پرسپولیس نیوز: عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال گفت: درست است که بین پرسپولیس و تیم دوم لیگ فاصله امتیازی زیادی وجود دارد، اما تصمیمی در خصوص اینکه این تیم را قهرمان اعلام کنیم گرفته نشده است.

حبیب‌الله شیرازی، در خصوص اینکه آیا لیگ برتر فوتبال ادامه پیدا می‌کند یا به دلیل شیوع کرونا لغو می‌شود، اظهار داشت: مهمترین مسئله در حال حاضر سلامتی است و نمی‌توان لیگ را به هر قیمتی ادامه داد چون جان و سلامتی انسان‌ها خیلی اهمیت دارد. به نظرم نباید عجله کرد و در خرداد هم می‌شود مسابقات را ادامه داد.

وی درباره اینکه آیا بین اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ، بحثی درباره قهرمان اعلام کردن پرسپولیس در صورت لغو لیگ مطرح شده یا خیر، گفت: تا الان چنین بحثی نشده و این صحبت‌ها بیشتر گمانه‌زنی اهالی فوتبال است. هر زمان که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند این ویروس از بین رفته، ما لیگ را از سر می‌گیریم. درست است که بین پرسپولیس و تیم دوم لیگ فاصله امتیازی زیادی وجود دارد، اما تصمیمی در خصوص اینکه این تیم را قهرمان اعلام کنیم گرفته نشده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ ادامه داد: ضمن اینکه لیگ را نمی‌توان خیلی سریع ادامه داد، چون تیم‌ها مدتی تعطیل بوده‌اند و باید قبل از شروع بازی‌ها آماده‌سازی کنند. ما منتظر نظر فیفا و AFC در این خصوص هستیم و باید از این ۲ نهاد الگوبرداری کنیم. نمی‌توانیم مستقل تصمیم بگیریم. از طرفی، نظرات همه باشگاه‌ها هم باید پرسیده و لحاظ شود.

شیرازی در واکنش به صحبت‌های رئیس اداره کل ورزش استان تهران مبنی بر اینکه اگر موارد قانونی رعایت نشود دیگر هیئت فوتبال تهران را به رسمیت نمی‌شناسیم گفت: طبق اساسنامه، من تا زمان برگزاری انتخابات، مسئولیت هیئت فوتبال استان تهران را برعهده دارم و نمی‌توانم خلاف اساسنامه عمل کنم. گل‌محمدی انتظار دارد انتخابات هیئت تهران مثل سایر هیئت‌های ورزشی باشد، اما باید در نظر گرفت اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها متفاوت است. ما باید به این مسائل دقت کنیم. دیدید که فیفا به موضوع دبیرکلی فدراسیون فوتبال ورود کرد؛ بنابراین باید طبق اساسنامه رفتار کنیم.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت تلاش کردم خدمتگزار فوتبال باشم و نتیجه تلاش‌های ما این بود که هیئت فوتبال تهران پس از ۶۰ سال صاحب ساختمان شد؛ کاری که اداره کل در این سال‌ها انجام نداده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)