پرسپولیس نیوز: سرمربی استقلال گفت: قبول این برنامه آماتورگونه برای استقلال یک اشتباه پیش از شروع فصل بوده است.

وینفرد شفر در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم امسال سال خوب توام با آرامش داشته باشند.

وی افزود: ما باید تیم‌مان را برای بازی مقابل نفت تهران و الریان قطر آماده کنیم و البته این را هم بگویم خوشحالم که ۶ ملی‌پوش در تیم ما وجود دارد که البته یک نفر از آنها در جمع ما باقی مانده است و ۵ نفر دیگر در اردوی تیم ملی حضور دارند.

شفر تاکید کرد: این یک تعریف و تمجید خوب برای باشگاه است و این نشان می‌دهد که بازیکنان در ۷-۶ ماه گذشته خوب تمرین کردند. امیدوارم ملی‌پوشان ما عملکرد بسیار خوبی در تیم ملی داشته باشند چون آنها مثل یک سفیر برای ایران می‌مانند.

سرمربی تیم استقلال تاکید کرد: تاریخ برگزاری بازی با نفت خیلی خوب نیست زیرا ملی‌پوشان ما هشتم به تهران برمی‌گردند و نهم بازی می‌کنند و دوباره سیزدهم باید با الریان قطر به میدان بروند و این موضوع خیلی برای استقلال خوب نیست. اصلا این ممکن نیست که بازیکنان ما هفتم بخواهند برای تیم ملی بازی کنند و نهم برای استقلال و دوباره برای سیزدهم در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. این موضوع ممکن است باعث مصدومیت بازیکنان ملی‌پوش ما شود.

وی ادامه داد: البته من شنیده‌ام زمانی که فصل شروع نشده بود این برنامه به باشگاه ارائه شد اما من اصلا از آن خبر نداشتم.

وی درخصوص اینکه ظاهرا نه تنها با لغو بازی موافقت نشده بلکه یک ساعت هم این مسابقه زودتر برگزار می‌‌شود، گفت: من با سازمان لیگ در این مورد صحبت کردم و آنها به من گفتند قبل از شروع فصل برنامه را به باشگاه‌ها و مربیان ارائه کرده‌اند ولی واقعا من از آن خبر نداشتم و این اصلا قابل پذیرش نیست. من تقویم را دیده‌ام و به نظرم اصلا نمی‌شد برنامه را تغییر داد چون تقویم مسابقات پر بوده و این یک اشتباه پیش از شروع فصل است.

به گزارش فارس، شفر ادامه داد: ما در حال حاضر باید برای رتبه دوم لیگ بجنگیم و برای قهرمانی در جام حذفی تلاش کنیم ضمن آنکه تیم ملی و ملی‌پوشان ما باید برای مسابقات جام جهانی آماده شوند به نظر من این نوع تقویم و این نوع برنامه‌ریزی آماتور است. من امروز درمورد این مشکل با بازیکنان صحبت کردم و به آنها گفتم که باید خوب تمرین کنند چون این بازیکنان هستند که مقابل نفت تهران قرار می‌گیرند.

سرمربی تیم استقلال درخصوص برگزاری بازی با الریان در روز سیزدهم فروردین گفت: این یکی از دو بازی بسیار مهم ما در لیگ قهرمانان است. به نظرم فدراسیون باید ببیند چه کاری می‌تواند برای موفقیت باشگاه‌ها می‌تواند انجام دهد نه فقط تیم ملی. هرچقدر تیم‌های بیشتری بتوانند به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کنند می‌توانند امتیازات بیشتری بگیرند و این یک امتیاز مهم برای سال آینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. مطمئن هستم که همه مردم تهران شهر را ترک نمی‌کنند و در آن روز مثل بازی با العین ورزشگاه پر از جمعیت خواهد شد. من می‌دانم همه هواداران استقلال به ورزشگاه می‌آیند و به ما کمک می‌کنند. در بازی قبل همه مردم تهران کارشان را متوقف کردند تا این مسابقه را نگاه کنند و فکر می‌کنم این اتفاق در بازی با الریان هم تکرار خواهد شد.

شفر درخصوص اینکه آیا تیام به بازی با الریان قطر می‌رسد یا خیر گفت: امروز نمی‌توانم این را به شما بگویم ما هر روز با پزشک او در تماس هستیم. او نزد یک پزشک است که بازیکنان بارسلونا هم نزد او می‌روند.کادر پزشکی ما هم هر روز با وی در تماس هستند و حتی یک ساعت پیش مهرشاد رهبر عضو کادر پزشکی ما با او در تماس بود و باید ببینیم شرایط او به چه صورت خواهد شد.

وی درخصوص حضور شرونینگر مدرس دروازه‌بانی فدراسیون آلمان در تمرین استقلال و اینکه آیا او قرار است مربی گلرها شود، گفت: او یک مربی دروازه‌بانی از فدراسیون آلمان است و در خیلی از کشورها مثل امارات و تایلند به دروازه‌بان‌ها و مربیانشان کمک کرده، من از او خواستم تا بیاید و با مربیان دروازه‌بانان ما کار کند و حدود ۱۰ روز به ما کمک کند. وقتی شما در فوتبال آلمان عملکرد دروازه‌بان‌ها را می‌بیند. درواقع گلر شما فقط یک دروازه‌بان نیست و جزء یک تیم یازده نفره است و من از اشکان نامداری خواسته‌ام تا به او کمک کند و با او صحبت کند و از وی کار یاد بگیرد. فوتبال و تمرینات هر هفته و هر ماه عوض می‌شود و همیشه باید یک موقعیت جدید در فوتبال را بشناسیم.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سوال که آیا به بازیکنان عیدی داده است یا خیر گفت: بله من روز گذشته به بازیکنانم یک هدیه دادم و آن تست کوپری بود که از آنها گرفتم! هدیه‌ای که من به بازیکنان دادم یک هدیه بسیار خوب بود چون آنها در ۷-۶ ماه گذشته خیلی تمرین کرده بودند و در واقع هدیه من یک نوع استراحت به آنها بود. شاید البته ناهار هم دور هم باشیم.

وی درخصوص اینکه برانکو به بازیکنان تیمش ساعت داده است گفت: به همه بازیکنان؟! خیلی خوب است شاید بازیکنان پرسپولیس دیر به محل تمرینات می‌آمدند و برانکو به آنها ساعت داده که زودتر به تمرینات بیایند!

شفر درخصوص عملکرد تیم ملی مقابل سیرالئون و تونس گفت: من بازی با تونس را از طریق تلویزیون دیدم و کاملا مشخص بود که این دیدار یک مسابقه آماده‌سازی برای دیدار با مراکش بود. مسابقه با تونس دیدار خوبی بود و گلی که به ثمر رسید روی اشتباه مدافعان بود، تونس خوب بود و ایران چندان خوب نبود. ابراهیمی و غفوری در ترکیب تیم نبودند و اگر این دو نفر اضافه شوند تیم بهتر می‌شود. این مسابقه نوعی آزمایش بودن که مربیان تیم ملی ببینند شرایط چگونه است. فکر می‌کنم در بازی که در اتریش خواهند داشت شرایط بهتر خواهد شد ولی چون ما ۵-۴ بازیکن در تیم ملی داریم کارمان مقابل نفت سخت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که تمام تمرکز کی‌روش روی بازی با مراکش باشد گفت: هنوز زمان زیادی تا بازی با مراکش باقی مانده و آنها اول مقابل تونس و الجزیره بازی می‌کنند. من مطمئن هستم ایران می‌تواند مراکش را شکست دهد اگر بازیکنان اعتماد به نفس داشته باشند. اگر اعتماد به نفس به بازیکنان منتقل شود مطمئنا آنها می‌توانند مراکش را شکست دهند البته برای تیم ما الریان و  الهلال خیلی مهمتر هستند. ما امروز ۷-۶ بازیکن جوان از تیم‌های پایه آورده‌ایم که اینها می‌توانند آینده فوتبال ایران باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)