سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:‌ هر کسی که نمی‌خواهد برای استقلال بازی و کار کند می‌تواند یک میلیون دلار بدهد و از ما جدا شود.

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته پنجم لیگ برتر اظهار داشت: یادتان هست که در بازی اول گفتم لیگ سال گذشته خوب بود، اما این فصل بهتر خواهد بود. شما بازی‌ها را ببینید. خیلی از تیم‌ها بهتر از فصل گذشته بازی می‌کنند و این برای فوتبال ایران خوب است.

این مربی آلمانی با اشاره به نتایج پرسپولیس در هفته‌های اخیر، خاطر نشان کرد: از عملکرد تیمم در هفته‌های اخیر غافلگیر نشدم، زیرا ما چهار لیدر خود را از دست دادیم و بازیکنان جدید گرفتیم. این برای بازیکنان جوان راحت نیست که از باشگاه‌های کوچک به استقلال بیایند، چون فشار زیادی روی دوش خود احساس می‌کنند. بعضی ۴۰۰ دنبال‌کننده در اینستاگرام داشتند و حالا ۵۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارند. همه می‌دانند که این بازیکنان باید در سطحی بازی کنند که برای استقلال مهم است. ما خیلی با تمرکز و سخت روی این موضوع در تمرینات کار می‌کنیم.

«به بازیکنان اعتمادبه‌نفس داده و تمرینات خوبی را در نظر گرفتیم، اما این برای بازیکنان کافی نیست»، وی با بیان این جمله افزود: در آلمان وقتی بازیکنان به بایرن مونیخ و دورتموند می‌روند فضا و همه چیز برای آنها جدید است. امیدوارم بازی به بازی این اتفاق اینجا هم رخ بدهد. بازیکنانی داشتیم که دیر به ما اضافه شدند، مانند مارکوس و گرو. این بازیکنان باید بدانند ما با چه سبکی بازی می‌کنیم. می‌دانید گرو مصدومیتی داشت اما الان برگشته است؟ من باید امروز ۱۱ نفری که برای بازی فردا می‌خواهم را پیدا کنم. امیدوارم این ۱۱ بازیکنی که انتخاب می‌کنیم در بازی عملکرد خوبی داشته باشند.

سرمربی تیم استقلال در مورد غیبت فرشید باقری در تمرینات استقلالی‌ها و جای خالی او برای دیدار با فولاد گفت: روز گذشته این بازیکن سر تمرین بود و با او صحبت کردیم. تمامی بازیکنان و کادرفنی کنار باقری هستند. اینکه او فردا بازی می‌کند یا نه در تمرین امروز مشخص می‌شود. باقری در بازی با تراکتورسازی یکی از بهترین‌های ما بود. باید ببینیم شرایط او بعد از تمرین امروز چطور است.

شفر همچنین تصریح کرد: حریف ما در بازی فردا بسیار خوب است و در ضدحملات بسیار خوب کار می‌کند. ما باید به شرایطی برگردیم که در سه چهار هفته قبل داشتیم. بازی قبل در ۲۰ دقیقه ابتدایی محکم بازی نکردیم و بازی را از عقب هم شروع نکردیم. بازی که از دروازه‌بان به دفاع،‌ از دفاع به هافبک و از هافبک به مهاجمان باشد،‌ نیاز به هافبک‌های بسیار قوی دارد. در بازی قبل در ۱۵ دقیقه اول حریف‌مان بسیار محکم بازی کرد. همان‌طور که قبلاً گفته‌ام همه تیم‌ها مقابل استقلال با توانی بالای صددرصد بازی می‌کنند، ولی عملکردی که مقابل استقلال دارند هیچ وقت مانند بازی‌های دیگر نیست.

وی ادامه داد: این شرایط برای خیلی از بازیکنان شرایط جدیدی است و باید این را یاد بگیرند. در نیمه دوم خوب بازی کردیم، اما گل نزدیم. در عین حال شانس کسب سه امتیاز را داشتیم. در بازی برابر تراکتورسازی گلی که ما زدیم مدافع تراکتورسازی به ثمر رساند، اما برای ما بود. این چیزها در فوتبال طبیعی است،‌ مهم پایان فصل است. نتیجه یک بر صفر که مقابل پارس جنوبی برای ما رقم خورد مسئله‌ای نیست، اما این مهم است که روی پای خودمان بایستیم و برای گل زدن همه تلاش‌مان را با یک کار خوب تیمی درون زمین انجام دهیم.

سرمربی استقلال درباره این موضوع که  هفته آینده تیمش باید با السد بازی کند ممکن است که بعضی از بازیکنان در بازی فردا استراحت کنند، گفت: بازی فردا برای ما مهم است و بازی با السد هفته آینده است. الان برای ما بازی فردا مهم است. در بازی قبل ما در بین دو نیمه بازیکنانی را تعویض کردیم و بازیکنانی که تعویض شدند برای بازی‌های بعد بسیار برای ما مهم هستند و این‌طور نیست که آنها را از بازی خارج کرده باشیم.

شفر درباره حضور میثم تیموری در تمرینات استقلال و سایر بازیکنانی که قرار است جذب شوند، عنوان کرد: دکتر تیم باید به ما دقیق بگوید که تیموری از چه زمانی می‌تواند کارش را شروع کند. ما مهرشاد رهبر را به عنوان فیزیوتراپ تیم داریم و یک کادرپزشکی که بسیار خوب کار می‌کنند. ما در کنار آنها فیلیپ مربی بدنسازمان را داریم که برای بازیکنان کار می‌کند و نه فقط برای تیم اصلی، بلکه برای بازیکنانی که مصدوم هستند. مثل گرو که در بازی قبل می‌خواستیم به بازی بفرستیم، اما کادرپزشکی گفت بهتر است که بازی نکند، چون ممکن است دچار اسیب‌دیدگی شود. هر بازیکنی که مصدوم است و در ترکیب نیست کادر پزشکی با او کار می‌کند تا بتواند به تمرینات برگردد. هفته آینده شاید محسن کریمی به جمع ما اضافه شود. کادر پزشکی و فیلیپ با او کار می‌کنند که به تمرینات اصلی اضافه شد.

در ادامه نشست خبری سرمربی استقلال، یکی از خبرنگاران از شفر در مورد صحبت‌های اخیر برانکو که از استقلال به عنوان تیم سوم ایران نام برده بود، سؤال کرد که مدیر رسانه‌ای استقلال گفت فقط در مورد بازی فردا سؤال بفرمایید.

شفر در پاسخ به سؤالی درباره نقل‌وانتقالات استقلال گفت: درباره اینکه یک بازیکن خارجی قرار است جذب کنیم ما در آلمان درباره مباحثی که گمانه‌زنی می‌شود حرف نمی‌زنیم.

وی درباره اظهارنظر برانکو درباره استقلال که از این تیم به عنوان تیم سوم ایران یاد کرده است، عنوان کرد: من متوجه نمی‌شوم منظورتان چیست؟ من و برانکو شاید خیلی دوست قدیمی و صمیمی نباشیم، اما من ایشان را می‌شناسم و به ایشان احترام می‌گذارم. اما صحبتی که ایشان درباره اتفاقات شش ماه پیش کرده الان خیلی مهم است؟ ما هیچ مشکلی با هم نداریم و امیدوارم که پرسپولیس بتواند در بازی بعدش در لیگ قهرمانان مقابل الدحیل پیروز شود و ما هم بتوانیم السد را شکست دهیم تا بتوانیم امسال چهار بار با هم بازی کنیم تا هواداران به ورزشگاه بیایند. پایان همه این صحبت‌ها فوتبال ایران است و اگر ما بتوانیم السد را شکست دهیم و پرسپولیس هم پیروز شود این برای فوتبال ایران خوب است. کسی نمی‌تواند بگوید لیگ ایران خوب نیست و بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند، بهتر هستند. شما بروید بازی‌های لیگ بلژیک را ببینید و بازیکنانی که آنجا حضور دارند. شما خبرنگاران ایرانی هستید و باید به حرف من ایمان داشته باشید، شما همه تیم‌ها را خوب می‌شناسید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: وقتی پرسپولیس پیروز شود من بسیار خوشحال می‌شوم و این برای شما رسانه‌ها بسیار خوب است که اگر دو تیم ایرانی در نیمه نهایی آسیا باشد و این فوق‌العاده است. مطمئن باشید آقای برانکو هم این نظر را دارد و باور داشته باشید. ما یک جشنی بعد از قهرمانی جام حذفی به میزبانی اسپانسرمان ایرانسل داشتیم و باید بگویم که استقلال و پرسپولیس بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایران هستند و این مهم است که هر دو تیم بازیکنان جوان و آینده‌داری مثل صیادمنش، آذری و آقایی داشته باشند. هم برای ما و هم پرسپولیس چون این در نهایت برای فوتبال ایران مهم است. اینجا بحث استقلال و پرسپولیس نیست و در پایان مهم اتفاقی است که برای فوتبال ایران رخ می‌دهد. برانکو کارش را بسیار خوب در پرسپولیس انجام داده است.

شفر درباره این موضوع که در برنامه ورزش و مردم درباره سیدحسین حسینی صحبت کرد و اینکه گفته است که رحمتی فصل را خوب شروع کرده و گلر اول تیم است. صحبت‌هایی درباره این شده است که حسینی ناراحت است و بدون اجازه به شیراز رفته است. اینکه او گفته است اگر حسینی نمی‌خواهد در استقلال بماند رضایت‌نامه‌اش را بگیرد و برود، گفت: اول باید بگویم آن موضوعی که مطرح شد و حسینی به شیراز رفته، شایعه است و لطفاً راجع به آن حرف نزنید. همکاران‌تان هم گفتند که ما چرا فصل پیش یکی از بهترین تیم‌ها در ایران بودیم. دلیلش کار تیمی بود. ما یک خانواده هستیم. استقلال اسم بسیار بسیار بزرگی دارد و من مثل پدر این خانواده هستم و من باید تمام اعضای این تیم را مثل یک خانواده ببینم که همه برای موفقیت کار می‌کنند و هر بازیکن یا عضو یا کادرفنی که بخواهد برای استقلال کار نکند و برای خودش کار کند من یک اتاق دارم و می‌تواند بیاید پیش من و به من بگوید که نمی‌خواهد برای استقلال بازی و کار کند و من هم به او می‌گویم می‌توانی یک میلیون دلار بدهی و بروی.

وی با تأکید بر اینکه حسینی یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران است، یادآور شد: در لیگ قهرمانان یادتان هست ما با الریان بازی کردیم. بازی سختی بود و در نیمه دوم خیلی خوب بازی کردیم و در عمان مقابل الهلال بازی کردیم، ولی در مقایسه با بازی قبل چند بازیکن نداشتیم، برای اینکه دچار مشکلاتی بودیم. حسین حسینی در بازی با الریان خیلی خوب بازی کرد. ما مشکلاتی در دفاع داشتیم. دور یک میز نشستیم و با هم صحبت کردیم که الان به چه چیز احتیاج داریم. ما دروازه‌بانی با تجربه نیاز داریم که با مدافعان صحبت کند. دروازه‌بان می‌تواند در دفاع خیلی کمک کند. الهلال اسم بسیار بزرگی بود و نباید از آن مضطرب می‌شدیم.

شفر ادامه داد: رحمتی در تمرینات هر روز خیلی خوب برای جایگاهش تلاش کرده بود و وقتی که شرایط ایجاب نکند چرا باید عوض کنیم؟ رحمتی دقیقا همان کار را کرد که ما می‌خواستیم و با مدافعان صحبت کرد، ما خیلی خوب بازی کردیم و بازی را هم یک بر صفر بردیم. دوباره دروازه‌بان‌ را عوض کردم و مهدی رحمتی در بازی با العین رکورد بسیار خوبی در آسیا داشت اما ما دوباره او را عوض کردیم و حسینی دوباره بازی کرد.

سرمربی آلمانی استقلال خاطرنشان کرد: مشخص است دروازه‌بانی را لازم داشتیم که سریع و روی پاس‌های بلند بسیار سرعتی باشد. برای هر بازی ما فکر می‌کنیم که باید چه کار انجام دهیم. این بار ما یک خانواده هستیم و من پدر این خانواده هستم و باید به بچه‌های خانواده نگاه کنم تا ببینیم چه کار انجام دهیم تا بهترین حالت برای باشگاه و ۳۰ میلیون هوادار باشد. ما هوادارانی داریم که ۷-۸ ساعت از شمال یا جنوب  به تهران می‌آیند تا بازی را ببینند و این فشار برای همه وجود دارد. می‌توانم برای استقلال و برای فوتبال کار کنم و خوشحال هستم که در اینجا حضور دارم و خوشحال هستیم بابت کاری که در سال گذشته انجام دادیم. در تیم خانواده ما کادرفنی، تدارکات و هر کس دیگری یا خارج از این خانواده بخواهد مشکلی ایجاد کند، من آدم مهربانی هستم اما خیلی سریع بررسی می‌کنم. ما لباس آبی داریم و باید خوشحال باشیم که آن را برتن می‌کنیم. فصل گذشته هم چنین شرایطی داشتیم، ۳ بار در کنفرانس‌های خبری بازگو کردم. شاید کسی بخواهد از پشت سر مشکلی ایجاد کند.

سرمربی استقلال افزود: ۵۰ سال است که مربی هستم. زمانی یک بازیکن  جوان بودم و الان یک مربی، قبل از اینکه بخواهد شخصی مشکل ایجاد کند من آن را می‌فهم و احساس می‌کنم. شاید یک شخص، یک بازیکن و یک کادرفنی از بودن از بودن در استقلال خوشحال نباشد مسئله‌ای نیست یک میلیون دلار پول بدهد و بدون هیچ مشکلی می‌تواند برود. همه بازیکنان این طور هستند نه فقط اینجا.

شفر تصریح کرد: من در باشگاه‌های دیگر هم در اروپا مربی بودم. هر دو دروازه‌بان ما این کیفیت را دارند که در اروپا فوتبال بازی کنند. به من مشورت می‌دهند و می‌روم یک بازیکن را می‌بینم که مهاجم خوبی است. من به خبرنگاران آن شهر زنگ می‌زنم و سوال می‌کنم بازیکنی که به من معرفی شده چه شخصیتی دارد؟ مثلا به من می‌گویند هر روز در رسانه‌ها مطالبی از او علیه مربی و باشگاهش است، آیا مربی دیگر این بازیکن را می‌خواهد و این مشخص است که هیچ کس بازیکنی را نمی‌خواهد که پدرش یا ایجنتش زنگ بزند به رسانه‌ها و یکسری مسائل را بگوید. در دوره کاری خودم بازیکنان کافی داشتم و می‌توانم این را به شما بگویم.

وی اضافه کرد: یک دروازه‌بان در آلمان داشتم بسیار جوان بود و من احساس کردم این می‌تواند دروازه‌بان ما برای آینده باشد، به او گفتم شانس بسیار بزرگی داری اما باید سخت کار کنی. مشکلاتی بود اما خوب بود. اسم آن دروازه‌بان اولیور کان بود و بعد از آن همین دروازه‌بان بهترین دروازه‌بان جهان شد. مهمت شول هم همینطور بود. می‌خواهم به شما بگویم اولین اهمیتی که وجود دارد استقلال است، استقلالی که بالا قرار دارد. اگر کسی بخواهد به این باشگاه بیاید و  نه فقط به عنوان بازیکن، باید به حضورش در استقلال افتخار کند. این یک بحث کلی است. اگر شما به برنامه اینستاگرام وارد شوید و اسم رونالدو را جستجو کنید آن موقع می‌توانید شخصیت این بازیکن را هم ببینید.

شفر در پایان در واکنش به شوخی خبرنگاران مبنی بر اینکه منتظر دریافت بلیت بلژیک و یونان هستیم، گفت: اینجا فوتبال و کشور شما است.  اگر کسی می‌گوید لیگ شما خوب نیست  باور نکنید. بلژیک نیز فوتبال خوبی دارد ولی از ۲۳ بازیکن لیگ بلژیک، ۲۰ بازیکن‌شان خارج از لیگ این کشور هستند. همینطور کرواسی، بهترین بازیکن آنها در رئال مادرید بازی می‌کند  و در ایتالیا و آلمان بازیکن دارند  اما لیگ بسیار مهم است و لیگ ما بسیار خوب است. قبل از اینکه من بگویم، شما باید این موضوع را بدانید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)