متعلق به فولاد است. تيمى كه پارسال نيروهاى هجومى بسيار خوبى داشت در فصل جارى صاحب ضعيف ترين خط حمله است. سايپا و ملوان هم جسارتشان را از دست داده اند و عجيب تر از همه تيم ها استقلال است كه با همان نيروهاى فصل گذشته و با اضافه شدن چند گلزن ديگر به اين تيم قدرت گلزنى اش را به طور كامل از دست داده است.
در آن سو مس كرمان اگرچه بهترين خط حمله را دارد اما آمار دفاعى ضعيف اين تيم نتايج خط حمله اش را تحت تأثير قرار داده است
.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)