جمعه 7 فروردین (20:24)

مرجع خبری پرسپولیس : بدون شک یکی از پر سر و صدا ترین پرونده های جنایی در طی سال های اخیر پرونده شهلا جاهد متهم به قتل همسر ناصر محمدخانی بوده . قضات دادگاه سرانجام رای به تایید حکم اعدام همسر دوم ناصر محمدخانی دادند تا شهلا حالا برای اجرای حکم قصاص انتظار بکشد . هر چند می گوید دیگر مرگ هم برایش مهم نیست . پیش از برگزاری آخرین دادگاه شهلا جاهد با او تدارک دیدیم که از نظر شما می گذرد :

 

یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های چند سال اخیر که مورد توجه مردم قرار داشته است، روز چهارم اسفند در دادگاه بعثت بازگشایی شد.

این پرونده مربوط به قتل همسر ناصر محمدخانی یکی از فوتبالیست‌های سابق است که پس از جنایت، همسر دوم وی به نام شهلا در این ارتباط دستگیر و این پرونده به دلیل اعتراف اولیه و انکارهای بعدی متهم به دستور رئیس قوه قضاییه بار دیگر به دادگاه ارسال شد.

 با متهم پرونده (شهلا) گفتگویی انجام داده ایم که در پی می‌آید.

pnnc : پرونده باردیگر به دادگاه ارسال شده است؟

– بله، آنطور که به من خبر داده‌اند، پس از آخرین مرحله که در شعبه تشخیص بررسی‌ها انجام گرفت، پرونده به دستور ریاست محترم قوه قضاییه به دادگاه بعثت ارسال شد.

pnnc : فکر می‌کنی چه حکمی برای تو صادر می‌شود؟

– هنوز نمی‌دانم اما اگر حقیقت موضوع را بخواهید، دیگر خیلی هم برایم اهمیت ندارد. اکنون سال‌ها از زندانی شدن من می‌گذرد و دیگر هیچ امیدی به زندگی ندارم.

pnnc : دادگاه در چه شرایطی تشکیل می‌شود؟

– براساس آنچه که گفته شده و از سوی آقای خرمشاهی (وکیل مدافع) به من اعلام شد، قرار است دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شود.

pnnc : این درخواست از سوی وکیل شما صورت گرفته؟

– خیر، نظر رئیس شعبه 1154است که قرار است پرونده را مورد بررسی قرار دهد.

pnnc : از خانواده مرحوم لاله (مقتول) خبر داری؟

– خیر، اطلاع چندانی ندارم. چندی پیش باخبر شدم در کشور قطر هستند و در سفری که آیت‌ا… شاهرودی به این کشور داشت، مادر مرحوم لاله با ارایه نامه‌یی به ایشان خواستار مجازات من شده بود.

pnnc : آیا درصدد رضایت والدین لاله بوده‌ا‌ی؟

– من قاتل نیستم که بخواهم رضایت بگیرم.

pnnc : اما با صراحت به قتل اعتراف کرده‌ و حتی صحنه قتل را هم بازسازی کرده بودی؟

– اگر اعترافات من صحیح بود، پس چرا حکم مرا اجرا نمی‌کنند و تاکنون 30قاضی مستشار پرونده من را بررسی کرده‌اند.

pnnc : اما در میان این قضات 23نفر از آنها رای به محکومیت تو داده‌‌اند و اعتقاد دارند قاتل لاله تو هستی.

– خب، 7 قاضی هم رای داده‌اند که من نمی‌توانم قاتل باشم.

pnnc : احساس می‌شود هنوز پس از گذشت سال‌ها از وقوع این جنایت شهلا حرف‌هایی دارد که نمی‌خواهد بیان کند.

– من راز پنهانی ندارم. من لاله را دوست داشتم و دلیلی وجود نداشت که او را به قتل برسانم.

pnnc : ولی پس از دستگیری، من خود به عنوان خبرنگار شاهد بازسازی صحنه جنایت بودم و حتی به یاد می‌آورم تو یک لکه خون را که هیچکس به آن توجه نداشت، به قاضی و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نشان دادی.

– خب، اینکه دلیل نمی‌شود من قاتل باشم.

pnnc : برگردیم به زندان، اوقات خود را چگونه سپری می‌کنی؟

– کار خاصی ندارم. به هر حال زندان است و شرایط خاص خود را دارد

pnnc :  با وکیل خود چه زمانی ملاقات کرده‌ا‌یی؟

– به طور مرتب با او در تماس هستم.

pnnc : اگر دادگاه حکم نهایی یعنی قصاص صادر کند، اعتراض‌خواهی کرد؟

– خیر، به آقای خرمشاهی وکیل خود هم گفته‌ام، هیچ اعتراضی نکند. می‌خواهم حکم اجرا شود چرا که دیگر زندان برایم غیرقابل تحمل شده است.

pnnc : حرف آخر.

– من در این سال‌ها بارها گفتنی‌های خود را گفته‌ام و می‌‌دانم که زندگی را باختم…

شهلا جاهد و ناصر محمدخانی بازیگر شدند :

به تازگی فیلم مستندی به نام «کارت قرمز توسط مهناز افضلی ساخته شده که بازیگران آن شهلا جاهد (متهم به قتل همسر ناصر محمدخانی) و ناصر محمدخانی بازیگران آن به حساب می‌آیند.

این فیلم را مهناز افضلی ساخته و در سینما حقیقت به اکران درآورد و با منتقدان سینما به سئوال و پاسخ پرداخت. این در حالی بود که مهناز افضلی با همسر (حسن پورشیرازی) و فرزندانش (یک دختر نوجوان و پسر 5-6 ساله) در این نشست حضور داشت.
فیلم با صحنه‌هایی از فیلم‌های خصوصی شهلا جاهد در کشور رمانی شروع شده و به دفاعیات شهلا در دادگاه می‌رسد.در صحنه‌های دادگاه صحبت‌های شهلا با قاضی که می‌گوید؛ «من اعترافاتم به خاطر عشق بوده و می‌توانم صد بار فیلم‌ بازی کنم که قاتلم اما من قاتل نیستم بگردید و قاتل اصلی را پیدا کنید.» بیشتر به تصویر کشیده شده است.
در ادامه دوباره از فیلم‌های خصوصی شهلا جاهد و ناصر محمدخانی در مورد برد پرسپولیس و بعد از آن که ناصر محمدخانی به خانه شهلا می‌آید آهنگ ترکیه‌ای فضا را پر کرده و شهلا آن را برای محمدخانی می‌خواند، کمک‌های مالی که محمدخانی به شهلا کرده، عید نوروزی که شهلا در کنار سفره‌ هفت‌سین است و مسافرت آن دو به گردنه حیران و موزیک ترکیه‌ای که در فضا طنین افکنده استفاده شده است.بعد از آن تیترهای روزنامه‌های مختلف که در مورد قتل همسر محمدخانی و دادگاه شهلا به تصویرکشیده می‌شود.
از ویژه‌برنامه تلویزیون در این مورد و گفتگوی عادل فردوسی‌پور با محمدخانی در مورد بازیهایش نیز در این فیلم موجود است.
در فیلم مستند مهناز افضلی با ناصر محمدخانی در خانه‌ای که قتل در آن صورت گرفته صحبت می‌کنند و تمام حرفها باعث می‌شود که محمدخانی زیر سئوال برود. تلفن همراه محمدخانی زنگ می‌زند. جواب نمی‌دهد. در تعارفات محمدخانی از پذیرایی بد عذرخواهی می‌کند و مهناز افضلی می‌گوید: «ای کاش به جای پذیرایی از ما جواب تلفن شهلا را می‌دادی.»

مهناز افضلی در گفت‌وگویی در خصوص این فیلم توضیح داد:
قصد داشتیم زندگی شهلا جاهد و ناصر محمدخانی را نشان بدهیم، علاوه بر این که فیلم سفر شهلا که در تیتراژ کارت قرمز پخش می‌شود، دقیقا یک هفته قبل از وقوع قتل است و با این کار می‌خواستیم حس زندگی را که در شهلا وجود داشت منتقل کنیم و اینکه چطور فکر می‌کند.
افضلی افزود: این تنها راهی بود که می‌توانستیم به روحیات درونی شهلا دست پیدا کنیم و این سوال را ایجاد کنیم که آیا این شخص می‌تواند قاتل باشد؟ در این مورد هم قضاوت من، از خود فیلم پیدا است.
کارگردان مستند زنانه درباره بازخورد این فیلم در خارج از ایران گفت: من بیشتر سفرهای خارجی را همراه فیلم نرفتم، ولی مطالبی که بعد از نمایش فیلم در مطبوعات خارج از ایران چاپ شد بسیار خوب بود.
افضلی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت این فیلم به روند پرونده قضایی شهلا جاهد کمکی کرده یا خیر، اظهار داشت: کارت قرمز تا الان زیاد دیده نشده و اولین نمایش رسمی آن در جشنواره سینما حقیقت بود. هرچند که یک فیلم نمی‌تواند چیزی را کاملا عوض کند، اما می‌تواند تاثیرگذار باشد. البته باید همین‌جا از جشنواره سینما حقیقت و آقای محمد آفریده تشکر کنم که با اینکه بدترین ساعت برای اکران بود، این فرصت را به ما دادند که در این جشنواره حضور داشته باشیم.
این کارگردان درباره نحوه شکل گیری ایده این فیلم گفت: این موضوع در آن زمان خیلی سر و صدا کرد و هم درباره آن صحبت می‌کردند و من هم در جریان آن قرار گرفته بودم.
مهناز افضلی در پایان گفت: این فیلم همین جا تمام شده. با اینکه هنوز پرونده شهلا باز است و حکم قطعی صادر نشده است، قصد ندارم به اصطلاح قسمت دومی برای این فیلم بسازم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)